Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko muita kantoliinailuista innostuneita

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moi,

Mä olen vasta tän meidän kuopuksen,ikää nsohvilla n.7 vkoa löytänyt kantoliinailun ihanuuden.

Esikoisella ja kaksosilla oli mulla käytössä rintareppu,mutta kaksoset tietysti olivat eriaikaan repussa,jos silloin tuolakoliikkiaikaan olisi ollut tällaisia rengasliinoja meillä pari kappaletta,olis voinu kantaa poikia yhtäaikaa! Silloin nimittäin poikia kannettiin joka yö klo20.30-05 kolme kuukautta..

Sohvi on meidän rauhallisin ipana,ei oo ollu koliikkia,ihan vaan távallisia ilmavaivoja.Sohvi tykkää tosi paljon olla tässä rengasliinassa ja päivän askareet sujuu kätevästi ja silti saa olla koko ajan sohvin lähellä.Ulkoiltu ollaan kans paljo ja on ollu helppoa kun pitkillä kävelylenkeillä kaksoset ovat istuneet rattaissa ja sohvi keikkunu liinassa.Kyllähän noi meidän kaksospojat kävelee ihan reippaasti pitkiäki matkoja ku ovat jo 2v9kk,mutta jos haluaa tehdä kuntoilulenkin eikä ihastella jokaista muurahaista ,kiveä ja kukkaa (mikä kyllä on mustaki ihan mukavaa joskus),niin on kätevää laittaa pojat rattaisiin.

nina.n

Kommentit (7)

Vierailija

mulla on tosin vasta ensimmäinen vauva menossa, mutta olen liinaillut sen kanssa jostain kuukauden ikäisestä saakka. ensihämmästelyn jälkeen tyttö on viihtynyt tosi hyvin. me käydään metsäretkillä ja kävelyillä ja kaupoissa ja joka paikassa liinan kanssa, rattaat on joskus mukana kyllä rekvisiittana..

Mulla on kaksi liinaa, sellainen pitkä joustava liina ja upouusi lyhyt kudottu liina. Pitkäliina on paras pitkillä reissuilla, mutta lyhyt on osoittautunut kaupungissa ja lyhyillä piipahduksilla aivan ehdottomaksi. Sitä ei tarvii pukea valmiiksi päälle, eikä sitä tarvii kieputella ympäriinsä kun sille on tarvetta. nätti liina toimii myös kaulaliinana, jos tyttö haluaakin kaupunkireissulla välillä nukkua ihan rattaissakin.

Vierailija

En ole suuremmin perehtynyt eri sidontoihin, mutta olen miettinyt miten kummassa lapsi laitetaan selkäpuolelle ja miten sen sieltä saa pois? Siinä täytyy kaiken järjen mukaan olla kaveri apuna?

Minkä ikäistä vauvaa voi kantaa kasvot menosuuntaan ja mikähän sidonta siihen sopisi?

Vierailija

Eteenpäin-sidontoja on joko buddha- tai lonkkasidonta ja niiden ikäsuositus on 3-4kk eli kun vauva kunnolla kannattelee päätään.

Selkään lapsen voi nostaa itsekin, esim. sohvan päältä tai ulkona kiven päältä. Onnistuu myös suoraan maasta seisovan lapsen nosto, jos osaa niksit :)

Vierailija

kuusiviikkoisesta saakka (nyt 4 kk) ja edelleen mielelläni kannan ja poika mielellään on kyydissä. Meillä on ollut käytössä hugga ja kietaisuristix2 ja kantaminen tuntuu edelleen hyvältä, vaikka tuota kannettavalle on painoa (n. 9 kg) kiitettävästi siunaantunutkin. Erityisesti nyt kun poika on flunssassa ja haluaa olla pystyasennossa sylissä kantoliina on aivan ehdoton!

Vierailija

Heippa!

Mä kans olen ajatellut tuota kantoliinaa. sylissä pari viikkoinen vauva ja tuntuu et on kädet koko ajan kiinni vauvassa ja tississä. Anoppi ompeli pitkän liinan, johon kaipaisin sidontaohjetta. Mikähän mahtaa olla kantoliinayhd. nettiosoite? Sitä tässä epätoivoisena yritän etsiä.

Kaunista syksyistä päivää teille!

Vierailija

Ja ihanaa lukea miten teillä on liinailu lähtenyt sujumaan. Meillä ovat tosi harvassa päivät, kun jokin liina ei ole päälläni, enimmäkseen siinä istuu kuopus, mutta joskus kyydissä on myös esikoinen. Kaunista syksyä ja hyviä liinailukelejä teille!

Porenn *kantoliinatukihlö* ja kannettavat 2v5kk ja 9kk

Vierailija

Meillä kannetaan puolivuotiasta pitkässä liinassa tai nykyisin myö Kangassa, lonkalla. Viimeisin hurahdukseni on selässä kantaminen.

Uusimmat

Suosituimmat