Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muilla sujunut ensimmäiset yöt vauvankanssa kotona??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä ensimmäinen yö oli yhtä tissittelyä ja valvomista.Itse en nukkunut silmällistäkään ja olo olikin sen mukainen..Olisiko vauva vierastanut paikkaa vai mikä lie.Ei mahavaivoja kuitenkaan valitellut.Mitä lie.Laitoksella söi aina kaksi kertaa yössä, nyt tuntuu ettei mitään tolkkua enää missään.No jospa se tästä.Viime yö jo vähän paremi.Kuin usein vauvanne syövät yöllä? meillä viime yö meni niin että joskus puoliykstoista söi ja valvoi sitte parituntia ja söi taas sitten menikin jo seuraava syönti aamupuolkuuteen,sitte valvottiin taas parituntia ja syötiin ja nukuttiin neljä tuntia.Onko ihan normaalia että näin " sekavaa"

Kommentit (5)

Vierailija

Just tommosta oli eka yö/yöt meilläkin. Muistan että joskus pelkässä syötössäkin saattoi vierähtää tunti-kaksi, varsinki jos joutui vaihtaan vaipan vielä välissä. Alussa ei osattu/tajuttu laittaa vauvaa ajoissa nukkumaan, vaikka raukka olisi varmaan ollut jo väsynyt. Alussa tosiaan valvottiin siinä 12-02:een joka yö, kun ei vaan tietty miten se vauva nukahtaa. No tissillehän se sitten oppi nukkumaan ja niin nukahtaa pääsääntösesti edelleen (vauva kohta jo 5kk).

Ekana yönä nostin tunnollisesti vauvan omaan sänkyyn syötön päälle nukkumaan, kunnes huomasin että eihän siinä ole MITÄÄN järkeä kun ite ei sit saanu nukuttua. Vauva söi alussa 2 krt yössä, mutta yksi syöttökerta kesti melko kauan. Järkevintä oman jaksamisen kannalta oli nukuttaa vauvaa sängyssämme minun ja pinnasängyn välissä. Lisäksi minun ja vauvan välissä oli vielä rullattu pyyhe, jotta en kierähdä vauvan päälle yöllä. Tosin tuskin niin olisi päässyt käymään edes vauvan ollessa vastasyntynyt.

Tänäkin päivänä vauva nukkuu pääasiassa meidän sängyssä öisin. Nykyään syö n. 3 krt yössä, mutta syötöt on huomattavasti lyhyempiä kuin alussa.

Näin meillä. Vauvaan totuttelu vie vaan aikansa, ja se rytmiin pääsy. Kyllä se siitä helpottaa, kun opitte tuntemaan omaa palleroistanne paremmin ja paremmin! :) Tsemppiä ja jaksamista, kyllä kaikki helpottuu vähitellen!

-vaavikki ja poika reilu 4 kk

Vierailija

Meidän pojat olivat samanlaisia yökukkujia kuin teillä nyt. Selviytymiskeinona en muuta neuvoa osaa antaa kuin että laita muut hommat minimiin ja keskity ihan vaan vauvaan ja itsesi täysillä. Mies saa nyt olla teidän tiimin huoltaja ja pitää sinut juomassa (juo PALJON) ja ruuassa. Jos et pysty nukkumaan päivällä (sulla on vielä alkueuforiaa hormonien takia, ensi viiikolla voit nukahtaa helpommin päivisinkin) niin loikoile ja lepää kuitenkin sängyllä. Pikku ulkoilu voi myös piristää ja parantaa unta - sitten kun sitä saadaan. Alku voi olla tosi rankkaa, mutta kyllä se vähitellen rauhottuu.

Vierailija

Juuri noin. Kyllä meillä valvottiin ja välillä tosiaan tuntui, että tyttö on tissillä yötä päivää ja hyvin tiheään. Sitä se on...mutta kyllä se siitä helpottaa...ekat viikot on rankkoja. Me mietittiin miehen kanssa jossain vaiheessa, että mä nukkuisin yön ja mies syöttäisi pullosta, että saisin nukkua..no siihen ei menty...ja sitäpaitsi eipä mun nukkumisesta olisi mitään tullut, kun tissit oli niin täynnä maitoa, että olisihan niitä pitänyt joka tapauksessa herätä tyhjentämään. Sitten vielä kun syötin yöllä aika paljon kyljellään, niin silloin vauvan masuun menee kuulemma enemmän ilmaa...ja monesti molemmat nukahdettiin siihen, joten röyhtäytyskin jäi yöllä tekemättä...tosin tyttö oppi kunnolla röyhtäisemään vähän myöhemmin ehkä kk:n iässä. Kauhean sekavaa luettavaa varmaan...ei oikein ajatus pysynyt koossa...nyt tyttö 6,5kk meillä ja konttaa kovaa, joten taas pitää mennä! Koitahan jaksella, kyllä se siitä! Muista nukkua aina päivällä, kun vauva nukkuu!!!

ego7

Vierailija

Meillä nyt kolmas lapsi puolivuotias ja en muista yhdenkään lapsen ekasta viikosta mitään, siis mitä tein, miten nukuin, miltä tuntui. Eli olen kyllä ollut varmaan aika poissa.

Ihan normaalilta tuo teidän arki kuulosti minun korviini =)

Paljon onnea pienen nyytin johdosta!!

Uusimmat

Suosituimmat