Kokemuksia?Hyvinkää&vierihoito

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Olisin kysellyt Hyvinkään sairaalassa synnyttäneiden kokemuksia ylipäätään ja erityisesti vierihoidosta, jota siellä taitavat painottaa...Itse suhtaudun vierihoitoon toki positiivisesti, JOS äiti vain saa tarpeeksi levättyä sen aikana. Kuinkahan tiukkoja Hyvinkäällä ollaan tämän asian suhteen ja saako vauvaa viedä vauvalaan välillä, jotta äiti pääsisi toipumaan synnytyksestä?

Kommentit (3)

Vierailija

Synnytin Hyvinkäällä kesäkuussa ja synnytys alkoi puolenyön aikoihin ja vauva syntyi sitten seuraavana päivänä viiden aikoihin. Ja nukkunut en ollut siis lainkaan tuolloin yöllä enkä myöskään seuraavana päivänä. Ilta meni siinä vielä onnen huumassa ja ihmetyksen keskellä, mutta sitten kun pieni vaavi ei millään meinannut rauhoittua nukkumaan niin yökkö itse ehdotti, että ottaa vauvan seuraavaan syöttöön asti vauvalaan hoitoon, jotta saan nukkua. Olimme vielä mieheni kanssa perhehuoneessa, jossa käsittääkseni suhtaudutaan tuohon vierihoitoon vieläkin tiukemmin, mutta ainakin meillä siis silti toimittiin näin. Eli kyllä siellä hoitsut varmasti ajattelevat myös äidin jaksamista.

Itse tosin sain nukuttua vain muutaman tunnin ja sitten jo heräsin odottamaan, että milloin tuovat vauvan takaisin. Ja jonkin aikaa siinä sitten olin tokkurassa ja välillä torkuin ja lopulta meinasin mennä jo hakemaan vauvan takaisin huoneeseemme, mutta sitten onneksi jo toivatkin hänet takaisin...=)

Loppuajan vauva kyllä sitten olikin vain vierihoidossa enkä kyllä olisi häntä enää suostunut vauvalaan edes antamaankaan tuon ensimmäisen yön jälkeen.

Vierailija

kyllä siellä vauvalassa aina oli vauvoja kun itse olin viimeksi maaliskuussa 04 hyvinkäällä. Ensimmäisenä yönä synnytyksen jälkeen tietääkseni vauva otetaan aina vauvalaan, mutta tuodaan sitten yöllä ruokailemaan. Perhehuoneissa vauva on koko ajan vierihoidossa, ainakin pääosin. Ja kyllä sinne vauvalaan voi vauvan viedä jos tuntuu ettei saa levättyä, haluaa käydä suihkussa tms. Itse olen lähdössä toivottavasti pikapuoliin taas käymään siellä, mutta tällä kertaa olen ajatellut perheuonetta jos vaan on vapaana..

Hattivatti rv38+6 ja tyttö04

Vierailija

Minulla kaksi kokemusta Hyvinkäältä ja molemmilla kerroilla vauva syntyi sektiolla. Ensimmäinen oli hätäsektio ja toinen suunniteltu.

Kyllä minun jaksamiseni huomoitiin hyvin molemmilla kerroilla, muutamia kommentteja lukuunottamatta Ekalla kerralla sekaannusta tiedonkulussa ja ensin kätilö kehoitti lepäämään ja sitten toinen patisti liikkumaan paljon enemmän. Kunnes sitten kaikille tuli selväksi, että korkean verenpaineen vuoksi minun piti saada myös levättyä riittävästi.

Haavan vuoksi ekoina päivinä en itse jaksanut vauvaa nostaa ja siksi tarvitsin paljon apua. Päivisin pidin kyllä vauvan vieressä, enhän olisi raaskinut olla erossa ja mies oli kuitenkin välillä auttamassa. Pari ekaa yötä vauva oli vauvalassa juuri noiden nostamisten vuoksi, mutta sitten pdin vieressä. Tosin toisellakin kerralla tuli tiukka paikka vielä kolmantena yönä ja vein vauvan vauvalaan muutamaksi tunniksi, kun ei vaan nukkunut ja minua väsytti aivan tajuttomasti. Suopeasti suhtautuivat, kun sanoin, että minun on pakko saada nukuttua. Juuri unenpuutteen vuoksi minulla oli tosi vaikeaa sairaalassa (nukuin ehkä 3 tuntia yössä ja senkin parissa pätkässä) enkä jaksanut hoitaa vauvaa vierihoidossa ihan 100%, mutta kun pääsi kotiin nukkumaan, ei ollut mitään ongelmaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat