Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ammeen liukuestematto; tarpeellinenko?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko tollanen liukuestematto tarpeellinen? Kannatasko sellanen hankkia viimeistään sitten kun vauva alkaa oppia istumaan itsekseen et voi ammessa istua läiskytellä (valvonnan alla tietenkin)?

Kommentit (10)

Vierailija

Eli liukuestettä todella tarvitaan. Muuten vauvalla on liian hutera olo koska istuessa ja eteenpäin kurottaessa muutoin helposti luiskahtaa ja kallistuu veteen miltei uppeluksiin. Tuon maton kanssa pysyy tukevasti istumasssa. Omasta mielestäni on ammessa olevat liukuesteet ovat 100% paremmat kuin tuo irrallinen matto (oma mielipide).

No meillä ei hirmuisesti ole kokemuksia, kun typy ei ole koskaan kauheasti ammeesta pitänyt. Meillä vaan käydään vauvauinnissa ja suihkussa.

Vierailija

Ihan normaalit liukuestesukat tyyliin Vendi.

Pitävät lapsen hyvin pystyssä myös ammeen ulkopuolella missä myös liukastumisriski melkoinen roiskuneen veden vuoksi.

Vierailija

..mielestäni kylvetystä todella paljon. Ekat kolmekuukautta oltiin ilman ja sitten ostettiin. Mielestäni vauvan peseminen on helpottunut hurjasti kun vauva ei " liu sinne tänne" ja tyttökin rupesi rentotumaan kylvyssä sen jälkeen kun matto tuli kuvioihin.

Vierailija

Eli liukuestesukat eivät mielestäni aja ollenkaan samaa asiaa, sillä ammeessa usein istutaan ja pylly siellä liukuu helposti ja lapsi kupsahtaa esim selälleen. Minä en ainakaan pienenä seisonut ammeessa, joten sukat eivät mielestäni auta siihen.

Vierailija

ja on kyllä ihan hyvät olleet vaikkei poika vielä itse istukaan. Eipä liu' u peppu pitkin pohjaa.

Eli luulisin että matto on ihan kätevä, varsinkin sitten kun lapsi alkaa nousta seisoman ammeessa. Ja muistaakseni lastetarvikeliikkeissä myydään sellaisia liukuestetarroja, joita voisi liimata esim ammeen pohjaan.

Vierailija

ostettiin siinä vaiheessa kun tytöllä alkoi olla painoa ja voimaa aika lailla eli tuossa vuoden tietämissä. Varmaan olisi voinut jo aiemminkin ostaa vaan ei käynyt mielessä. Nyt voi hyvillä mielin laittaa tytön istumaan ammeen pohjalle eikä toisen tartte pitää kaksin käsin kiinni ettei vaan tytsi lipeä käsistä ja humpsahda selälleen veteen. Varsinkin silloin se on erittäinkin tarpeellinen kun tyttö päättää alkaa " hieman" polskutella, liukkaalla ammeen pohjalla voisi sattua vahinko mutta ei enää kun siellä pohjalla on se matto. Nyt onnistuu kylvetys myös yhdeltä vanhemmalta, ei tarvitse enää molempia (toinen pesee, toinen pitää kiinni).

-minskuliina & taapero 1v 2,5kk

Vierailija

ja on kyllä ihan hyvät olleet vaikkei poika vielä itse istukaan. Eipä liu' u peppu pitkin pohjaa.

Eli luulisin että matto on ihan kätevä, varsinkin sitten kun lapsi alkaa nousta seisoman ammeessa. Ja muistaakseni lastetarvikeliikkeissä myydään sellaisia liukuestetarroja, joita voisi liimata esim ammeen pohjaan.

Vierailija

kun muuten vesipeto vauvauimarimme ei tykännyt kylpeä ollenkaan. Saatiin vinkki, että kannattaa kokeilla sitä mattoa ammeen pohjalle.

Niinhän se sitten olikin, että amme oli tytön mielestä ollut liukas ja siksi ei sinne halunnut. Maton kanssa istuisi ammeessa vaikka tuntikausia läiskyttelemässä.

On se matto kyllä silleen turvallinen, että sen päältä ei helposti liusu. Lapsen omat eleetkin on paljon varmempia, eikä jännitä kylpemistä. Jos teillä kylpeminen nyt sujuu hyvin, niin miksipä sitä mattoa vielä hankkimaan.

Matto maksoi marketissa n. 7¿. Että ei ole mitenkään erityisen kallis kapistus. Kannattaa varmaan hankkia sitten kun tuntuu, että sitä saattais tarvita.

T: MrsH

Vierailija

Heippa!

Esikoisen vauva-aikana sain vinkin laittaa froteisen käsipyyhkeen ammeen pohjalle jottei vauva liu' u. Toimi hyvin. Ja kun hän osasi istua, niin ei tarvinut pelätä että luiskahtaa samantien veden alle. Tätä aiotaan käyttää myös pikkusiskolla. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija

Meillä ei tällä hetkellä ammetta ole, mutta kun itse olin lapsi meillä oli. Liukuestetarrat joita liimataan altaan pohjaan ovat ikävän karheita ja kovia. Sitten viimeistään kun lapsi on vähän isompi ja haluaa liikkua ammeessa. Liukuestematto on paljon pehmeämpi, niinpä minä ainakin sen ostaisin jos sellainen pitäisi hankkia.

Tipy (joka rakasti lapsena kylpemistä)

Uusimmat

Suosituimmat