En jaksa kun itkeä... pelottaa, että mulla on rintasyöpä...

Vierailija

Viikon päähän sain lääkäriajan ja sinne asti ois nyt jaksettava.

Muutaman viikon ajan on vasen kainalo ollut oudon kipeä, ei nyt pahasti mutta kuitenkin, sen lisäksi vasenta rintaa pistelee oudosti.

Mitään kyhmyjä en käsin tunne, mutta eikait niitä välttämättä huomaakaan. Mulla on 2-vuotias lapsi ja tuntuu, että nyt maailma romahtaa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Eilen kirjoitin samasta asiasta! Minulla oireilee oikea rinta ja nännin seutu. Kyhmyjä en myöskään minä ole löytänyt.

Illalla luin mehiläisen (sen sairaalan) mainosta, siellä oli juttu rintasyövästä, se hieman hälvensi pelkojani. Siellä oli maininta, että harvoin rintasyöpä oireilee kivulla, yleensä noissa " kipuilevissa" rinnoissa on kyse mastopatiasta tai sidekudoskipuiluista. Ja hyvänlaatuisista kystista.

Oli kyllä lopussa maininta, että aina kannattaa tarkistuttaa rintansa lääkärillä, jos epätavallisia oireita tulee. Että, sikäli ihan oikein olet toiminut!

Yritä nauttia syksyisitä päivistä lapsesi kanssa ja Voimahalaus samaa pelkäävältä!

Vierailija

Itseltäni löytyi rinnasta kyhmy, ja olisi pitänyt odottaa viikkoja mammografiaan ja ultraan pääsyä, joten menin syöpäsäätiön klinikalle. Maksoi totta kai huimasti enemmän, mutta kyllä se oli mielenrauhan arvoista.

Usein nuorilla naisilla rintasyöpä ei kuulemma näy välttämättä edes mammografiassa (ultrassa ilmeisesti paremmin). Ja usein rintatulehdus tms aiheuttaa turvotusta myös kainalon rauhasiin.

Itselläni oli kyse tiiviimmästä rauhaskudoksesta, joka korostui imetyksen vuoksi.

Jos mahdollista, niin mene yksityiselle. Itselläni se kustansi muistaakseni noin 80 euroa.

Vierailija

Nyt vielä pitäisi viikko odotella, ennen kuin pääsen tutkimuksiin. Aluksi pelotti, mutta jospa tämä tästä... Itselläni on juuri nyt vuoden täyttävä lapsi...

Vierailija

Aikaisemmin ei yksityiselle päässyt,syyslomat verottavat lääkäreitä :(

Elikkäs minulla kainalo ja vasen rinta kipeä,välillä jomottaa ja välillä viiltelee.Lapsi minulla 1v11kk joten menettämisen pelko kalvaa mieltä...

Vierailija

Ikävä, että lääkärinaika on vasta viikon päästä, kauheaa odottaa tuollaisen asian kanssa! Mutta eikös nuo oireet voi viitata moneen muuhunkin, vaarattomampaan asiaan, kuin syöpään... Ja jos sattuisi syöpä olemaan, on senkin hoidossa hyvät ennusteet. Tsemppiä sinulle, toivon sydämestäni, että huolehdit turhaan!

Vierailija

Muita lohdutuksen sanoja en oikein osaa löytää. Suurempi todennäköisyys kuitenkin on, että siellä on joku tulehtunut talikysta tms. Mutta koita jaksaa sinne lääkäriin asti! Voimia!

Vierailija

Lääkärikin sanoi, että ei nyt mun kertoman mukaan epäilisi heti rintasyöpää, mutta se on tässä itsellä päällimmäisenä mielessä.

Luin jostain, että osa rintasyöpä tapauksista oireilee outona pistelynä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat