Kokemuksia parisuheterapiasta tms.?

Vierailija

Ollaan miehen kanssa aikalailla umpikujassa, mutta en haluaisi lasten takia ihan vielä luovuttaa. Onko kellään kokemuksia parisuhdeneuvonnasta tms. Tiedän että ainakin seurakunnat järjestävät, ovatko kovin " hengellisiä" ? (Me emme ole, mutta kuulumme kyllä kirkkoon.) Onko ollut apua vai ajanhukkaa?

Kiitos etukäteen!

Kommentit (8)

Vierailija

Eka kerran kävin yksin, sitten ollaan käyty yhdessä ja olisin voinut jatkaa yksinkin, jos mies ei olisi halunnut tulla mukaan. Eli jos mies ei lähde, mene yksin, sekin auttaa. Me ollaan molemmat oltu tosi tyytyväisiä, terapeutti on tosi mukava eikä jauheta koko aikaa samaa, vaan puhutaan mistä puhutaan ja terapeutti tekee tarkentavia kysymyksiä tms. Tai jos ei olla puhetuulella, hän on sitten aktiivisempi ja kyselee enemmän, ei kuitenkaan millään tavalla pakota kumpaakaan puhumaan. Suosittelen ehdottomasti.

Noista kirkon palveluista sanon sen verran, että ei ne ole mitään käännytystilaisuuksia, ihan hyvin voi sieltäkin hakea apua, vaikka ei mikään seurakunta-aktiivi tai uskovainen olisikaan.

Vierailija

eli ei mitään tekemistä seurakunnan kanssa. Kunnan / kaupungin palvelu. Sinne pääsee ensisijaisesti ne kenellä on lapsi(a) ja parisuhde / liitto umpikujassa. Ajan saa soittamalla sosiaalikeskukseen.

Kerro miehellesi miten tärkeää se oln sinulle päästä puhumaan ulkopuolisen kanssa. Ne on täysin luottamuksellisia, korosta sitä. Kyllä ammatti-ihmiset saa sun miehen puhumaan. Munkaan mies ei ole todellakaan sellainen " terapia typpi" jos niin voi sanoa ja oli aluksi vstahankainen, mutta lähti kuitenkin. Onnea matkaan :) t. nro 3

p.s. kai meille jotakinhyötyä siitä oli kun ollaan vielä yhdessä..Tosin tappeluita ja vaikeita aikoja on vieläkin, mutta ehkä osataan vähän paremmin puhua asioista.

Vierailija:

Lainaus:

Mitä siellä tehdään? Minun miehelleni asioista puhuminen on todella vaikeaa ja voi olla, että jos paikalla on joku ihan vieras, niin sitten ei sano sanaakaan. Silloin on kaiketi turha mennä?

Voi kun voisi vaan netistä tilata pillerin, jonka nautittuaan rakastuisi uudelleen mieheensä... Ei tarttis kuluttaa aikaa ja ennen kaikkea mielenterveyttään tähän.

Vierailija

mulla kokemusta kahdesta eri, mutta lopetettiin molemmissa " hoito" kesken kun alko olemaan vaan samaa jauhamista..Uskon kuitenkin, että jotain opittiin. Tärkeintä on mennä sinne avoimin mielin ja molempien tahdosta, että osaa olla vastaanottavainen. Ketään ei sinne väkisin kannata raahata.Kyllähän se on hyvä saada ulkopuolisen ja puolueettoman mielipide ja jos ei enää osaa keskustella parisuhteessa niin on hyvä mennä sinne juttelemaan kun joku " ohjaa" keskustelua.

Vierailija

Mitä siellä tehdään? Minun miehelleni asioista puhuminen on todella vaikeaa ja voi olla, että jos paikalla on joku ihan vieras, niin sitten ei sano sanaakaan. Silloin on kaiketi turha mennä?

Voi kun voisi vaan netistä tilata pillerin, jonka nautittuaan rakastuisi uudelleen mieheensä... Ei tarttis kuluttaa aikaa ja ennen kaikkea mielenterveyttään tähän.

Vierailija

Mä sain semmosen kriisiajan ja oltiin sit Jaakon kans siel kahestaan, ku ei mies tullu, liekö siel pohjoses edelleen, vai mis, en tiiä.

Ihan ihanaa oli jutella, ku oon yksin Jaakon kans uudella paikkakunnalla ja täs on tapahtunu siis ai´van kauheesti kaikkee pienes ajas, mut niinku se terapeutti sano, ei se oikein voi parisuhdetta parantaa ilman sitä paria..

Mut voimii teille, aina kannattaa yrittää! Voimahaleja!

T. Sanna

Vierailija

Yritän puhua mieheni tähän mukaan ja sitten aikaa varaamaan. Mielestäni ihmiset nykyään luovuttavat liian helpolla enkä itse haluaisi heti lyödä hanskoja tiskiin.

T:AP

Vierailija:

Lainaus:

eli ei mitään tekemistä seurakunnan kanssa. Kunnan / kaupungin palvelu. Sinne pääsee ensisijaisesti ne kenellä on lapsi(a) ja parisuhde / liitto umpikujassa. Ajan saa soittamalla sosiaalikeskukseen.

Kerro miehellesi miten tärkeää se oln sinulle päästä puhumaan ulkopuolisen kanssa. Ne on täysin luottamuksellisia, korosta sitä. Kyllä ammatti-ihmiset saa sun miehen puhumaan. Munkaan mies ei ole todellakaan sellainen " terapia typpi" jos niin voi sanoa ja oli aluksi vstahankainen, mutta lähti kuitenkin. Onnea matkaan :) t. nro 3

p.s. kai meille jotakinhyötyä siitä oli kun ollaan vielä yhdessä..Tosin tappeluita ja vaikeita aikoja on vieläkin, mutta ehkä osataan vähän paremmin puhua asioista.

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Yritän puhua mieheni tähän mukaan ja sitten aikaa varaamaan. Mielestäni ihmiset nykyään luovuttavat liian helpolla enkä itse haluaisi heti lyödä hanskoja tiskiin.

T:AP

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat