Ei ihme jos turvaistuimet asennetaan väärin!

Vierailija

Kävin tänään lastentarvikeliikkeessä katselemassa turvaistuimia. Myyjä esitteli minulle kahta eri valmistajan istuinta, kehui kuinka helppoja ovat asentaa ja asensi mallipenkkiin molemmat istuimet VÄÄRIN!

Istuimien kyljissä oli molemmissa ohjeet vöiden reititykseen mutta silti myyjän onnistui kietoa turvavyöt vääristä kohdista. Huh huh.

Kommentit (8)

Vierailija

ja aloin siitä istuimen kyljestä katselemaan kiinnitystä.

Myyjälle en kehdannut istuimia palauttaessani sanoa muuta kuin että " tässä kyljessä on näköjään tosi hyvät ohjeet" . Olen nössö, tiedän että olisi pitänyt selkeästi kertoa myyjän neuvoneen väärin eikä vain vihjailla.

ap

Vierailija

Onneksi osataan lukea käyttöohjeet ihan itse, ja aina luetaankin ennen sanoista tekoihin ryhtymistä.

kauppa oli iso lastentarvikeliike...

Vierailija

Onneksi osataan lukea käyttöohjeet ihan itse, ja aina luetaankin ennen sanoista tekoihin ryhtymistä.

kauppa oli iso lastentarvikeliike...

Vierailija

ja vaikka miten hikoilin niin en saanut sitä tukevan tuntuisesti kiinni.

Päätin että nyt saa hihnojen kiskominen riittää, hankin varmaan Maxi-Cosin uuden isofix-istuimen kun se ensi kuussa tulee. Huono puoli on että se on vain 18 kiloon asti kun tuo Brio olisi ollut 25 kiloon. Jää tuo käyttöikä aika lyhyeksi, mutta jääköön kunhan istuimen saa helposti ja turvallisesti kiinni ja vaihdettua papankin autoon näppärästi.

Olisipa olemassa isofix-istuin, joka menisi 25 kg asti, olisi käännettävissä sekä kasvot että selkä menosuuntaan, ja olisi vielä hyvän näköinenkin.

Vierailija

Ja sitä, että ei ihme, että monet laiskat eivät laita lasta turvaistuimeen. Just eilen manailtiin ja hikoiltiin appiukon kanssa paikalleen HTS:n Izzi kid (?) turvaistuinta, joka oli pitänyt irrottaa tavaroiden kuljetusta varten autosta, ja johan oli h--tin raivostuttava! Ei ihme, että jotkut vanhemmat ajattelevat, että " no en todellakaan jaksa alkaa siirtelemään tuota turvaistuinta" esim. kaverin autolla mentäessä, ja sitten sattuu kaikkia kamaluuksia. Ovathan ne hirveät vyöttämiset ja asettelut ja kiristelyt ja metallitangot ym. oikein asennettuna turvallisia ja hyviä, mutta jos kyse on siitä, ettei turvaistuinta aseteta oikein tai käytetä ollenkaan sen hankaluuden takia, niin silloin se on jo tosi turvaton istuin. Parempi olisi vähän helpommin ja vähemmin tangoin ja remmein vyötettävä istuin, jota tulisi kaikkien käytettyä...

Vierailija

Itse en ikinä lähtisi ajelemaan minnekään ilman turvaistuinta, mutta kuten kaikki tietävät, sellaisia vanhempia valitettavasti on. Ajatellaan, että perheessä on esim. kaksi autoa ja tietty summa laittaa turvaistuimeen/istuimiin. Silloin olisi paljon parempi, että käytettäisiin kahta halvempaa ja helpommin siirreltävää istuinta kuin yhtä superhyperhuippumallia, jonka asentaminen tankoineen remmeineen on niin vaikeata, ettei perhe vaivaudu siirtämään sitä kun lähdetäänkin liikenteeseen toisella tai muiden autolla.

Vierailija:

Lainaus:

tangot yms. varmistetaan turvallisuutta, luulisin..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat