2-SOLUISILLA ALKIOILLA RASKAAKSI??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei! Epätoivoisena kyselisin onko kukaan tullut kaksisoluisilla alkioilla raskaaksi. Siis niin, että alkiot ovat vielä siirtovaiheessa olleet kaksisoluisia. Itselläni oli taas tänään PAS, jossa siirrettiin

- ALKIO A, joka pakastettaesssa oli ollut nelisoluinen. Nyt sulatuksessa soluja hävis niin, että eilen jämähti kaksisoluiseksi, eikä ollut siitä jakaantunut tämän päivän siirtoon mennessä.

- ALKIO B, oli myös nelisoluinen, sulatuksessa muuttui yksisoluiseksi eilen ja oli tänään jakaantunut kaksisoluiseksi.

Usko ja Toivo koko hommaan on kyllä totaalisesti kadonnut, kun aina meidän alkioille käy näin. Lääkärit eivät osaa sanoa muuta kuin, että ei voida tutkia mistä johtuu, eikä siirrettäisi, jos kukaan ei olisi koskaan raskautunut tällaisilla alkioilla.

t. hoitoihin väsynyt sandee

voi kun minäkin joskus päääsisin tälle palstalle.

ÄÄH, anteeksi ruikutus...

Kommentit (8)

Vierailija

Minulle siirrettiin 1. IVF:n toisessa PASissa 3.11. kaksi alkiota, jotka olivat pakastettaessa nelisoluisia. Sulatuksen jälkeen toisessa oli elossa 2 ja toisessa 3 solua ja molemmat siirrettiin. Positiivinen testitulos tuli pp12 (hcg 94,9), joten oletettavasti jompi kumpi on kiinnittynyt (kaksosiin en ihan noin matalalla hcg-arvolla usko ;)

Nyt sitten vain jännätään ultraan (7.12) asti, että onko tuolla oikeasti elämää.

Vierailija

Moi !

Mulle siirrettiin ensimmäisessä PAS-sissa 2-soluinen, joka ei tärpännyt kiinni. Toisessa PASssissa siirrettiin sekä 2-soluinen että 3-soluinen. Molemmat kehittyivät " pusseiksi" asti (eli ensin kaksoset oli tulossa). Toiseen ei kuitenkaan sitten kehittynyt sikiötä. Se, kumpi oli 2-soluinen ja kumpi 3-soluinen jää tietenkin arvoitukseksi.

Mutta ainakin silloin lääkäri sanoi mulle (kun ihmettelin, että miten muilla on yli 4-soluisia), niin sanoi, etteivät siirtäisi 2-soluisia, jollei niillä voisi hyvin tulla raskaaksi.

Niin, ainakin siis itse tulin raskaaksi. Toinen asia vaan on, että kuinka kauan tämä säilyy (5 keskenmenoa takana ja taas oireet viittaavat samanlaiseen lopputulokseen).

ET

Vierailija

sillä eilen itselleni siirrettiin IVF:n tuoresiirrossa kaksi 2-soluista 2.luokan alkiota. Parhaat meidän alkioista ovat olleet 3-soluisia ja nekin 3.luokkaa eli noi siirretyt alkiot olivat parhaasta päästä vaikka hitaanlaisia....

Eikö tosiaan ole ketään jolla olisi tullut onnistumista 2-soluisella alkiolla!?

Vierailija

en huomannut katsoa päivämäärää milloin olit viestisi laittanut joko piina päättynyt ?laitoin itse äsken palstalle samanlaisen kyssärin ja sitten aloin kelaamaan viestiketjua alaspäin ja huomasin sun olevan samas jamas ja kukaan ei ollut vastannut joten olemmeko me tosiaan niin toivottamassa tilassa???

mä testailen vasta 7.11 mites sun piina? voidaan jatkaa keskustelua lapsettomien puolella sillä tää ei jotenkaan tunnu oikealta palstalta...

-milli-

Vierailija

Itselläni ei ole tästä muuten kokemusta, mutta tällä palstalla olen kyllä nähnyt muutamiakin juttuja, kuinka kaksisoluisilla alkioilla on raskaaksi tultu. Joten hyvinkin mahdollista!

Tsemppiä oikein kovasti plussan suhteen!

Liinakko rv. 13+0

Vierailija

Vielä huhuilen, josko jollakin olisi tärpännyt 2-soluisella?

Meilläkin aina solujen eteneminen loppuu tässä vaiheessa. Aika toivottomalta tuntuu, tänään siirrettiin kaksi reppanaa 2-soluista tuoresiirrossa eikä pakastettavaa jäänyt...

Selviääkö pidemmässä viljelyssä jotakin tästä enemmän? Olisiko se hyvä vaihtoehto? Ilmeisesti siinä nähdään jatkuuko jakautuminen vai ei. Kuinka monta päivää sitä yleensä seurataan?

Tällä kertaa saimme 6 solua, 5 hedelmöittyi ja saatiin siirrettäväksi vain nämä kaksi.

Masentaa. Ja anteeksi, tämä taitaa olla vähän väärä palsta tälle vuodatukselle, mutta tälle palstalle päässeet ymmärtänevät kyllä tämänhetkiset fiilikseni.

Vierailija

Negaahan se meille tuli, kuten odotimmekin. Pessimisti ei koskaan pety -ei kyllä pidä näissä hoidoissa paikkaansa. Nimittäin pieni toivonhippunen on oltava mukava, muuten ei jaksaisi jatkaa.

Meillä on juuri alkanut kolmas ICSI, myös pitkällä kaavalla. Ollaan nyt päätetty, että tämä on viimeinen ja suunnattu katsetta jo adoptioon.

Se vaan tympäsee, että lääkärit eivät osaa sanoa mitään lukuja, että millaiset mahdollisuudet, esim. verrattuna paremmin jakaantuneisiin alkioihin, on raskautua. On sellainen olo, että tarvitaan AIVAN HULLU ihme, että voisi raskautua.

Kai kolmisoluisilla on vähän paremmat mahdollisuudet. Nyt meille tehdään pitkä viljely, niin saa nähdä, päästäänkö siirtoon ollenkaan.

Tsemppejä itse kullekin. Vähän meitä huonoalkioisia näköjään on. Onneksi!

T. sandee

Vierailija

kuinka teillä menee jatko - mulla on nimittäin viimeisimmissä hoidoissa ollut myös 2-3 solua siirtovaiheessa...

Terkkuja

Eemeli

(mun yleinen mainospätkä: 4*ICSI takana, otetaan lahjoituksena vastaan ylijäämälääkkeitä ulkomailla joulukuun puolessavälissä alkavaan hoitoon: Menopur tai Menogon ja Orgalutran... mailaile:

eemelikaksi@hotmail.com)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat