Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riisistä pohja piirakalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Elikäs, minulla on joskus ollut ohje tonnikalapiirakkaan, jossa pohja on tehty riisistä. Ja nyt hukkunut mokoma.

Siihen tuli muistaakseni riisin lisäksi kanamunaa ja olisko ollut kermaviiliä? Tai sitten ruokakermaa..en muista. Pohja kuitenkin oli ihan " veitsellä leikattava" ja pysyi koossa. Jauhoja siihen ei tullut ollenkaan muistaakseni, vaan oli gluteeniton.

Ohje oli joskus jossain Pirkka- lehdessä (monta vuotta sitten), mutta nyt sitä ei löydy edes K-kaupan kotisivuilta.

Olisiko kenelläkään jemmassa ko ohjetta tai jotain vastaavaa ? Kovasti olisin kiitollinen, jos joku osaisi neuvoa. Pohja nimittäin oli todella hyvän makuinen ja toi vaihtelua piirakoihin. :)

Kommentit (3)

Vierailija

mutta itse olen tehnyt vilja-allergisille lapsille perunarieskoja muussinjämistä, lisäämällä munaa ja riisijauhoja, sekä osaan taikinasta pinaattia, yhteen osaan juustoraastetta ja yhteen osaan porkkanaraastetta. Voisi toimia piirakanpohjanakin.

Vierailija

Laitampa täällä koekeittiön pystyyn :) Josko saisin sen piirakkapohjan aikaiseksi ihan luottamalla näppituntumaan. *hui* ;) Jos täältä päin tulee savua ja kuuluu ihme pauketta ja räjähdyksiä, niin, minä se vain testailen... =D Heh hee, ei vais.

Uusimmat

Suosituimmat