Moniko " kotiäiti" , esim. äitiysvapaalla tai hoitovapaalla oleva

Vierailija

kaipaa töihin?

Moniko työssä oleva jäisi kotiin jos se olisi mahdollista (taloudellisesti tai muuten)?

Näistä keskusteluista päätellen täällä on vain niitä, jotka hoitavat lapsensa kotona, eivätkä kaipaa mitään muuta ja sitten niitä, jotka halusivat töihin, eivätkä kaipaa muuta.

Minä olen kotona ja välillä haluan töihin ihmisten ilmoille niin, että tekisi mieli kirkua. Silti viihdyn myös kotona.

Kun olin töissä, mietin välillä, että olisi mukava olla lasten kanssa kotona. Herätä aamulla rauhassa, keskittyä pelkästään lapsiin ja tehdä kaikki kotona ilman hässäkkää. Silti viihdyin työssäni.

Taidan olla omituinen?

Kommentit (5)

Vierailija

Olen ollut kotona nyt 2v., toinen lapsi syntyy keväällä ja olen ajatellut että kai sitten olen kotona kunnes hän on n. 3 v eli yhteensä reilu 5 vuotta. Onhan tässä kotona olemisessa puolensa, kiireettömät aamut ja lapsen kanssa oleminen. Silti kaipaan usein aikuisseuraa ja työn tarjoamia haasteita. Kuitenkin nyt ajattelen, että olen vielä nuori (28v.) ja ehdin sitten olla töissäkin vielä ihan riittämiin. Taloudelliselta tilanteelta on jokseenkin yhdentekevää olenko töissä vai en.

Vierailija

Teen vuorotyötä. Nuorimmalla on todettu aspergerin piirteitä, eikä hän oikein viihdy tarhassa. Poden asiasta alituista huolta ja huonoa omaatuntoa.

Toisaalta rahat eivät anna periksi irtisanoutuakaan (hoitovapaata en enää saisi, nuorin 3,5-vuotias). Teen erittäin arvostettua työtä kohtuullisella liksalla (3200e/kk), joten en halua siitäkään luopua.

Semmoista se. Elävässä elämässä ei ole likimainkaan aina yksiselitteisiä ratkaisuja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat