Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenhoitajatytöstä :-/

Vierailija

Meillä on vuoden verran käynyt lastenhoitajatyttö, joka on ollut todella joustava, luotettava, mukava jne. Hoitopäivät ovat olleet vaihtelevan pituisia, kesällä ihan kokonaisia päiviä hoiteli. Kaikki on mennyt hienosti, on halunnut olla meillä öitäkin. Ainoastaan se on ollut pieni murhe, että talo on todella kuin kaaoksen jäljiltä, kun hän on lastani (1kpl) 2v, hoitanut, todella joka huone on räjähtänyt ja keittiössä ei ikinä ole tiskattu tms.

Nyt hän ei kuukauteen ollut meillä, muutti omaan asuntoon, täytti kahdeksantoista, reissasi vähän jne.

Kun olimme tauon jälkeen sopineet hoitoajan, hän ei saapunut paikalle. Soitin pari kertaa, hän pisti ensin luurin kiinni. Sitten sain hänet viimein kiinni klo puoli kaksitoista päivällä. Sanoi olevansa viidessä minuutissa meillä. Kesti vielä 20 ja mulla oli jo aika kiire...Kun näin hänet olin ihan järkyttynyt: vitivalkoisen kalpea, väsyneen näköinen, ääni lähes täysin pois. Minä huolestuin todella ja olin järkyttynyt. Meinasin, että mikäli hän on kipeä (se ääni), niin mieluummin jään lapsen kanssa itse kuin että sairastutaan. Muutenkin sanoin, että jos hän ei ole hoitokunnossa, niin voimme nyt perua tämän. Hän suuttui todella, sillä omasta mielestään hänessä ei ollut mitään vikaa ja äänikin oli vain lähtenyt jotenkin vahingossa...

No, meille tuli flunssa ja tyttö ei tästä meidän riidastamme ole selvinnyt. Hänen mielestään vuosi vastuullisesti suoritettua työtä painaa enemmän kuin yksi myöhästyminen ja järkyttävä, huolestuttava ulkomuoto. Hänen mielestään minulla ei ole oikeutta puuttua niihin mahdollisiin asioihin, jotka hänen vapaa-ajallaan ovat vaikuttaneet niin, että hän ehkä on väsynyt tms.

Ei minustakaan, mutta jos minua alkaa epäilyttää lastenhoitajan ulkomuoto, äänen käheys, kalpeus jne. niin, että pitää todella miettiä pysyykö hän hereillä, onko hän selvin päin jne. niin minä saan siitä sanoa ja lopettaa myös työsuhteen halutessani.

Luottamuksen voittaminen kestää kauan, sen menettää vain kerran :-/

Ja rahat jo puolen kuun sovituista hoidoista hän halusi etukäteen, mutta niitä hoitoja ei sitten näiden riitelyjen vuoksi ole ollutkaan...

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat