Uskotteko, että esim. hormoniehkäisinten haittavaikutukset

Vierailija

ovat monelta osin psykosomaattisia?

Olen pannut merkille, että usein ne, joille " hormonit eivät sovi" , ovat myös " allergisia" sille sun tälle ja vieläpä niin, että allergian aiheuttaja vaihtelee vähän väliä.

Ne taas, jotka suhtautuvat hormoneihin rennosti eivätkä odota kaikkia mahdollisia sivuvaikutuksia, eivät niitä myöskään koe.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Samoin pillerien käytön aikana olin itkuinen ja aggressiivinen, kuten normaalisti vain pari päivää ennen kuukautisia. Enää en pumppaa mitä tahansa kroppaani. Ja kyllä, olen myös allerginen, ihan testienkin mukaan, ja olen joutunut käyttämään astmalääkkeitä pienestä asti - silloin en kyllä ymmärtänyt oireita itse kuvitella...

Vierailija

Vihdoinkin joku ymmärtää tämän monimutkaisen ongelmavyyhdin, jota olen nyt aikuisiällä yrittänyt selvittää. Minut on todellakin diagnosoitu atoopikoksi, mutta nyt olen ymmärtänyt että kyse on monista allergioista, joita yritän nyt selvitellä. :)

Vierailija

tai ainakaan he eivät koe niin.

Viestini ei ollut hyökkäys teitä vastaan, arvon vastaajat. En väittänyt, että haittavaikutukset olisivat AINA psykosomaattisia. Silti väitän, että monilla näin on. Olen seurannut tuttujani, ja kummasti nämä vaikutukset kasaantuvat niille, joille ei muutenkaan tunnu sopivan mikään - ei lääkkeet, ruoka-aineet, pesuaineet.. Tyypillistä heille on myös se, että se mikä sopi viime viikolla, ei sovikaan enää ja päinvastoin.

ap

Vierailija

mutta aika loogiseltahan tuo kuulostaa. Noita kaksoissokkotutkimuksia tehdään lääkkeillä ja usein huomataan, että myös lumelääkkeet " vaikuttavat" tavalla tai toisella.

ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Hormonien käyttäjä itsekin voi luulotella,

että esim. haluttomuus johtuu hormoneista, vaikka se saattaa johtua ihan muistakin asioista. Hormonit vain ovat helpoin selitys asialle.

ap

Noin sä tossa sanot.

Vierailija

a) joillakin hormoniehkäisy aiheuttaa objektiivisesti todistettavia haittavaikutuksia

b) joillakin hormoniehkäisy " aiheuttaa" psykosomaattisia haittavaikutuksia

c) joillakin hormoniehkäisy ei aiheuta mitään

Jokainen luokitelkoon itsensä sitten noihin kategorioihin. Ja kaivakoon sen herneen nenästään samalla.

ap

Vierailija

itselläni oli sivuvaikutuksia pillereistä, ja ne loppyuivat kuin seinään kun lopetin niiden käytön. mitään allergioita minulla ei ole, eikä muutakaan " itse keksittyjä" sairauksia.

Mitenköhän, onkohan vauvojenkin allergiat psykosomaattisia...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat