Miksi 1v. on niin hankala?

Vierailija

Illalla lasta nukutetaan parhaimmillaan kolme tuntia. Lapsi huutaa ja tappelee vastaan,samoin syödessä. Tänään saatiin syötyä yksi lusikallinen puuroa. Mitä ihmettä tuon kanssa tekis? Mistä tuo käytös johtuu?

Kommentit (6)

Vierailija

Mää oon koittanu ajatella oman vuoden ikäsen kanssa että on hankala koska ei osaa sanoa mitä haluaa tai ei halua.. En pidä lasta hankalana tai vaikeana vaan koska yhteinen kieli puuttuu.

Kannattaa testaill tälläsiää:

*Päikkäreissä muutoksia. Nukkuuko liikaa/liian vähän.

*Miettiä miten syö muuten päivän aikaan -saako välipaloja ja herkkuja jotka häiritsee iltapalan syömistä.

*Liikkuuko tarpeeksi -kunnolla ulkoilun jälkeen meillä nukutaan hyvin. Jos päivällä ei tee mitään on hankala ilta edessä.

*Vietätkö itse tarpeeksi aikaa lapsen kanssa vai hakeeko lapsi illalla huomiotanne? Itte oon huomannu että vuoden ikänen osaa touhuta kamalasti itse ja päivä saattaa mennä monesti nopeaan ohi ilman että ollaan paljoa leikitty yhdessä.

Tommosia kannattaa miettiä ainakin, samoin iltarutiineihin kannattaa käyttää mielikuvitusta, hampaiden harjaukset, kylvyt, lukuhetket.. Kaikki tommoset " rutiinit" tarkistaa.

Vierailija

entäs kun otan vaipan vain käteeni: vipeltää tyttö karkuun jo niin kovaa kun kintuistaan pääsee,sama on jos otan kosteuspyyhkeen käteen jotta pyyhkisin tytön suun niin taas mennään karkuun.

Päikkäreille nukutetaan kaksi tuntia ja sitten tyttö simahtaa puoleksi tunniksi kun on niin väsy vastaan pistämisestä.

Ja kaikki asiat mihin sanon " ei" ovat varmasti sellaisa asioita jotka sitten on pakko kokeilla, kuten eilen: tyttö otti kulhosta klementtinin käteensä. Sanoin " älä ota,laita takasin." niin johan tyttö otti ja haukkasi..siinä hän sitten irvisteli kun kuori oli kirpeää :)

Kylpeminenkin on kivaa vain jos amme on täynnä leluja joita voi heitellä yli laidan koko kylvetyksen ajan.

On ne silti niiiiiin ihania :D

Vierailija

selittää esim. miksi pitää nukkua tai syödä, 3v. ymmärtää jo. Meidän muksu myös herää väh. 4krt yössä juomaan pullollisen maitoa. On tehny niin syntymästä asti..ois kiva välillä nukkua kunnolla.

t:ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat