Taaperon terveellinen ruokavalio

Vierailija

Yritän olla hyvä äiti ja alkaa antaa lapselle itse tehtyä ruokaa purkkiruokien sijaan, mutta millainen ruoka olisi hyvää. Tähän asti syönyt aamulla ja illalla lastenpuuroa (ei meinaa maistua enää), kaksi lämmintä purkkiruoka-ateriaa ja välipalaksi muksujugurttia. Miten meidän tämän päivän ruoat? Olen itse ylipainoinen ja ollut lihava laps ienkä halua lapselle samaa siksi haluan terveellistä ja rasvatonta.



Aamulla

Riisimuroja, rasvatonta maitoa



Päivällä

Perunaa, jauhelihakastiketta (maizenalla, ilman rasvaa), rasvatonta maitoa



Välipala

Rasvatonta marjajukurttia, rasvatonta maitoa



Iltaruoka

Makaronia, jauhelihakastikkeen tähteet



Iltapala

Paahtoleipää, kevyt margariiniä, banaani, rasvatonta maitoa

Kommentit (9)

Vierailija

Tiesitkö, että riisimurot ei ole kovin hyvää ravintoa, sis. PALJON suolaa.



Puurojahan on vaikka miten monia erilaisia, kokeile! Ja yritä totuttaa lapsi tuoreisiin kasviksiin ja hedelmiin. Esim. välipaloilla hedelmiä ja ruuan kanssa salaattia tai vaikka porkkana käteen.

Vierailija

Älä karsi siis kaikkea rasvaa pois. Lapsi tarvitsee rasvaa hermostonsa kehittymiseen, eli siis aivoihinsa! Toinen tärkeä rakennusaine on proteiini, eli pidä huoli siitä että lapsi syö riittävästi lihaa sekä maitotuotteita.



Riisimurot ovat turhia, samoin makaroni etenkin jos se on valkoista. Valitse viljoista täysjyvävilja, muut ovat turhia. Ruualla rajoita mielummin perunan kuin lihan määrää. Muista tarjota kasviksia ja kotimaisia marjoja! :)

Vierailija

seuraavia asioita muuttaisin:

-rasvattoman maidon tilalle kevytmaito

-paahtoleivän tilalle kokojyväleipä (toki paahtistakin voi joskus antaa)

-jogurttia ei päivittäin. Esim. itsetehtyä kiisseliä tilalle.

-tuoreita kasviksia, esim. kurkkua ja tomaattia ateroille ja leivän päälle.

-riisimuroja ei päivittäin



:-)

Vierailija

Kannattaa ittekin alkaa syömään terveellisesti ja liikkumaan! Kun totutat itsesi hyvälle valiolle niin se siirtyy paremmin jälkikasvulle! =)



Meillä mies pitää huolen ettei kaapissa ole aina vaaleaa leipää, vaan tummaa aina..



Kasviksia ja hedelmiä välipalalle. Tosiaan porkkana käteen!



Kasvisrasva on hyväksi. Loraus rypsiöljyä tai vastaavaa puuron joukkoon.



Rasvaton maito on nykysin suosituksena. Ihan vaan elukkarasvaa vähempi..



Sun kannattaa mielestäni avara mielisesti testata kasviksia enemmän; grillaa, höyrytä, tee salaatteja, leikkaa valmiita välipaloja jääkaappiin odottamaan..



Kyllä se siitä! =))

Vierailija

Joka päivä pitäisi syödä kasviksia - ja paljon!



Lapselle voi antaa naposteltavaksi välipaloina ja jälkiruokina

esim. omenanlohkoja, porkkanpaloja (raakaa), banaania,

mustikoita ja mansikoita (ilman liikoja sokereita),

tomaattia, kurkkua jne. Joka päivä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat