Alkurask.turvotus!!Johtuuko Lugesteronista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuukautisten mukaan ois nyt 9+1 mutta ultrassa näkyi viimeviikolla n. kuutta viikkoa vastaava sikiö, eli nyt ois jotain seitsemän...Raskaudessani -03 turvotus alkoi jo viikoilla 16, ja nyt mietinkin voiko tää olla ihan raskaudesta johtuvaa vai lugeista?? Mulla kyllä jäi edellisestä n. 10 kiloa ylimäärästä!! Oon syöny lugeja kohta kolmisen viikkoa ja ilman mitään oireita! Turvotusta on eniten käsissä ja ehkä kasvoissa jonkun verran. Neuvola on vasta ensviikolla ja ultra ensviikon perjantaina!! En käytä sokeria ollenkaan, emme syö rasvaisia ruokia ja makkarakin tais olla jotain tosi kevyttä kinkkumakkaraa eli en usko turvotuksen johtuvan ruuasta. Auttakaa jos tiedätte! Mistä tämä voi johtua näin aikaisessa vaiheessa? Meinaan vaan että jos nyt jo alan turvota sitähän on loppuajasta niinku valaskala...

Kommentit (2)

Vierailija

Mullakin on tosiaan ollut turvotusta alkuraskaudessa. Se alkoi noin viikolla 8, mutta on nyt helpottanut (nyt 10+6). Jouduin jo ottamaan isommat housutkin käyttään, kun turvotusta oli vatsassa ja jaloissa. Lisäksi sormet olivat paksut.

Olen käyttänyt lugeja koko alkuraskauden, mutta en kuitenkaan ajatellut, että turvotus voisi johtua niistä. Käytin niitä myös muutamassa aiemmassa kierrossa ja mitään vastaavia oireita ei ollut. Eli ajattelin, että turvotus johtuu ihan raskaudesta. Toivottavasti sullakin helpottaa pian. Mulla auttoi runsas juominen. Myös riisin syöminen helpotti (luin jostain lehdestä vinkin, että auttaa ja auttoi).

Minkälaisen ohjeen sinä muuten sait lugejen lopettamisesta? Milloin ne tulisi lopettaa? Mulle sanottiin, että käytä viikolle 12 asti.

Onnellista odotusta!

Vierailija

Eli lääk.sano että luget voi aiheuttaa nesteen kertymistä ja ohjeessakin luki! Ihmettelen vaan että miksei sitä aikasemmin ole ilmenny? Mulla tilanne on että ekaks en meinannu saada edes lääkitystä koska ultrassa ei löytyny ku ruskuaispussi mutta seuraavana aamuna polin lääk. soitti mulle ja oli kuitenki kirjottanu reseptin puhuttuaan ylilääkärin kans, ilm. sen takia ettei tulis kesken ennen ku on varmistettu että sikiö on. Viime viikon perjantaina sikiö löytyi ja oli sellanen nuori lääkäri joka ei oikeen tienny mitään. Se aika laittaa mun paperit toiselle lääkärille joka on yhteydessä yliopistolliseen sairaalaan josta saavat sitte lisäohjeita koska mulla on ollu jo viis keskenmenoa. Voi olla jotain seurantaa ym. Ensviikon perjantaina tarkistusultra sikiön iän määrittämiseksi ja silloin saan tietää kuinka kauan lugeja käytän! Siis se lääk. joka luget määräs sanoi että niitä syödään n. viikolle 12, joskus jopa 16 viikolle saakka! Mulla ne on tabletteina 100g kahdesti päivässä.. Olipas se taas sekavaa mutta toivottavasti ymmärsit jotain!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat