Tuosta kallonmurtumaketjusta tuli mieleen, että

Vierailija

Meillä lapsi oli 3v. kun juoksi täysillä olkkarissa, kompastui mattoon ja kaatui pää osuen oven saranakohtaan(siis missä piti olla sarana, mutta ei ollut, koska siinä ei ollut ovea, pelkkä oven paikka) siinä oli sellainen teräväreunainen kolo. Lapselle tuli siihen kohtaan ensiksi kolo(ilmeisesti kallon saumat joustivat) , sitten pieni kuhmu. Lapsi itki heti, rauhoittui 10 minuutin kuluessa, ei voinut pahoin, ei ollut tajuttomana. Nyt lapsi 5,5 v. ja terve ja reipas. Voiko olla, että hän sai aivomurtuman?? Ja joka myöhemmin ilmenee epilepsiana???? Vai huolehdinko turhaan?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

huomattu, aivovammapotilailla ilmenee vakavia puhe/liikuntaongelmia trauman jälkeen.

Kallonmurtuma aika epätodennäköinen noin pienestä kaatumisesta. Lisäksi tajunnantaso ollut normaali, joten mitään hätää ei ole.

Vierailija

Eihän tuollaiseen kukaan voi antaa mitään varmaa vastausta, ei varsinkaan tämä palsta, enkä usko että lääkäritkään. Aika monen viestistä mielestäni kuultaa läpi se rauhoittelu, että sinuna en huolehtisi.

Jos lapselle joskus tulee vaikka epilepsia, et olisi sitä voinut estää vaikka silloin heti olisitkin vienyt lääkäriin. Nyt hänellä ei ole oireita.

Minusta sinä huolehdit ihan turhaan.

Vierailija

Nyt olen yli kolmekymppinen, takaraivossa on sormenpäänkokoinen patti, uutta luuta, eli kyllä takaraivoon jonkinlainen reikä tuli. Minulle tuosta tällistä ei kaikeksi onneksi tullut mitään ongelmia. Melkein luulisin, että teidänkin poika (?) olisi jo tässä vaiheessa jotenkin oireillut, jos olisi tullakseen. Näin luulen ja toivon, mutta lääkäri en kyllä ole.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat