Kannattaisiko muuttaa Helsingistä Ouluun???

Vierailija

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Ja juurihan oli esim. heasrissa miten paljon pääkaupunkivihaa on. Nehän oli ihan hävyttömän rasistisa mielipiteitä Helsinkiläisyydestä. Itse en ole koskaan brassaillut stadilaisuudella, mutta en ole juuriani kieltänytkään. Mulle on ihan suoraan sanottu haastattelussa " että olisitpa jostain muualta kuin ' Helsingistä" . Totta kai on paljon avarakatseisia ihmisä joka puolella Suomeakin, mutta mulla on huonoa kokemuksia, valitettavasti muualla asumisesta. P.s. On täällä stadissa asumisessakin miinuksensa..

Vierailija

ja vuosi riitti. En saanut yhtään ystäviä eikä mielestäni ihmiset olleet yhtään avoimia. Muutenkin oli synkkää ja ankeaa.

Muutin sitten Helsinkiin opiskelemaan ja sain paljon ystäviä, Helsingissä riittää tekemistä ja nähtävää ja luontoakin on ihan tarpeeksi. Pääkaupunkiseudulle sitten jäin asumaan ja olen viihtynyt jo parikymmentä vuotta.

Vierailija

Oulu ei oo sen ihmeellisempi paikka kuin Helsinki. Asunnot ovat hivenen halvempia, mutta hintaero ei loppujen lopuksi ole huima. Samoin vuokrat ovat halvempia, mutta esim. kuntien asunnot molemmissa paikoissa ovat melkeinpä samanhintaisia neliövuokriltaan. Olen asunut molemmissa, ja sinällään ihan sama kumpaan muuttaisin. Oulussa on huono julkinen liikenne Helsinkiin verrattuna, mutta tuskinpa se kenenkään muuttohaluja lisää tai vähentää.

Vierailija

kotoisin ym ja onko töitä ym.....

En nyt ihan huvikseni tänne ouluun muuttaisi. Muutin mieheni työn perässä tänne tampereelta viisi vuotta sitten ja koko ajan olemme menossa takaisin kun nämä työkuviot tästä selkiintyvät.

Minulla on ihania ystäviä täällä monia, mutta kukaan heistä ei ole paljasjalkalainen oululainen, joten oululaisten luonteesta en osaa mitään sanoa.

Vierailija

Voi olla myös, että on vaikea saada duunia kun olet etelästä. Mulla erittäin huonoja kokemuksia stadilaisena hämeestä ja lapista, eivät ota avoimesti vastaan ja vähänkin jos s suhahtaa niin vähäinenkin moikkailu jää. Tietty jos oot muualta kotosin, esim. ettei näy cv:ssä syntymäpaikka ym. osaat salata mistä olet niin ehkäpä. En silti uskaltais enää muuttaa mihinkään kun on lapsiakin. Itsekseen voi kaikkea kokeillakin

Vierailija

t. eräs joka vuosi sitten muutti perheineen Oulusta Tampereelle

Vierailija:

Lainaus:

Eli tässä vähän tietoja perheestämme..

-sukulaisia Oulussa

-vietämme suurimman osan lomistamme Lapissa

-voisimme myös ehkä asua Oulun lähiseuduilla, mm. Limingassa

-itselläni yliopisto-opinnot kesken, joita voisin jatkaa ehkä Oulussa

-perheessä kaksi lasta

Suurin osa suvusta ja ystävistä on tietty täällä Helsingissä, mutta toisaalta kaipaamme rauhaa ja avaruutta ympärillemme... Oulusta olisi lyhyempi matka Lappiin. Lisäksi esim. talojen hinnat vähän Oulun ulkopuolella ovat melkoisen eri kastissa kuin esim. samanlaiset talot Helsingin lähiseudulla...

Otammeko ison askeleen?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat