Muita reilu 1-vuotiaita, jotka eivät halua leikkiä yksin kotona?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän neiti 1v.2,5 kk ei juurikaan leiki yksin kotona ollessamme. Aamupalan jälkeen kun korjaan jälkemme niin jo hän haluaa syliin. Jos menemme yhdessä leikkimään niin hetken hän viihtyy yksin tämän yhdessä leikin jälkeen mutta sitten haluaa taas syliin minun luokseni kun olen mennyt tekemään muita askareita. Ruoanlaitto silloin kun olemme neidin kanssa kahdestaan kotona on varsin haasteellista, koska usein hän roikkuu lahkeessa ja haluaa syliin.

Ulkoilemme paljon puistossa ja pihalla ja siellä hän viihtyy todella hyvin muiden lasten kanssa, mutta kotona on aivan eri asia.

Tätä syliin vaihetta on nyt kestänyt jo varmaan 4-5 kuukautta.

Olisi kiva kuulla miten muilla?

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä 1 v 4 kk poika - ei hänkään yksin pitkää aikaa leiki - käy aina välillä antamassa halin ja/tai vetää mukaansa leikkimään ja sitten mennään. Aamulla me olemme lähes poikkeuksetta ulkona leikkimässä. Näin torstaisin käymme kerhossa, mutta muuten ulkona - melkeinpä kelistä riippumatta. Ihan kaatosateella en veisi, mutta niitä päiviä ei aamuisin olekaan ollut - pieni sade ei haittaa - sitä varten on kuravaatteet - myös takki...

Eikä meillä ole ulkonakaan ihan aina kavereita - oikeastaan harvemmin. Joskus käymme puistossa - joskus vähän matkan päässä toisten poikien kotipihalla leikkimässä.

Enkä minä edes yritä aamuisin ruokaa laittaa (uuniruoka onnistuu, mutta muuten ei - käytännössä olemme ulkona ruokailuun asti) Käytän päiväuniaikaa + illalla päivällisen jälkeen (isänsä silloin jo kotona) valmistelen jo seuraavaa päivää.

Vierailija

Kivan säväyksen näihin sylipäiviin antaa vauva 3kk joka myös tarvitsisi äidin aikaa ja huomiota :)... Nyt on kuitenkin koko ajan enenevässä määrin niitä päiviä ja hetkiä jolloin omat leikit vievät mukanaan. Minäkin olen suosiolla jättänyt ruuanlaiton päikkäri aikaan tai iltaan. Ulkoilemme myös aamupäivisin ruokailuun saakka.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat