Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset ei halua perhepäivähoitajalleen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Veisittekö väkisin lapsenne hoitoon, jos he sanovat etteivät pidä hoitaja tädistä?

2,5-vuotiaan joudun työntämään väkisin ovesta sisään ja sinne se jää itkemään joka aamu. Ei kuulemma syö mitään ja makailee vain pitkin lattioita. Kotona syö ja leikkii normaalisti.

Mietin vaan, että pitäiskö alkaa hakemaan uutta hoitopaikkaa?

Kommentit (4)

Vierailija

Kuuntele lastasi tarkkaan. Onko kyse alkutotuttelusta vai onko tätä kestänyt jo pitkään?

Mulla on aivan ihanat kokemukset tarhasta jossa olin pitkään. Sitten kun jouduin jostain syystä olemaan yhdessä toisessa tarhassa noin vuoden ja vielä kolmannessa muutaman kerran, niin niistä mulla on pelkkiä yksinäisiä ja irrallisia tunnelmia. Jos nämä jälkimmäiset tarhakokemukset olisi olleet ainoita, niin olis mulla synkkä yleiskuva omasta lapsuudestani. Ainakin tarha-ajoista. Samoin omalla lapsellani on sekä hyviä että huonoja kokemuksia omista hoitajistaan, ja niitä huonoja on ollut ikävä muistella, kun ei itse tajunnut ajoissa, mistä on kyse.

Vierailija

Jos paikka on uusi, antasin ajan kulua ja katsoisin muuttuuko käytös. Muussa tapauksessa ottaisin lapsen reagoinnin tosissani. Itse olen lapsena ollut hoitajalla, jossa oli todella epämiellyttävä ilmapiiri ja isompana oikein ihmettelin, miten jollain lapsilla voi olla kivaa hoidossa! En vaan osannut pukea sanoiksi sitä, ettei hoidossa ollut hyvä olla. Kannattaa OIKEASTI miettiä paikan vaihtoa, jos tilanne jatkuu näin.

Nimimerkillä omaa kokomusta löytyy lapsen näkökulmasta :(

Vierailija

Miten pitkään lapsesi on ollut tällä samalla hoitajalla? Mietin vaan et jos on ollut jo pidempään niin onkohan tapahtunut jotain sellasta mikä on jäänyt kalvamaan pienen ihmisen mieltä?

Vierailija

En edes viitsi kertoa mitä ystäväni koki hakiessaan lasta aiemmin pph:lta. Ja tämä lapsi ei koskaan halunnut sinne jäädä muutakuin hysteerisen itkun kanssa. Toinen ei osannut vielä puhua ja itku jatkoi vaikka ns. aloitusvaihe oli mennyt.

No, hän otti samantien lapsen sieltä pois sen käynnin jälkeen ja nyt on hyvällä uudella pph:lla jossa viihtyy. Eikä itke enää aamuisin eikä iltaisin kotona!

Uusimmat

Suosituimmat