Te,jotka viette isomman hoitoon ja olette vauvan kanssa kotona

Vierailija

Tajutkaa jo,että se ei ole esikoiselle hyväksi! Vaikka tiedän perustelunne;kun siellä tapaa kavereitaan,saa virikkeitä ym.ym. paskaa,millä yritätte itse omaa syyllisyydentuntoanne helpottaa! Kasvakaa aikuisiksi ja kantakaa vastuunne vanhemmuudesta!t.monta surullista tapausta nännyt

Sivut

Kommentit (120)

Vierailija

Jos todellakin puhutte noin, on lapsen parempi olla hoidossa. Ja te jotka marttyyreina täällä haukutte muita äitejä siitä, että he vievät esikoista tarhaan niin kertokaapa rehellisesti; oletteko te lastenne kanssa koko ajan? Kuinka usein mummo/kummi tms. hoitaa lapsianne? Mitenkä paljon isä on mukana perheen arjessa? Hoidatteko tosiaan kolme vuotta lapsianne YKSIN KOTONA? Kaikilla ei ole tukiverkostoa lähellä.. Toki tällaisia ihmeitäkin on, mutta luulempa että se on aika harvinaista. Mitään hienoahan ja ihailtavaahan tuollaisessa uhrautuvaisuudessa ei ole, päinvastoin.

Itse olen päivähoidossa töissä, ja nämä lapset joiden vanhempi on kotona eivät todellakaan ole ongelma. Lapset ovat pääsääntöisesti hyvin hoidettuja, iloisia ja sosiaalisia. Näitä lapsia on myös erittäin vähän, tänä vuonna ryhmässämme ei ole ainuttakaan.

Jos haluatte kyseenalaistaa jotain päivähoidossa, kyseenalaistakaa ne vanhemmat jotka vapaapäivinä ja lomillaankin tuovat lapsensa hoitoon kokopäiväisesti.

t.lastenhoitaja

Vierailija

... aika vähän muuten keskustellaan sen pienemmän oikeuksista tän aiheen ympärillä: eikö sillä pikkusisaruksella ole oikeutta äitiin ihan yksinään, ilman sen isomman sisaruksen jatkuvaa läsnäoloa? Vaikka vaan silloin tällöin, muutaman tunnin kerrallaan?

Vierailija

Tämmöiseksi on mennyt tämä pullamössöyhteiskunta ja kultalusikka jokaisella suussa. Useimmat perustelut aivan typeriä. Aivan eri asia perustelut, joissa perheessä jotain todellisia ongelmia tai sairaita lapsia jne. Ikävää mielestäni, että nykyajan vanhemmat ajattelee tarhan olevan parempi heidän lastaan kasvattamaan kuin he itse. Ja tätä samaa ajattelutapaa tuntuu olevan jo neuvoloissa jotka kehottavat pienet lapset hoitoon laittamaan vaikka itse kotona vanhempi tai molemmat. Vanhemmuuteen ei näytetä enää luottavan eikä vanhempien kykyyn kasvattajina. Itseäni enemmän kiinnostaa miksi yleinen mielipide on kääntynyt tämmöiseksi? Ja mielenkiinnolla odotan tuloksia, mitä tämmöinen suuntaus aiheutti lapsillemme tulevaisuudessa, tuliko heistä " parempia" vai " huonompia" ? Mitä jos pohdittaisiin tätä asiaa vähän laajemmin eikä vaan sorruttaisi syyttelemään toisiamme!

Vierailija

Minä vien lapseni hoitoon ja myös maksan sen ihan kokonaan itse. Vauvan kanssa olen kotona. Tämä sopii meille ja jos se on jonkun sosiaali ihmisen mielestä haitallista niin itsehän otan riskin. Mua ei haittaa mitä muut ajattelee. Meidän perhe elää näin. :)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mulla on viimeiset 3 vuotta ollut aika rankkakin elämä. Mutta sinähän et voikaan uskoa sitä, että joku voi todellakin myös selviytyä siitä ja tulla siitä vahvempana ulos? En vain voi sietää kaltaisiasi " yhteiskunnan" hyödyntäjiä. Ties mitä tekosyitä keksitään, ettei vain tarvitsisi omaa jälkikasvuaan hoitaa ja kun on niiiiin rankkaa! Katsos kun elämä on sitä välillä! Itse en luovuta hevillä ja vaikka elämä lasten kanssa on välillä raskasta, niin tajuan että sen on sitä oltavakin.

Itselläni on 3 alle 5-vuotiasta lasta, eivätkä kyllä ole kertaakaan olleet hoidossa " turhaan" . Vain sen ajan kun olemme mieheni kanssa töissä olleet. Minusta hoitopaikat ovat työssäkäyviä ja opiskelijoita varten (sekä työttömien lapsille osa-aikaisesti). Virikelapsilta täyspäivähoito pois!

No sinähän nyt tietysti vastaat tähän, että en tiedä " oikeista vaikeuksista" mitään jne. Mutta mielestäni sinä kirjoitit, että lapsesi on hoidossa VAIN kaksikielisyyden takia?

eipä sitten elämän ongelmat ole kuitenkaan sulle mitään opettaneet??

että kun SINÄ toimit tietyllä tavalla, KAIKKI MUUTKIN toimii samoin?

on vain SINUN kaltaisiasi ihmisiä?KAIKKI reagoivat ongelmiin samoin kuin sinä?ja vain SINUN tapasi on ainoa oikea?

onneksi toisille ne vaikeudet ovat antaneet myös ymmärryksen ja hyväksynnän.

Vierailija

Meidän elämämme on täydellisen ihanaa. Mutta ei se ole sinulta pois. Sinua sapettaa, koska meillä on varaa laittaa vanhempi lapsi puolipäivähoitoon, ja minä saan viettää rauhallista äitiyslomaa ihanan vauvani kanssa. Kunnes palaan hyväpalkkaiseen työhöni, jossa viihdyn.

Ostamme molemmille lapsillemme ärsyttävän kalliita ja laadukkaita vaatteita, vaikka se sinua harmittaakin. Sehän ei ole järkevää! Käytämme surutta kertakäyttövaippoja, matkustelemme sekä kahdestaan että lasten kanssa. Kumpaankin sinulla, ap-hyvä, on varmasti paljon painavaa sanottavaa!

Hanki, rakas ap, oma elämä! =)

Vierailija

päiväkotiin kuin samaksi ajaksi kerhoihin?

Ero on mielestäni aika suuri jos joku nelivuotias on osan päivää päiväkodissa muutamana päivänä viikossa (ja kokonaan vanhempien kustantamana) kuin jos puolitoistavuotias on kokopäivähoidossa 5 päivää viikossa.

Vierailija

puheterapeutin ja foniatrin suositus, että olisi päiväkodissa. Itse haluaisin isomman lapsen kotona pitää ja asiaa itkettyäni ed. tahoille minulle on sanottu, että nyt pitää ajatella lasta eikä minua. Kyllä siis pistää suoranaisesti vihaksi täälläset kirjottelut. Tulkaa vaan suoraan mullekkin sanomaan, että hoida lapses kotona! Ja näkisittepä ne katseet muilta vanhemmilta, kun isompaa lasta vauvan kanssa vien tai haen hoidosta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat