Onnistuuko uran luonti kotiäitiyden jälkeen?

Vierailija

Olen 30v, kolmas lapsi tulossa ja diplomityö valmistumassa 10 vuoden opintojen jälkeen. Opintojen lomassa olen ollut n. 2-3v kokopäivätöissä, ja 3v osaviikkotöissä sekä kahdella äitiyslomalla. Ikätoveri ovat tässä vaiheessa olleet 3-4v valmistumisen jälkeen töissä ja nyt perustamassa perheitään. Kun palaan työ elämään parin vuoden päästä olen vanha kuin taivas ja työkokemusta valmistumisen jälkeen ei ole lainkaan. Olen koulussa ollut aina yksi parhaista, mutta nyt tuntuu kuin juna olisi jo ajanut ohi.

Kommentit (5)

Vierailija

olin valmistumiseni jälkeen lyhyissä työsuhteissa ja tein lapset. sitten kun nuorin oli 5v äärettömällä rutistuksella väittelin. nyt olen vakaassa dosentuuriputkessa, mutta kappas, kappas! minä olen se joka jää kotiin kun tarhassa on koulutuspäivä, lapset sairaita tai koulujen syys- yms. lomat. minä olen lisäksi se joka joutuu venymään lasten vientien ja hakujen vuoksi.

mies ei kerta kaikkiaan ymmärrä sitä että nyt minulla olisi vihdoin saumaa. kerran äiti, aina äiti. eikä pelkästään lasten äiti vaan PERHEEN (mukaan luettuna mies) äiti :(

Vierailija

mukaan kummalla nyt sattuu oleman vaikeammin siirrettävää hommaa niille päiville. Joskus tehdään puolikkaitakin päiviä, että molemmat ehtii hoitaa ne kriittisimmät hommat.

Vierailija

Tässä ajassa mies on luonut uraa ja jatkokouluttautunutkin vielä. Eli tulen aina olemaan se vähemmän tienaava osapuoli, jonka työ ei ole niin kansainvälistä ja tärkeää; siis aina kotona kun lapset ovat sairaita.

Vierailija

Sinulle saattaisi sopia joku teknillisen yliopiston täydennyskoulutus (katso nettisivut, lähetä kysely). Sitten vaan teet miehellesi selväksi, että nyt on sinun vuorosi. Jos miehesi on hyvässä asemassa, pystyy kyllä järjestämään aikataulujaan.

Menet täydennyskoulutukseen kun lapsi on 10kk-12kk ja aloitat kaksi kuukautta ennen täydennyskoulutuksen loppumista tehokkaan työnhaun. (esim. 10 hakemusta/päivä). Et tyydy mihinkään sihteerinpaikkoihin, vaan haet rohkeasti koulutustasi vastaavaa työtä.

Onnea matkaan, nyt on sinun vuorosi!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat