Asunnon myynti edessa. Mita pitaa huomioida jos itse myydaan tama. Onnistuuko helposti. Valityspalkkio on niin kamalan suuri...

Vierailija

Kommentit (10)

Vierailija

Otettiin kuvat ja laitettiin ilmoitus oikotielle. Ei pidetty mitään yleistä esittelyä vaan jos joku oli kiinnostunut, sovittiin näytöstä. Näyttöä varten meillä oli printattuna ostotarjouslomakkeita (niitä ja kauppakirjapohjia löytyy netistä), asunnon tiedot ja pohjakuva (näihin sain mallin meidän aikoinaan saamista, mutta myös netistä löytyy). Kolmas katsoja soitti jo seuraavana päivänä ja jätti samantien kirjallisen tarjouksen. Varsinainen kaupantekotilaisuus oli pankissa. Pankki ei ottanut tästä mitään korvausta, tarkistivat siellä myös samalla että kaikki kauppakirjan muotoseikat on oikein.

Ainakin me ollaan tosi tyytyväisiä, että uskallettiin myydä itse (hyvä säästö siitä tulee). Varauduttiin kyllä myös siihen, että ei menekään kaupaksi ja sit ois otettu välittäjä. Heti kun ilmoitus laitettiin oikotielle, alkoi kyllä sähköpostissa ja puhelimessa vipinä välittäjien suunnalta :)

Vierailija

Ei siinä mitään paperisotaa ole kun itse myy asuntonsa!!!

Meillä ainakin osakkeen myyminen oli tosi helppo juttu ja säästettiin paljon rahaa. Kauppakirjan kanssa kannattaa vaan olla tarkkana. Netistäkin löytyy valmiita sellaisia. Muistakaa merkata kaikki mikä epäilyttää siihen kauppakirjaan yms.

Vierailija

Me juuri myytiin oma asuntomme, kauan mietittiin josko oltaisiin säästetty välityspalkkio ja myyty itse mutta se paperisota on niin kauhee ettei viitsitty. Pyydettiin tarjouksia eri välittäjiltä ja niiden hinnat kyllä eros toisistaan valtavasti! Eli kannattaa kilpailuttaa.

Loppuviimein saatiin asunnosta 35000¿ enemmän mitä itse maksettiin ja siitä kyllä raaskikin maksaa välittäjän palkkion 3500¿ :) Tietysti jos on kovin viitseliäs ja ottaa asioista selvää, niin säästyyhän siinä joku lantti itse myymällä, mutta lehdissä ilmoittaminenkin maksaa ja välittäjillä usein on jo valmis asiakasverkosto jolle kauppaavat asuntoa. Eli saattaa mennä tosikin nopsaan kaupaksi sitä kautta.

Vierailija

ja sit kun välittäjät alkaa puhelinrumbansa, otat niistä edullisimman tarjouksen. Me saatiin onneks asunto myytyä seinänaapurille ilman välityspalkkiota.

Vierailija

Välityspalkkiot vaihtelevat paikkakunnittain huomattavasti. Me annoimme välittäjän myytäväksi. Asuntoa kävi katsomassa ennen ensiesittelyä monta ihmistä ja ensiesittelyn jälkeen, joku joka ilta. Emme olisi jaksaneet itse sitä rumbaa. Jotkut ostavat vain välittäjältä, joten asiakaskunta on suurempi. Asunnon myyntikin on myyntityötä, jota kaikki eivät osaa. Sen haluan sanoa, että asunnon hinta on selvitettävä itse. Välittäjien hinta-arvio on sellainen, jolla välittäjä kuvittelee saavansa asunnon itselleen myyntiin. Se siis voi olla ihan mitä tahansa joko liian korkea (hankala asiaskas) tai liian matala (helppo nakki).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat