2 v:n kanssa uimahallissa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mieheni on jo pitkään halunnut lähteä pojan (reilut 2 v) kanssa uimahalliin. Mä itse inhoan uimahalleja ja viime käynnistä onkin aikaa jo yli 10 vuotta (koulussa kävin 8. luokalla viimeksi). Nyt haluan kuitenkin olla pojan ekalla uimahalli-reissulla mukana, mutta olen vähän pihalla noista asioista.

Ajateltiin, että mies ottaisi pojan miesten puolelle pukuhuoneeseen ja suihkuun, koska mä en varmaan saa itseäni pestyä, jos pitää vahtia vilkasta poikaa samalla. Mies huolehtii meillä muutenkin yleensä pojan kylvyt eli tutumpaa hommaa hänelle (esim. pojan tukan peseminen). Meillä on pojalle sellaiset " uimakengät" , joita käytettiin kesällä rannalla. Kannattaako ne ottaa ihan sinne altaalle asti mukaan? Pelkään, että poika juoksee siellä liukkailla lattioilla ja kaatuessaan lyö päänsä.

Mikä olisi hyvä uimahalli lapsiperheelle täällä Helsingissä? Kannattaako mennä aamupäivällä (ennen päiväunia) vai illemmalla (päiväunien ja ruoan jälkeen)? Milloin altaissa (lähinnä siellä lastenaltaassa) on vähiten porukkaa?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Itäkeskuksessa on aikuistenaltaassa sellainen kohta missä voi sukellella ym. Siellä on 2 lastenallasta joissa toisessa on liukumäki. Siellä on sellainen iso vesi-liukumäki ja muistaakseni sieltä sai turvallisuussyistä laskea vain peffalleen.

Tässä linkki, se on vasemmalla oleva harmaa pötkö.

http://www.hkp.fi/uimah.htm

Vierailija

Esikoinen on käynyt vauvauinnissa 2kk lähtien ja osaa nyt 4v jo uida. Kuopus täyttää marraskuussa 2 ja ollan jo pidemmän aikaa (ainakin tämä vuosi) käyty yhdessä uimassa. Hyvin olen pärjännyt kahden lapsen kanssa. Noin isompana kun aloittaa voi olla vaikeampaa. Möly on aika kova ja vesi on viileää muutoin kuin vauvauinti päivinä. Suosittelen kyllä!!! Se piti vielä sanomani, että kuopus ei ole ikinä käynyt vauvauinnissa. Lahdessa asutaan.

Vierailija

Mäkelänrinne meilkin se suositumpi paikka vaik asutaan ihan toisel puolel pääkaupunkiseutua,

Myyrmäkihalli ihan ok kans ja lähempänä meitä.

Meilläkin mennään ihan paljain jaloin.

Mutta jos jotakin haluaa laittaa niin mieluiten ne jarrusukat sitte.

Ne uimasukat (sukka jossa pohja ja reuna kovempaa kumia) on jotenkin hankalat ja lapsi ei saa jaloillaan kunnon tuntumaan pohjaan altaassa/lattialla jne.

Vierailija

Eka kerralla oli jarrusukat jalassa suihkussa ja altaalla, mut ei sen jälkeen. Hyvin osaa varoa, kun sanon, että on liukasta ettei saa juosta vaan täytyy kävellä nätisti jne. muuten kaatuu. Ei ole vielä ainakaan tapahtunut mitään.

Hyvin siellä pystyy naistenpuolellakin pojan kanssa olemaan. Meillä on vilkas poika, mutta rakastaa suihkussa ja saunassa olemista, joten viereinen suihku pojalle käteen niin ihan rauhassa saa itse pestä hiuksensa ja itsensä. Enemmän ongelmia on siinä vaiheessa kun mennään takaisin pukemaan =) Silloin poika lähtee seikkailemaan. Sekin on ratkaistu niin, että istutan pojan kylpytakissa penkille ja annan pillimehun käteen niin ehdin itse pukea itseni ennenkuin karkulainen keksii juonen ja sitten pääsen pukemaan pojan.

Suosin itse aamua, vesi yleensä silloin lämpimämpää ja " puhtaampaa" ja lisäksi uinnin jälkeen poika hyvin nopeasti nukahtaa päikkäreille kun tullaan kotiin.

Vierailija

Se on meidän perheen poikien vakio paikka ja aika (olen välillä itsekin mukana) ja hyväksi havaittu. Aamulla ei ole vielä ryysistä ja muutenkin ko. uimahalli on niin tilava, ettei siellä helposti ryysiksen tuntua muutenkaan tule. Uintien jälkeen pojalla onkin sitten huutava nälkä ja päiväunille hän nukahtaa tosi helposti uintipäivinä. Taitaa olla uiminen uuvuttavaa hommaa :).

Meillä on käytössä uintikengät ja ne ovat pojalla jalassa uidessakin. Hyvänä vaihtoehtona liukuestesukat.

Vierailija

Kaksi ensin mainittua on aika isoja ja Vuosaaressa monet käy lasten kanssa sen takia, että itse halli on lämpöisempi. Itäkeskuksessa on kiva liukumäki johon voi taaperon kanssa mennä ja lämmitetty lastenallas. Vuosaaressa on vauvojen altaassa lelut valmiina. Mäkelänrinne ihan ok mutta siellä tulee harvemmin käytyä.

Jarrusukat minäkin laitan taaperolle niinkuin edellinen sanoikin. Hyvä keino estää liukastumasta saatika saada jotain jalkasilsaa lattialta..

Vierailija

En itsekään osaa uida kengät jalassa ja sukatkin tuntuvat oudolta valinnalta. Kylla meidän taapero " ui" ihan paljain jaloin.

Meidän ongelmat ovat vähän eri sorttisia: naperouimarimme tykkää sukeltaa ja lasten allas on vaarallisen matala. terapia-altaassa ei saa sukeltaa eikä hypätä reunalta. Tykkäisi hakea leluja pohjasta sukeltelemalla.

Mistähän löytyisi naperouimarille sopiva lämmin allas, joka on n. 140 cm syvä?

Vierailija

arnica:

Lainaus:

Onhan riittävän syvää, että pää edellä liukumäestä sukeltava säilyy hengissä? Jos tälläinen edistyt on jossain, menemme heti testaamaan!!! KIVA

Vierailija

kyllä meilläki naperouinnissa lasketaan pää edellä veteen lastenaltaaseen. Ohjaajat nimenomaan KIELTÄVÄT lapsia laskemasta istuvilteen. En tiedä mikä tähän on varsinainen syy, mutta näin vain on. Vanhemmat ottavat sitten vastaan VEDESTÄ, kun lapsi on " sukeltanut" ensin liukumäestä.

Vierailija

Onhan riittävän syvää, että pää edellä liukumäestä sukeltava säilyy hengissä? Jos tälläinen edistyt on jossain, menemme heti testaamaan!!! KIVA

Vierailija

minusta tuntuu, että syy liukumäestä pää edellä sukeltamiseen on nimenomaan se, että jos lapsi istuu ja koittaa lähtee liikkeelle, niin uimapuku voi olla " tahmee" ja tökätä ja lapsi lyö takaraivon liukumäkeen. Minun käsittääkseni liukumäestä ei voi sukeltaa pää edellä pohjaan saakka satuttaen päänsä ja aikuinenhan on aina alhaalla vastassa.

minä käytän kolmea lastani uimahallissa (4,5v, 2,5v ja 11kk). me suosimme aamupäivää ja koska meillä on vauva mukana, menemme heti kun uimahalli aukeaa (olemme valinneet päivän, jolloin aukeaa klo10). mukana minulla kaksi tyttöä ja yksi poika, olemme siis naisten puolella koko sakki. jos sinusta tuntuu helpommalta, että poika menee isänsä mukaan, anna toki mennä. minä olen tottunut koko remmin kanssa muutenkin menemään ja olemaan, joten menee se uimahallissakin. tukan saan pestyä yhdellä kädellä ;-)

sukkia tai kenkiä meillä ei kukaan käytä, pienin on koko ajan sylissä, keskimmäistä pidän kädestä koko ajan kiinni, kun ei olla altaassa ja isompaa muistutan aina uimahalliin mennessä " mitkä on säännöt" ja aina tulee vastaus " ei saa juosta" ja toistan sitä " ei saa juosta, kävellään ihan rauhassa, meillä ei ole minnekään kiire" . eikä meillä kukaan juokse, koska olen sanonut, että jos uimahallin sääntöjä ei noudata, joutuu lähtemään hallista pois.

mukavaa uimareissua!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat