Perusluterilaiset, millaista uskontokasvatusta annatte lapsillenne?

Vierailija

Itse taidan olla tyypillinen perustapakristitty. Uskon kyllä, muttei se arjessani näy. Lapsena kävin pyhäkoulussa. Nyt tuntuu, että pitäisi jotain opettaa lapselle, mutta tuntuu niin oudolta. Hän esittää kiusallisia kysymyksiä ja luulee, että keksin jutut itse.

Kommentit (5)

Vierailija

lasten lauluja,iltarukous ja Mä olen niin pienoinen..-laulu kuuluu iltaan.Lapsi haluaa itse,että hänelle luetaan Lasten Raamattua iltaisin...satujen sijaan. Käymme kirkossa kerran tai harvemmin kuukaudessa ja pyhäkoulussa kävisimme,jos se olisi lähellä ja sunnuntaisin.Itse olen entinen pyhäkoululainen.

Haluamme, että lapsemme saa uskosta juuret,jotka turvaa antavat maailman tuulissa,kun omille siivilleen kotipesästä pitää nousta.

Vierailija

Kotona iltarukous ja esim enkelilauluja.

Hyvää yötä toivottaessa sanotaan lapselle että enkelit suojelee.

Kirkossa käydään vaan joku 2-3 kertaa vuodessa, eli ihan arjen teoissa on mukana nuo taivaan isä asiat..

Vierailija

Eli uskon kyllä itse, ja olen saanut siitä lohtua elämäni aikana, joten haluaisin välittää uskon lapselleni. Mutta en ole mitään saarnaaja- tai pyhäkouluntätityyppiä. Koen tämän opettamisen ja kertomisen kiusallisena. Kunpa mummuni olisi täällä laulelemassa ja lukemassa rauhallisella äänellään opettavaisia tarinoita!

AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat