Mistä asioista olet " katkeroitunut" omille vanhemmillesi?Mitä virhettä et koskaan tee omien lastesi kohdalla?

Vierailija

Näin jälkikäteen ajateltuna mua harmittaa,et mulle ei annettu mitään mahdollisuuksia harrastaa mitään..minnekään ei kuskattu ja kaikki harrastukset maksoivat liikaa..Niin ja isä on aina ollut vaan se joka toi rahaa perheeseen,ei muuta:(No, omien lasten kanssa ei samoja virheitä tule!

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

siitä, että lapsena minut laitettiin haitaritunneille, vaikka olisin halunnut soittaa pianoa. Meillä ei ollut kotona pianoa ja haitari oli hankittu jo veljelleni. Nyt vasta aikuisena sain hankittua itselleni pianon ja yllättäen olen pianonsoitossa kehittynyt hyväksi soittajaksi. Mietin aina joskus, että jos olisin saanut harrastaa pianonsoittoa lapsesta saakka, kuinka hyvä voisinkaan olla siinä... Eli jollain tavalla olen loukkaantunut siitä vanhemmilleni, että hyvät soittajanlahjat on menneet hukkaan haitaritunneilla, joita inhosin....

Vierailija

Kulissiavioliitto " kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä" . Tämä ehkä pahin. Lisäksi isäni puheet murrosiässä siitä kuinka olen varma lääkkeiden väärinkäyttäjä tulevaisuudessa kun hänkin (koska luonteeni on kuulema " just sellainen" ). Sori faija, en ole.

Pikkuveljeni hyväntahtoisuuden häikäilemätön

hyväksikäyttö: luottotiedot ja velat 18-vuotiaalla (lopputuloksena veljen psyykkeen romahdus ja pitkäaikainen lääkeriippuvuus ja sekakäyttö).

Onhan noita vaikka kuinka paljon.

Vierailija

Justhan kirjoitin, että kaikki tutkittu ja historia sekä elintapamme huomioonottaen muuta mahdollista syytä ei ole löytynyt! Näin mulle sanoi lääkäri. Sitäpaitsi siitä tupakoinnin yhteydestä alentuneisiin siittiömääriin on ollut todella paljon puhetta mediassakin viime aikoina.

Siks tekis mieli hirttää kaikki tupakoivat raskaana olevat. En toivoisi lapsettomuuden taakkaa kenellekään.

T.6

Vierailija

miten isäni jaksaa vielä 30v eron jälkeen olla katkera siitä erosta ja siitä että menetti meidät lapset äidille. Katkeroitunut on ehkä omalta kohdaltani väärä ilmaus, en pysty vain ymmärtämään miten joku jaksaa olla katkera vuosia. Se on kuin syöpä, syö ihmistä sisältä ja on aina " läsnä" . :(

Vierailija

että mitään muuta syytä taustatiedot ja elintavat huomioonottaen mun huonolaatuisiin munasoluihin ja mieheni olemattomiin siittiömääriin ei ole, kuin altistuminen tupakoinnille raskausaikana. Sitä ei tietty voi mitenkään todistaa, mutta mitään muutakaan syytä ei löydy. Tutkittu kaikki mahdollinen.

T.6

Vierailija

jos kaikki muut lähipiirissä olevat lapset saivat harrastaa ties mitä ja itse ei saanut. Sehän tuntuu vähän lapsesta siltä, kuin että ei ole tärkeä? En sanoisi että olen katkera mutta joskus olen miettinyt tuota!

Heh, typerää täällä sanoa ihmisille, että " mitä sinä tuollaisesta valitat?" Itse asiassa et itsekään vaikuta kovinkaan iloiselta ja onnelliselta ihmiseltä? Oliko se nyt nro 12 vai?

Vierailija

Viimeksi tänään hän sanoi uudesta kirkuvanpunaisesta kampauksestani, että ei näytä yhtään hänen tyttäreltään - heti sen jälkeen kun olin ilmoittanut olevani iloinen näyttäessäni vihdoin taas omalta itseltäni.

Lisäksi tämä ihana ihminen joskus käski suhtautumaan koulukiusaukseen asenteella " Älä ole huomaavinaskaan, niin ne lopettaa... Sä olet parempi kuin ne." Tarvitseeko kertoakaan, että ei ihan toiminut...

Vierailija

Hän jaksoi vuosien saatossa aina haukkua minua ja samalla oletti että minulle kehittyy vahva itsetunto. Minuakaan ei harrastuksiin viety, toisin kuin veljeni. Jos joskus tarvitsin kuskia, isä ei lähtenyt. Veljilleni hän kyllä haki viinapullotkin ja muutenkin kuskasi vaikka keskellä yötä heitä. Minä olen perheen ainoa tytär ja hänen mielestään en koskaan tehnyt tarpeeksi kotitöitä. Sain selkääni jos en halunnut tiskata. Siitä hän vieläkin jaksaa muistuttaa mutta omia virheitään ei myönnä. Isä ei koskaan ole pyytänyt anteeksi eikä kuulema pyydä. Hänen poissaolonsa myös harmitti mutta toisaalta hän oli minulle niin ankara että ehkä niin oli parempi...

Omille lapsilleni en koskaan tule olemaan niin ankara ja kohtuuton saatika tasa-arvoton. Meillä mies huolehtii perheestä ja vannoin jo nuorena etten ikinä ota samanlaista miestä kuin isäni ja niin teinkin! Meidän perheellä tulee aina olemaan aikaa toisilleen ja pojilta sekä tytöiltä odotetaan samaa panostusta esim. kotitöihin. Fyysistä kurittamista ei myöskään tehdä lapsillemme.

Vierailija

Kaikesta sitä ihminen jaksaa olla katkera jos nyt jo siitäkin, että kotona oli tiukkaa eikä lapsena saanut harrastaa!

Minusta vanha viisaus: " Kohtele ihmisiä, kuten toivot itseäsi kohdeltavan" sopii tähänkin.

Kun antaa vähäisemmät asiat anteeksi ja hakee sovintoa ja sopua mielessään, on onnellisempi ITSE. Ja samalla tulee kasvattaneeksi lapsensakin sellaiseksi, että hekään eivät jaksa katkeroitua ja syyttää loputtomiin muita ihmisiä sellaisista asioista, joiden kanssa voi vallan hyvin elää.

Kas kun ap sinä tuskin olet myöskään täydellinen äiti, joten et varmaan halua opettaa tuollaista suhtautumistapaa lapsillesi niin, että he aikanaan ovat SINULLE katkeria tuollaisista asioista.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat