Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua kohdun kiinnikkeiden venymisestä johtuvaan kipuun?

Vierailija

Esikoista odottaessa minulla oli aivan kamalat kivut keskiraskaudessa. Lääkäri totesi niiden johtuvan kohdun kiinnikeiden venymisestä. Nyt ollaan jätetty ehkäisy pois ja odotellaan raskautta.

Mieleeni on nyt hiipinyt ne kamalat kivut, jotka koin hirveimpinä kuin synnytyssupistukset. Ja tuon kivun pelko on päällimmäinen (niiden tuhansien muiden pelkojen joukossa, joita varmasti kaikki odottajat ja odotuksen odottajat kokevat).

Haluaisin tietää, onko kukaan saanut/keksinyt mitään helpotusta noihin kipuihin? Lääkäriltä kysyessäni sain vastaukseksi olankohautuksen. Itse kuitenkin huomasin muutaman asennon, missä oli todella hyvä olla, mutta kukapa sitä sammakkoasennossa koko päivää voisi viettää.

Kommentit (7)

Vierailija

Tietysti tuo on osin sellaista, ettei siihen ole lihaksista apua, mutta kyllä jos mahalihakset ovat kunnossa, ne auttavat kannattelemaan kohtuakin paremmin.

Hyvästä tukivyöstä voisi myös olla apua, kokeilitko sitä ekassa raskaudessa?

Vierailija

Joo, mulla oli Anitan tukivyö, eikä siitä oikein apua löytynyt. Vatsalihakset oli myös hyvässä kunnossa raskaudenkin aikana.

Olen miettinyt, josko auttaisi sama kuin suonenvetoihin? Olikos se kromi? Kukaan huomannut siitä olevan apua?

-ap

Uusimmat

Suosituimmat