Kaksi teoriaa

Vierailija

Ystäväni ovat välillä ihastelleet 1,5v. poikani avoimuutta. Hän siis taapertaa innoissaan kenen hyvänsä syliin ja missä hyvänsä. Hän ei ole koskaan vierastanut.

Hyvässä hengessä ystäväni esittelivät minulle kaksi teoriaa mistä se johtuu.

Maijan teoria:

Poika on saanut paljon rakkautta ja tasapainoisen kodin, että hänen on helppo luottaa kaikkiin ihmisiin. Hän on nähnyt paljon erilaisia ihmisiä eikä osaa ujostella. Tämä on varmasti pojassa myös synnynnäinen luonteenpiirre.

Liisan teoria:

Koska olen yh, niin poikani on jäänyt vaille sitä rakkauden ja hellyyden määrää minkä hän tarvitsee. Se ei ole minun vikani, vaan ikävä tilanne. Nyt poikani " paikkaa" tätä rakkausvajettaan keneltä hyvänsä koska hänessä on luonteenpiirteenä rohkeus tehdä niin.

Kumpikaan ystävistäni ei ole psykologi tms. Kummallakaan heistä ei ole omia lapsia.

Mitä te arvioisitte?

Kommentit (11)

Vierailija

Eikö lapset vois vaan olla lapsia ja antaa olla erilaisia: on sellaisia, jotka viihtyvät sylissä, toiset taas eivät ja toiset vierastavat enemmän kuin toiset. Miksi aina pitää verrata ja arvioida?!?!?!?!

Vierailija

Meillä poika 1.5 vuotta. Itse olen ollut lapsena sellainen sylikissa ja ujo ja arka olen vieläkin. Haluaisin lapselleni enemmän hellyyttä, mutta ei häntä kiinnosta! On aina menossa ja työntyy sylistäni pois ja se satuttaa minua :o(! Haluaisn sylipojun, mutta sitä meillä ei - vielä - ole.

Vierailija

Ette kai voi yleistää!

Meidän naapurin poika on tosi avoin ja suloinen 1.5 vuotias, aijaa kaikkia, ei vierasta ja on saanut elää aikamoisessa pyörityksessä syntymästään asti (moniongelmainen perhe).

ystäväni tyttö on taas kotihoidettu lapsi, jonka vanhemmat ovat olleet hänelle läsnä (tai yksi vanhempi kerrallaan) koko ajan syntymästään asti (nyt 3 vuotta) ja on saanut hellyyttä (tiedän) koko ikänsä. Tyttö on ujo ja painelee " omia polkujaan" eli ei viihdy yhtään sylissä.

Oman vähäisen kokemukseni perusteella sanoisin, että lapsen persoonallisuus määrää!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat