Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni syvästi masentunut ja makaa

Vierailija

hospitaalissa.

Mistä tietää, että tykkääkö se edes, että käyn katsomassa, kun se ei puhu?

jatkanko kuitenkin vierailuitani?

Millähän voisi piristää??

Kommentit (9)

Vierailija

Hän tarvitsee tukeasi ja luottamusta siihen ettet hylkää ystävyyttänne tällaisen vaikeuden edessä.

Kun itse olin hoidossa masennuksen vuoksi niin minulle oli TODELLA tärkeää että rakkaat ihmiset kävivät ja olivat mua kohtaan normaaleja vaikka itse en aina jaksanut paljon jutella..

Olet loistoystävä kun olet ystäväsi tukena!

Vierailija

riippuu paljolti ihmisestä itsestään. mun yksi ystävä oli monta vuotta syvästi masentunut. aina sitä ei edes huomannut sillä osasi peittää sen ja vaikutti hyvin iloiselta vaikka todellisuudessa sisimmässään koki ahdistavaa tuskaa. toisinaan hän vain tuijotti tyhjyyteen eikä edes kuullut jos joku puhui hänelle. hän oli myös sairaalassa kauan kokeiltiin erilaisia lääkkeitä ja sähköshokkihoitoa. hän yritti myös itsemurhaa muutaman kerran. moni tuttunsa ei edes uskonut että hän oli sairas, koska monessa tilanteessa peitti sen hyvin. jotkut jopa vähättelivät hänen tilaansa ja sanoivat, että hän on itse syyllinen siihen. Onneksi hänellä oli kuitenkin ystäviä, jotka ymmärsi. nykyään hän voi paljon paremmin

Vierailija

älä hehkuta liikaa omiasi ja kerro asioita sinun hyvin menevästä elämästä.

juttelet neuttraaleja arkipäivän asioita.on tärkeää että on tukea ja ystäviä vaikka onkin sairas.

Vierailija

jonne hän omien sanojensa mukaan on joutunut masennuksen takia ja omasta tahdostaan.

Hän kyllä käyttäytyy juuri päinvastoin kuin sinun ystäväsi, puhuu kuin papupata kokoajan ja minun mielestäni kaikki asiat eivät ehkä ole ihan tottakaan.

Mietin itse että voiko masennus olla myös tuommoista?

Vai onkohan hänellä joku muu mielenterveyden häiriö?

Itsellä niin vähän kokemusta mielenterveysongelmista etten tiedä.

Vierailija

En osaa sanoa kuinka häntä piristäisit, muuten kuin jatkamalla vierailuja sairaalassa. Se on jo paljon! Toivottavasti ystäväsi toipuu masennuksestaan.

Uusimmat

Suosituimmat