Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi päätä särkee koko ajan?

Vierailija

Minulla on ennenkin ollut aika usein päänsärkyjä. Olen laittanut ne niskajännityksen piikkiin, enkä ole ottanut särkylääkkeitä, ellei ole ollut tosi paha kipu ja pitänyt kyetä keskittymään hyvin johonkin. On kokeiltu erilaisia rentoutuksia, hierontaa, venyttelyjä ja jumppia. Aika vähän on apua tullut mutta melko hyvin olen noihin aaltoileviin pääkipuihini tottunut.

Mutta, nyt reilun viikon ajan, minulla on ollut jokaikinen päivä pää aivan järjettömän kipeä. Herään aamulla tunteeseen, että pää räjähtäisi, eikä kipu hellitä päivän aikana. Illalla nukahtaminen on vaikeaa kun on niin kova jomotus päässä. Mitään neurologisia oireita en ole havainnut, eikä kipu ole migreenityyppistä (terävää tai toispuoleista). On vain kauhea tasainen särky ja silmät ovat vähän valonarat. Flunssaa ei ole ollut, eikä mitään muutakaan mikä selittäisi. Lääkäriin jos menen, niin kuitenkin vain suositellaan venyttelyjä ja särkylääkkeitä, eikä kumpikaan auta. Mutta minä haluan tästä helvetistä eroon. Mistä tämä voisi johtua ja mikä auttaisi?

Kommentit (7)

Vierailija

lääkäri sanoi mulle et migreeniä voi olla myös monta päivää putkeen muttei päätä särje ihan niin kovaa ku yleensä migreenissä....

Tajusiko kukaan? hmm :)

Vierailija

mutta minulla särkee päätä jos en ole tajunnut pitää pipoa ja on ollut kylmä viima (niinkuin nyt jo on). Yksi syksy meni panikoidessa jatkuvaa särkyä ennen kuin tajusin syyn...

Vierailija

oli ihan niskassa ja niinku päälaella ja välillä silmien takaa,tuli huono olo oli valo ja ääniherkkyyttä,menin lääkäriin ja sanoi että migreeniä,sain triptaaneja.Auttoi kipuun ja alkoi taas uudestaan ja uudestaan.Sanoi että hormoonit laukasee ja oli mulla sillon kyllä stessiäkin.viikon kesti ja meni.

No mulla särkee aina niska,melkeen joka päivä ja nyt sain lähetteen röntgeniin,että kuvataan noin nikamat.

Siis mulla on sitä jännityspäänsärkyä ja sitten migreeniä,erotan ne toisistaan kyllä.

Suosittelen pitämään päänsärkypäiväkirjaa ja sitten menet lekurille,netistä saa tulostettua kaavat,en tiedä linkkiä.

Päänsärkyyn on niin monia syitä voi olla allergiaakin tms.tai liiasta päänsärkylääkkeiden syönnistä johtuvaa.Mut jostain se on lähettävä sitä tutkimaan,itelläni nyt sama juttu.

Vierailija

Juon ite kauheesti (siis todella paljon) kahvia, oon miettiny johtuisko siitä Muita syita saattaa olla univelka, stressi, kireät lihakset, alhainen verensokeri.. migreeni, kuukautiskierto, väärä ruokavalio.. kasvaimia en halua edes ajatella. Niin muuten, jos syöt usein buranaa tms reseptivapaata kipulääkettä, voi päänsärky johtua myös siitä.

Uusimmat

Suosituimmat