Mitä vikaa on laiskuudessa? Minä olen laiska ja osaan nauttia elämästäni.

Vierailija

Mitä te aina meuhkaatte laiskuudesta täällä? Ei laiskuus välttämättä ole pahe, se voi hyvin olla myös hyve.

Kommentit (11)

Vierailija

" Laiska töitään laskee" kuuluu vanha sananlaskukin. Ja siitä voisi päätellä, että ne, jotka täällä luettelevat kaikki hommat, jotka tekevät päivittäin, ovat niitä kaikkein laiskimpia!

Itselläni on visio, että teen mahdollisimman vähän töitä suurella palkalla, jotta voin lorvia enimmäkseen kotona. Olen jo pitkästi matkalla tuohon visioon.

Vierailija

Ahkeruus, laiskuuden vastakohta, on perinteisesti ominaisuus jota on Suomessa paljon arvostettu. Tämä on siis ihan kulttuurisidonnainen juttu. Monessa muussa maassa arvostetaan enemmän sitä, että ihminen osaa relata eikä pingota kaikesta, ei pidä itseään liian tiukoilla ja osaa arvostaa myös esim. joutenoloa. Itse arvostan paljon ahkeria ja työteliäitä ihmisiä, vaikken itse sitä olekaan. Mutta en myöskään ruoski itseäni siitä että olen laiska, vaan hyväksyn itseni sellaisena kuin olen.

Vierailija

tarkoitinkin, että laiskuus on silloin pahe jos sen takia ei huolehdi lapsen terveydestä, puhtaudesta, hyvinvoinnista. Ne kun on hoidettu ni sit saa laiskotella aivan hyvin, tätä mieltä mä oon ;D

T: 5

Vierailija

Teen hänelle terveellistä ruokaa. Mutta muuten osaan iloita makoilemisesta ja lomailusta ja välillä on päiviä, että en vain viitsi tehdä mitään ylimääräistä hyödyllistä.

Onneksi on muitakin :)

ap

Vierailija

muuta jaksa tehdä.

Siksipä nuorin toikin yhtenä päivänä heiniä sisälle ja pisti maljakkoon kasvamaan muroja, että sais ruokaa.

Vierailija

Minä olen työssäkäyvä äiti, joka kuitenkin luppoilee monia päiviä kotona myös. En voi ymmärtää, miten muut 8-16 töissä käyvät, saavat kaikki hommat tehtyä. Lapsiperhearki on aika uuvuttavaa.

Meillä esim. ei meinata millään päästä liikkeelle ennen 10 aamuisin. Myöhästymme aina joka paikasta. Vaikka lapsia on vain yksi.

Vierailija

Laiskuus tosiaan on minusta ihmisen perustila, josta sitten pohdiskellen tai joskus tarmolla joko innostus taikka velvollisuus meidät hetkeksi vetää - ja sen jälkeen on hyvä taas kellahtaa laiskuuteen maailmaa pohtimaan (jos viitsii...)

4

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat