Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laiskat kotiäidit puolustavat itseään tuossa...

Vierailija

kyseisessä ketjussa!!!En jaksanu lukea ku alkua,kun alkoi naurattaa!!!!KYllä monella on monta lasta ja silti jaksavat käydä töissä!!Sama koskee taas näitä äitejä,jotka on päivän töissä,niin voi ,että ku ei ilalla enää millää jaksa tehdä yhtää mitää!Miten huono kunto voi nuorella ihmisellä muka olla?Kyllä sitä jaksaa,se on vaan laiskuutta se. Monet jaksaa tehdä töiden päälle vaikka mitä,mutta ne ovatkin ihmisiä,joilla ei laiskuus paina.... käydään harrastamassa ja muuta... laiskat kotiäidit menkää töihin!

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Noin lyhyestä kommentista näin pitkä vuodatus?

Toisille on tärkeintä työ, toisille koti ja lapset. Erittäin yksinkertaista.

Minulla nämä kaikki kolme ovat tärkeitä. Miksi pitää valita? En nyt oikein ymmärrä tätä järjenjuoksua...

Vierailija

ja on niin eristäytynytkin, ettei lapsi opi sosiaalisiakaan taitoja...Että hyvä sulle kun tajusit laittaa hoitoon pienenä, että pk tädit opettaa lapsias....

Vierailija

Totuus on kuitenki se,että näitä laiskimuksia on pilvin pimein tässä maassa. No harrastaa voi,niin,että on tietenki muutamat illat täysin lapsille pyhitetty. Sekin on järjestelykysymys,jos perheessä on kaksi aikuista. Turha puolustella laiskoja, kautta aikojen on tehty töitä ja hoidettu lapset,että eipä tää Suomi pyöris,jos kaikki lapselliset ihmiset jäis töistä pois tai ei tekis töitä!!!!Menkää töihi.

Vierailija

Ja illat vietämme perheen parissa. Täällä palstalla vedotaan monesti Keski-Eurooppaan kaiken maailman turvaistuin- ja lasten vaatetusasioissa. Siellä äloma loppuu 3kk jälkeen ja vaihtoehdot on irtisanoutua töistä tai lapsi hoitoon. Repikääpä siitä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Niin just,tekosyy,mikä tekosyy!!!Joskus on laitettu lapset 2kk. vanhana hoitoon,ennen muinoin,joten lässyn,lässyn. Tietenkin nykyajan av-mamma haluaa kasvattaa pikku kullan nuppunsa kotona mamman helmassa,ettei vaan itse joudu töihin. Huomaa sen näistä kotona kasvatetuista,ettei niillä ole sosiaalisia taitoja,eikä vähääkään kuria.

Kaikki eivät ajattele tilannetta näin yksinkertaisesti oman itsensä kannalta pelkästään vaikka sinä niin tekisitkin.

Olen kyllä seurannut kuinka pihallakin pienet hoitolapset nököttävät rattaissa/maassa ja tuijottavat apaattisina eteenpäin. Välillä koittavat sanoa jotain, ehkä näyttää ohi kulkevaa autoa, mutta kukaan ei huomaa/välitä. Siinä niitä sosiaalisia taitoja! Ne onkin tosi tärkeitä alle 1-vuotiaalle...

Toivottavasti sulla itsellä ei ole/ei tule lapsia!

Vierailija

olisit huomannut että siinä puhuttiin aivan muista asoista eli oikeasti laiskoista kotiäideistä ei siitä että KAIKKI kotiäidit olisivat laiskoja

Vierailija

No en oo lukenu mitään työ-ketjuja, mutta osaan aavistaa mitä sielä on..

Miten on tyhmää jättää alle 3- vuotias hoitoon? Eikös se ole ihan normaalikäytäntö? Tyhmää on lähinnä haukkua toisia tyhmiksi jos vie hoitoon jos lapsi pitää viedä hoitoon, vastaavasti on tyhmää haukkua niitä jotka jäävät hoitamaan lapsia kotiin.

Ittelläni esikoinen on vuoden ja kakkonen on viikon ikänen, en osannut aavistaakaan että naiset osaa olla näin kylmiä toisilleen toisten tekemistä ratkasuista ennenkö aloin lukemaan Vauva-lehden sivuja. Ymmärtäisin jos lapsi tai lapset kärsivät jotenkin ja siitä hermostutaan.

Mutta ap.n kanssa olen samaa mieltä että kummastuttaa naisten valitus. Mikään ei ole koskaan hyvin!

Olit sitten kotona ja seinät kaatuu päälle tai teet töitä ja tasapainottelet vapaa-ajan kanssa niin aina on huonosti eikä koskaan jaksa..

Mulla ens viikolla todellisuus iskee päin naamaa kun mies palaa töihin isyyslomalta, mutta ei ole kovin kummia kuvitelmia ja lasten ehdoilla menen arjessa joten uskon pärjääväni.

En ymmärrä miksi lapsista pitää olla 247 vastuu ja kamala stressi päällä, sitten kun pitää miettiä töihin palaamista niin itketään omien ratkasujen puolesta ja väsytään kun pitää tiskikone täyttää..

Itte olen hurjan onnellinen lapsistani ja pesukoneen täyttäminen ei ole niin kummallista puuhaa että se stressaa. Kun palaan ensi kesänä (luultavasti) töihin niin mies alkaa tekemään oman puolikkaansa töistä, toisin kuin nyt minä teen suurimman osan.

Suosittelen kaikille ulkoilua ja oman itsensä hellittelyä. Ei tartte olla täydellinen pullan tuoksuinen äiti, huijata voi ostamalla pakastepullia!

Nauttikaa niistä lapsistanne ja miehestänne. Syökää monipuolisesti ja terveellisesti ja urheilkaa niin jaksatte pidemmälle. Kyllä on kumma jos nuorena ei jaksa!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

5: pikkuisen paistaa läpi kateutesi työssäkäyviä kohtaan

mutta olisi sinunkin pitänyt aikanasi käydä koulusi ettei tarvitse kadehtia työssäkäyviä. Ymmärrän kyllä että siellä kotona on tosi tylsää ja että pelkäät lapsiesi jäävä sosiaalisesti kehityksestä jälkeen.

Noin lyhyestä kommentista näin pitkä vuodatus?

Toisille on tärkeintä työ, toisille koti ja lapset. Erittäin yksinkertaista.

Vierailija

Niin just,tekosyy,mikä tekosyy!!!Joskus on laitettu lapset 2kk. vanhana hoitoon,ennen muinoin,joten lässyn,lässyn. Tietenkin nykyajan av-mamma haluaa kasvattaa pikku kullan nuppunsa kotona mamman helmassa,ettei vaan itse joudu töihin. Huomaa sen näistä kotona kasvatetuista,ettei niillä ole sosiaalisia taitoja,eikä vähääkään kuria.

Vierailija

Jos kaikki aika kuluu töissä ja harrastuksissa, niin missä välissä ehdit nähdä lapsiasi?

Lapset kasvavat yksinään, kun vanhemmilla on niin helvetin kiire todistella itselleen, että elämä ei ole tylsää...

Vierailija

mutta olisi sinunkin pitänyt aikanasi käydä koulusi ettei tarvitse kadehtia työssäkäyviä. Ymmärrän kyllä että siellä kotona on tosi tylsää ja että pelkäät lapsiesi jäävä sosiaalisesti kehityksestä jälkeen.

Vierailija

Tuletko hoitamaan vaikeavammaista tytärtäni siksi aikaa? Minulla ei ole varaa maksaa sinulle palkkaa, mutta sinähän saisit hyvän mielen täällä meillä =)

Voin kertoa, että tyttö on kotona suurimman osan ajasta, kouluun hän pääsee ehkä kerran tai kaksi viikossa ja jaksaa olla siellä kolmisen tuntia koulumatkoineen. Hän on vaikea lapsi, joka pelkää sekä vihaa siirtovaiheita eikä häntä voi jättää hetkeksikään yksin toiseen huoneeseen, koska häneltä puuttuu vaarantaju.

Laiskan kotiäidin sijaisena joudut myös hoitamaan muita lapsiani, he tarvitsevat paljon virikkeitä ja seuraa täytyy aina lähteä hakemaan muualta, lähistöltä et sitä löydä. Kotini on jatkuvasti puhdas ja siisti, siitä joutuisit myös pitämään huolen. Samoin normaalit ruuanlaitot, ja pyykkihuollot silityksineen. Kotiani voisit myös remontoida siinä sivussa, niinhän minäkin teen.

No, siinäpä osa työnkuvasta =) tervetuloa, niin minä lähden töihin. Riemusta kiljuen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat