Onko vauvallesi ollut hyötyä maitohappobakteeri

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

valmisteen antamisesta?Oletko käyttänyt reladropseja vai jotain muuta?Kiinnoistais et minkälaisia kokemuksia,auttaako mahakipuihin tai parantaako ihon kuntoa?

Kommentit (9)

Vierailija

Meidän poika söi n 3kk ikään asti gefilus kapseleita äidin maitoon sekoitettuna. En tiedä auttoivatko ne, mutta ikinä ei pojalla ole ollut vatsavaivoja, poika on nyt 5,5kk. Neuvolassa sanoivat, ettei ainakaamn haitaksi ole

Vierailija

...Reladropseja olen antanut puolivuotiaalleni. Mahanväännöt ja tiukat pierut itkun saattelemana vähenivät selvästi. Ihosta en osaa sanoa, kun meillä se on ollut hyvä koko ajan. Ehkä viikon kuluttua " kuurin" aloittamisesta olin huomaavinani vaikutusta.

Vierailija

väittäisin, että on ollut hyötyä. Kun tyttö oli alkujaan tosi herkkä mahastaan, reladropsit auttoi. Kun pullo loppui, ei sitten haettu enää lisää, mutta syö nyt kyllä Valion Gefilus-puuroa. Vaikutuksesta ihoon en osaa sanoa.

Kaisu

Vierailija

Meidän poika (2 kk) saa reladropseja ja musta tuntuu, että parina ekana päivänä hänelle tuli lisää vatsanväänteitä pian tippojen antamisen jälkeen, mut nyt jatkossa ei enää... En kyllä varmuudella voi sanoa, että johtuiko väänteet noista tipoista aluksi, kun pojalla noita vatsavaivoja riittää vaikka muille jakaa =o)

Kokonaisuutena musta tuntuu, että tipoista on ollut vatsan toiminnalle ainakin se hyöty, että poitsu on ruvennut kakkimaan säännöllisesti aina iltaisin. Ennen tuotoksia tuli pikkuisen pitkin päivää ja joskus yölläkin. Siitä en osaa sanoa, onko ilmavaivat vähentyneet, meillä kun on käytössä samanaikaisesti myös Disflatyl.

Vierailija

Minä uskon, että Gefiluksista on ollut vauvalle hyötyä, vaikka hyötyjen todistaminen vaikeaa onkin, varsinkin kun vauveli on saanut maitohappobakteereita ihan pienesta, pari viikkoisesta lähtien. Ei ole ollut masu paljon kipeä (vähän ilmaa on välillä varmaan kaikilla, varsinkin jos äiti ahmii ruisleipää :) ) ja kiinteiden aloittaminenkin on mennyt ilman ongelmia. Syy Gefiluksen vauvalla aloittamiseen löytyvät " perimästä" : itselläni ja miehellä on herkkä vatsa ja minulla lisäksi atooppista taipumusta (vauvana ollut ihottumaa jne.). Itse olen saanut vatsaani avun Gefiluksesta ja kun sitten vielä on raportoitu, että maitohappobakteerit saattavat ehkäistä atooppisen ihottuman puhkeamista siihen taipuvaisilla, minua ei tarvinnut kahta kertaa käskeä. Neuvolassa kun maitohappobakteereita suositeltiin, kun vauvan kakka oli ilmasta vihreää ja limaista. No, viherrys ja limaisuus katosivat, mutta siihen taisi olla syynä ruisleivän syönnin vähentäminen :)

Vauvamme on iloinen, reipas ja ennenkaikkea terve tapaus, ikää nyt 5,5 kk. Tiedä sitten, onko syynä pitkä imetys, hyvät geenit, sattuma vai maitohappobakteerit, mutta kyllä meillä Gefiluksilla jatketaan, molemmat.

Vierailija

Meillä annettu relaa n. 3-viikkosesta lähtien. Ja on mielestäni vaikuttanut. Vähän mahakipuja on vielä mutta ei mitään alkuun verrattuna jolloin huutoa oli parisen tuntia joka ilta ja muutenkin päivän aikana sellaista ähellystä kauheesti. Viime viikolla yhtenä iltana jäi antamatta ja pari seuraavaa päivää oli taas aika kamalia. En tietty voi olla sataprosenttisen varma et johtu siitä mut luulisin niin. Kakkakin tuli sitten yhtäkkiä 3 kertaa päivässä ja Relalla oltaessa on yleensä tullu kerran 3-5 päivässä. Toisaalta luulis et ois parempi ku kakka tulis useammin mutta meillä ainakin oli melkosta huutoa noina parina päivänä jolloin se tuli yhtäkkiä niin useasti. Enää ei oo pelkoa kyllä et unohtas antaa:)

Miten muuten muilla relaa käyttävillä kakka tulee? Meidän vauva on reilu 2 kk vanha ja tällanen kakkausrytmi on ollu about 3-viikkosesta asti ja rintamaidolla ollaan.

Vierailija

Meille suositteli vyöhyketerapeutti vatsavaivoihin mieluummin juuri maitohappobakteereja kuin esim. Disflatylia, jota aiemmin käytimme. Hänen mukaansa ilmakuplien hajoaminen Disflatylin vaikutuksesta aiheuttaa vatsanväänteitä, niinpä vaihdoin Rela Dropseihin...en tiedä kuvittelenko, mutta minusta vatsanvänteet vähentyneet...

Vierailija

onko kenenkään vauvalle tullut maha kipuja kun aloititte tipat?

meillä toinen päivä kun otettiin ja vatsaa kipristää valtavasti tippojen oton jälkeen...

onko kellään kokemusta jos äiti syö maitohappobakteeria onko vaikutusta vauvan vatsa vaivoihin?

meillä neidillä vielä hyvä iho mutta esikoinen (atooppinen iho) kun aloitti gefilus kidius jugurtit niin rasvausta on saanut vähentää...

Vierailija

Meillä minä syön itse maitohappobakteereita ja äidinmaidon kautta siis vaikutus. Vauva täysimetyksellä ollut nyt siis 4kk. Hyvä iho, ei vatsavaivoja yms. itsellä atooppinen iho, joten toivon, että ehkäisee asiaa...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat