Miten hiv-tartunta oireilee käytännössä?

Vierailija

Olen 99,9% varma, että en ole saanut tartuntaa, mutta jostain syystä nyt olen niin mieli maassa monestakin syystä, että luulosairaus on ainakin tarttunut. Olen itse sinkku tällä hetkellä, erosin keväällä avomiehestäni. Kumpikaan meistä ei pettänyt, vaan suhde kaatui muihin ongelmiin. Sen jälkeen olen harrastanut seksiä tasan yhden kerran, sorruin alkukesästä vapauden ja terassikauden huumassa sänkyyn tuttavani kanssa, jolla oli vakituinen pitkäaikainen suhde tauolla (ovat taas yhdessä.) Tuli sitten napattua kummallakin yksi siideri liikaa, ja siinä tilassa sitä kumpikin antoi piut paut kondomille, jotenkin kai lapsellisesti ajattelin, että koska kummallakin on vakituinen ja pitkäaikainen suhde just taakse jääneenä, niin eihän tässä mitään hätää. Nyt kuulin kuitenkin juuri, että tämä tuttava-hoitoni oli ilmeisesti harrastanut todella railakasta poikamieselämää ulkomailla (mm. maksullisia naisia) silloin keväällä ollessaan erossaan avokistaan ja muutenkin liikkunut aika epämääräisissä piireissä, vaikka muuten onkin hyvin " asiallinen" tyyppi.

Arvatkaa ällöttääkö. Päätin otattaa sukupuolitestit ensi tilassa, kun kuulin tästä just. Nyt tietenkin hirveä pelko perseen alla, että mitä jos on käynyt tosi huono pulla ja olisin saanut hiv:n tai jonkun muun hauskan Venäjän ja Thaimaan " tuliaisen." Mitään oireita ei ole, mutta luulosairaanahan tietenkään mikään ei vakuuta. Voivatkohan kaikki sukupuolitaudit olla täysin oireettomia?

Kommentit (1)

Vierailija

Käytännön kokemusta kun ei itsellä ole :-) mutta sairaanhoitajana näiden asioiden kanssa työskennelleenä voin sanoa, että yleensä nousee flunssan tapainen, rauhaset turvottava kuume 3-6 viikon kuluessa tartunnasta. Ei aina. Klamydia taas voi olla hyvinkin oireeton liiankin kauan, joskus klamydia huomataan vasta esim. lapsettomuustutkimuksien yhteydessä. Kannattaa tosiaan testata.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat