Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G Mitä kasvatustieteen maisteri voi tehdä työkseen?

Vierailija

Muuta kuin olla luokanopettaja?

Kommentit (8)

Vierailija

Olen töissä tutkijana yliopistolla. Se ei liene kuitenkaan se tavallisin ammatti. Ystäviäni on ihan laidasta laitaan töissä yksityisissä firmoissa henkilöstötehtävissä, kouluhallinnossa asiantuntijoina, kouluttajina puoli-julkisissa organisaatioissa, valtion sektorilla, esim. puolustusvoimissa koulutussuunnittelijoina jne.

Tärkeintä on melkeinpä se, että hankkii hyvin työkokemusta. Pelkällä tutkinnolla jää helposti joko työttömäksi tai alaa vastaamattomiin alempiin tehtäviin, jos ei jo opiskeluaikana hanki aktiivisesti työkokemusta. Ainakin minun ystäväpiirissäni se on korreloinut enemmän " menestyksekkään" työuran kanssa kuin opiskelumenestys. (Itse olin huippuopiskelija ja tieteestä kiinnostunut, siksi olen pääätynytkin tänne ylipistolle. Kuitenkin monet opiskelukaverini, jotka pärjäsivät keskinkertaisesti opinnoissa, ovat edenneet muutamassa vuodessa pitkälle kovapalkkaisiin johtotason tehtäviin.)

Pääkaupunkiseudulta olemme kaikki valmistuneet ja kaikki ystäväni ovat nuoria. En tiedä miten vaikuttaa työmarkkinoihin, jos valmistuu vasta vanhempana ja perheellisenä. Meidän opiskeluporukasta kaikki perustivat perheet vasta valmistumisen jälkeen (ottamatta kantaa siihen onko se hyvä vai huono asia).

Vierailija

itse harrastellut nuita kasv.tiet.opintoja avoimessa ja päässy aikaspitkälle...jos kävisin opinnot loppuun niin mihin voisin työllistyä?T.kiinnostunut

Vierailija

Opetan perhepäivähoitajien ammattitutkintoon valmistavassa koulutuksessa.

Ystäväni on koulutussuunnittelija ammattikorkeakoulussa ja hänkin siis KM.

Kaiken moista voi tehdä. Persoona on tärkein, kun hakee töitä.

Vierailija

" se joka osaa opettaa, se opettaa. se joka ei osaa opettaa se opettaa opettajia, se joka ei osaa opettaa opettajia se tutkiin kasvatustieteen filosofiaa"

Uusimmat

Suosituimmat