miten toi soija, eiks sita ole monta eri laatua ja erilaisia koostumuksia.. voisko joku tietava valasta mua olis kiva ostaa ja kokeilla

Vierailija

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija - 13.10. 13:35 vastaa tähän viestiin (3/5)

esim tumma soijarouhe on halpaa ja helppokäyttöistä

Sitä voi käyttää jauhelihan tapaan. Sen voi joko turvottaa lämpimässä vedessä etukäteen tai sitten vain lisätä ruokaan ja lisätä vettä perään tarpeellinen määrä. Se turpoaa ehkä noin kaksinkertaiseksi, tai ei ihan. itse olen tehnyt siitä " jauhelihakastiketta" , makaronilaatikkoa, keittoa, chili con carnea...

kiitos jo tästä..lisää vinkkejä kaivataan

Vierailija

Sitä voi käyttää jauhelihan tapaan. Sen voi joko turvottaa lämpimässä vedessä etukäteen tai sitten vain lisätä ruokaan ja lisätä vettä perään tarpeellinen määrä. Se turpoaa ehkä noin kaksinkertaiseksi, tai ei ihan. itse olen tehnyt siitä " jauhelihakastiketta" , makaronilaatikkoa, keittoa, chili con carnea...

Vierailija

Itse tekisin varmaan sellaisen tomaattisen version näin:

Paista yksi sipuli pannulla, lisää purkki tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia ja noin 1 dl tummaa soijarouhetta ja vettä (tarpeen mukaan, katso kuinka paljon rouhe imee sitä ja lisää sen mukaan). Lisäisin varmaan myös kasvis- tai lihaliemikuutiota maun mukaan, puolikkaan tai kokonaisen. Ja mausteita tosiaan voi laittaa reilusti, soijarouheessa on sellainen vähän puiseva maku, johon mausteet kyllä sopii!! Oikeastaan mun mielestä jauhelihan makukin on sen verran mieto, että mausteet oikeastaan tekevät sen kastikkeen maun. Eli samoja mausteita, joita käyttäisit jauhelihan kanssa. Ja jotain kerman tapaistakin voi kastikkeeseen lisätä huoletta, koska soijarouhe on tosi vähärasvaista. Keitä jonkin aikaa (esim 10 min) ja tarjoa pastan kanssa.

Soijarouhemakaronilaatikkoon olen turvottanut rouheen etukäteen, ei sitten tarvitse miettiä, paljonko nestettä pitäisi laatikkoon laittaa. Turvotettua soijarouhetta voi sitten käyttää makaronilaatikkoon ihan kuin paistettua jauhelihaa.

Vierailija

tofusta tulee ihanaa kun leikkaat sen kuutioiksi, laitat marinoitumaan (esim soijakastiketta, valkosipulia...) ja käytät sen jälkeen vaikka wok-ruokaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat