Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marraskuiset! Mitä synnytyskassiin mukaan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Aloin tuossa mietiskelemään mitä pakkais...pitäiskö olla ihan toppapuku, vai riittääköhän se äp laatikon vanupuku? Entäs hanska ja tossu tilanne? Kuiteskin autolla mennään niin ei varmaan hirveen kuumia vaatteita tarvitse?

Kommentit (3)

Vierailija

En pakkaa vauvan kotiutumisvaatteita mukaan, mies saa tuoda ne sitten kun tulee hakemaan meitä kotiin. Ajattelin laittaa pari erilaista vaatepinoa kaukalon viereen odottamaan, kylmempää ja lämpimämpää säätä varten. Siitä voipi sitten miehelle sanoa tilanteen mukaan, kumman pinon ottaa.

Muuten kassiin päätyi

- liivinsuojia (kuinkahan paljon niitäkään ottaisi??)

- siteitä paketillinen

- omat hygienia- ja kosmetiikkatarvikkeet

- tutti

- omat alkkarit ja sukat (jos sairaalan vaatteet ei tunnu kivalta)

- sisäkengät (sairaalan toivomus, ei kuulemma ole talon puolesta)

- digi- ja videokamera tarvikkeineen (akut pitää muistaa ladata!)

Vielä odottaa laittamista jokin ajankulu, ehkä käsityö tai ristikkolehti. Miehelle pitää myös varata ajankulua pitemmän odottelun varalle sekä eväät luonnollisesti, jos sairaalan kanttiini ei satukaan olemaan auki. Ehkäpä laitan myös jotain herkkua mielen piristykseksi. Miehelle en alustavasti pakkaa vaatetta, jos emme saakaan perhehuonetta niin turhaan tulee raahattua. Mies kun joutuu käymään kotona kissoja ruokkimassa, voi ottaa itse vaatteensa jos perhehuone saadaankin.

Kitty rv 35+0

Vierailija

....tietenkin tärkein, eli neuvolakortti!!!!

Mä laitoin kassiin myös synnytystä varten kaurapussin, savetteja, hierontajuttuja yms. mitkä uskon olevan avuksi. Lisäksi on ehkä ihan hyvä varata imetysliivitkin mukaan, tai itse koin ne tärkeiksi.

pesuaineiden ym. vaihtoalkkareiden ja sukkien lisäksi hammasharja ja tahna+ jos haluaa joitain rasvojaaan yms. kosmetiikkaa käyttää. Otin mukaan myös luettavaa ja ristikoita ja kavereiden puhelin numerot paperille, jotta voi soitella.

Vierailija

Mä olen pakannut vauvalle kassin valmiiksi, jonka mies sitten tuo mukanaan kun hakee meidät kotiin. Laukkuun pakkasin lyhythihaisen bodyn, puolipotkarit, päällyshousut ja paidan, sukat, kypärämyssyn ja päällyshatun, tumput ja töppöset. Sitten on myös villavaatteet varulta, jos on kovin kylmä ja vanuhaalari. Autolla mekin liikutaan , niin eiköhän vauva tarkene.

Omaan sairaalakassiin pakkaan, ei vielä valmiina muuten:), imetysliivit ehdottomasti ja liivinsuojuksia varmaan paketillisen. sitten puhtaat vaatteet kotiin lähtö varten eli alusvaatteet ja sukat ,paidan ja housut..

Hygienia tavarat ja kosteusvoiteen ja kameran sekä uuden filmirullan.

Miehelle en pakkaa varmaan valmiiksi mitään, koska saatan joutua lähtemään yksin synnyttämään..Sitten jos satutaan lähtemään yhdessä niin sit pakataan tarvittavat mukaan. Meillä kun on kaksi lasta täällä kotosalla, niin mies tulee kotiin jokatapauksessa.

Meilläpäin saa synnyttäneiden osastolla olla kännykkä auki, joten sinne tallennan kaikki numerot joille halutaan ilmoittaa vauvasta. Neuvolakortti tietty lähtee mukaan. Mitäs vielä...Siinäpä ne taisi olla mitä oon ennnkin pakannut ja niillä pärjännyt.

äitykkä ja poikanen rv 34+3

Uusimmat

Suosituimmat