Milloin kerroitte vauvauutisia lähiomaisille?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pienenmoista galluppia torstai iltapäivään...

Milloin kerroitte (millä viikoilla) vauva uutisia vanhemmillenne ja muille lähisukulaisille?

Olisi kiva myös kuulla millä tavoin uutisen heille kerroitte?Haluaisimme yllättää ja tehdä esikoisemme vauva uutisesta ikimuistoisen hetken vanhemmillemme. Joten ideoita otetaan vastaan =)

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Nääs kun oli juhannukset sun muut pippalot joten oli pakko kertoa miksi en ota mitään....En yleensä sylje lasiin enkä viitsinyt alkaa valehtelemaan, että olen lääkekuurilla.

Muistan varmaankin lopun ikäni sen miten kerroimme uutisen appivanhemmilleni... Olin aiemmin päivällä jutellut anoppini kanssa ja hän kolmen pojan äitinä siunaili poikiensa tempauksia lapsina. Sanoi sitten siihen päätteeksi, että häntä ei enää mikään hätkäytä. Meinasin tukehtua kahviini ja mietin, että sehän nähdään...

No, iltasella istuimme neljästään pöydän ääressä ja sanoin anopille: niin, sanoit tuossa päivällä, ettei sua hetkauta enää mikään joten se testataankin nyt...eli tervemenoa mummofarmille! Siinäpä meinasivat appivanhemmat tipahtaa penkiltä :) Vielä eka lapsenlapsi tulossa...

Osa suvusta asuu sitten niin kaukana, että ilmoittelu hoitui ihan puhelimitse ja sähköpostitse.

Sasuliini 24+3

Vierailija

Päätimme,ettemme kerro uutista ennen ekaa ultraa, mutta toisin kävi:

Rv 6 mummu ja pappa tuli käymään yllättäen.

Kolmevuotias isoveli istahti papan viereen ja ilmoitti ylpeänä

" Meille tulee vauva. Se on kasvamassa ja äiti oksentaa. Oon kuullu sen aikuisten asioista!" .

Velmu luikahti tiehensä ja minä jäin avuttomana selittelemään, että " No niinhän se öö tuota..." :)

Vierailija

samana päivänä ja parhaalle kaverille seuraavana päivänä, kirkon sakastissa just ennen ku sen vihkiminen alkoi..:) saatiin tuplasti onnen kyyneleitä!:)

Pikku hiljaa miehen sisarukset kuuli uutisen. Omille sisaruksille jouduin kertomaan eräänä kesäisenä " heinänuha" päivänä kun en suostunut ottamaan allergia lääkettä!:)

Vierailija

milero:

Lainaus:

Pienenmoista galluppia torstai iltapäivään...

Milloin kerroitte (millä viikoilla) vauva uutisia vanhemmillenne ja muille lähisukulaisille?

Olisi kiva myös kuulla millä tavoin uutisen heille kerroitte?Haluaisimme yllättää ja tehdä esikoisemme vauva uutisesta ikimuistoisen hetken vanhemmillemme. Joten ideoita otetaan vastaan =)

niin, itse lähenemme ensimmäisen kolmanneksen loppua pikkuhiljaa ja toisinaan olemme jo hieman malttamattomia tämän asian kanssa ja tässä innokkaina kuulemme toisten tarinoita ajankohdista jotta saamme rohkaisua omaan kertomiseen ;)

(ajattelimme aluksi odottaa ainakin tämän 12 viikkoa, mut saa nähdä maltammeko)

Ihan perinteisetkin vauva uutiset ovat aina mieleenjääviä, joten kaikenlaiset tarinat ja ajankohdat kelpaavat!

-milero-

Vierailija

sekä esikoisesta että tästä toisesta vauvasta rv12, eli kun olimme käyneet alkuraskauden ultrassa varmistamassa, että kaikki on kunnossa ja vauva tosiaan tulossa. Esikoisesta kerroimme ihan vaan, että meille tulee vauva, toisesta vauvasta esikoistyttö lähetti nimissään postikortin kaikille lähisukulaisille, jossa runomitassa kertoi, että hänestä tulee syksyllä isosisko.

Saa nähdä tuleeko talvikin ennenkuin meidän neidistä tulee isosisko...

Tuttavamme heittivät kahvipöydässä ultrakuvan pöydälle, ja totesivat että kävivät tänään valokuvassa. Oli yllättävä ja hauska tapa.

seilori rv40+4

Vierailija

mutta sukulaisista kerrottiin ensimmäisenä miehen vanhemmille joskus viikolla 11. Heille olimme ostaneet Isovanhempien kirjan, jonne voi kasailla sukupuuta yms. Se oli lahjapaketissa, mutta kovin suurta yllätystä emme saaneet aikaan, koska miehen isä oli haukansilmänä jo muutaman viikon " tiennyt" asiasta ja yrittänyt sitä muilta kysellä. Kirjalahja oli silti mun mielestä ihan onnistunut juttu. Muille sitten kerroimme viikoilla 12-13 sitä mukaa kun nähtiin. Isosiskon luona pidin heidän vauvaansa sylissä ja esittelin vauvalle " kuvia tulevasta serkusta" ekan ultran jälkeen, kunnes isosisko rupesi kuuntelemaan että mitähän sä siellä oikein teet... Oli kyllä työn takana malttaa olla hiljaa niin pitkään, mutta hyvin onnistuttiin :) Eikä tarvinnut puhelimitse kertoa, vaan noille viikoille sopivasti oli suunniteltu sukulointikierros...

-Aranja rv 16+1-

Vierailija

olin viikolla 13 kun menimme äitini luokse syömään. sanoimme että meillä olisi asiaa ja tuleva mummo hihkaisi heti että TEILLE TULEE VAUVA!! =) itse siinä meni sanattomaksi hetkeksi ja sit mieheni tokaisi että mistäs siä sen arvasit? =) kyllä kuulema äiti vaistoaa milloin tytär on raskaana =) että eipä ollu mikää erikoinen tapa kertoa =D

samaan aikaan kerrottii kaikille muillekin sukulaisille..

paras ystäväni tosin sai tietää jo kun olin viikolla 5 =)

vielä tosin on miehen kaveri perheineen joka ei tiedä asiasta =D näemme niin harvoin ettei ole tullu tilaisuutta kertoa..

nekkuli ja elmeri 28+6

Vierailija

Avomiehen vanhemmille vasta viikolla 25! Osa kavereista ei tiedä vieläkään. Ei jakseta mitään hössötystä, niin kuin esikoisen kohdalla kaikki teki. Jos maha ei vielä näkyis niin tuskin vieläkään kerrottais.. mutta vaikea sitä enää on piilotella..

Vierailija

[color=green]appivanhemmille kerrottiin rv 14+jotain kun olivat viikonloppukylässä; la-illan dinnerillä jälkkärin jälkeen tuotiin ultrakuvat ja kahvi pöytään, yllätystä oli kerrakseen. olivat siinä " pikkumaistissa" ERITTÄIN iloisia;)

mun äidille kerroin pari viikkoa myöhemmin (rv 16+jotain) kun kävin sukuloimassa. silloin pyysin äitiä kaivamaan vanhoja odotusaikaisia kuviaan arkistosta ja kun sitten kuvia katsellessa kysyi miten tuli mieleen, sanoin että haluan katsoa miltä minä näytän vähän ajan päästä - tajusi heti:)

Caddie, rv 18+2 [/color]

Vierailija

...kun mennään käymässä vanhempiemme luona. Asutaan 300km päässä niin ei halua tuollaista asiaa puhelimessa kertoa. Tänään käytiin alkuraskauden ultrassa ja saatiin ultrakuvat mukaan. Ajateltiin kertoa vauvauutinen, antamalla kuva ehkäpä kehystettynä ja sanomalla että tälläistä olisi luvassa sitten toukokuussa :)

Vierailija

esikoisesta heti samana päivänä, kun tehtiin plussatesti. Ihan vaan soitettiin molempien vanhemmille iloiset uutiset. Nyt tätä pikkukakkosta odottaessa kerroimme myös heti molempien vanhemmille, taisi olla testiä seuravana päivänä tällä kertaa. Meijän neiti soitti mummolle ja papalle ja kertoi, että hänestä tulee isosisko. Olimme lähdössä vanhempieni kanssa muutaman päivän päästä Kreikkaan ja tarkoitus oli, että siellä olisi jossain kivassa paikassa kerrottu, mutten malttanut pitää niin kauan salaisuutena.

Monkey rv. 17+1

Vierailija

noin viikolla 7+. Kakkosesta olen kertonut jo nyt (rv5+3) sisaruksilleni. Vanhemmille tulen kertomaan varmaan viikonloppuna, kun joudun kieltäytymään ruokaviinistä. Ja kun kertoo odotuksesta niin ei tartte sitten keksiä muita tekosyitä esim päiväunien nukkumiseen. Niille sukulaisia, joita ei olla nyt näkemässä, kerrotaan puhelimitse varmaan ultran (rv7+3) jälkeen.

Siskolle kertominen sujui kätevästi tuttopulloja hipelöidessä. Se oli palauttamassa meidän niille lainaamiamme tuttipulloja ja mä sitten sanoin, että näille taitaa tulla ens kesäksi käyttöäkin! ;-)

Kälylle kerroin puhelimessa: " niin mähän lupasin sitten kertoa kun plussataan. Niin nyt olis sitten kerrottavaa" .

Bestikselleni laitoin plussaamispäivänä tekstiviestin, jossa ruudun keskellä komeili

+

Muuta en viestiin laittanut.

Tuo ultrakuvan esittäminen olis kylä aika hieno tapa...

Vierailija

...uutinen kerrottiin vasta viikolla 23. Oma äitini tiesi kyllä viikolta 6 saakka, mutta kukaan muu ei ennen viikkoa 23. :) Olivatkin aika yllättyneitä, että miten voi olla jo 6. kuukausi menossa... ;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat