Olen täys paska kun tiputin vauvan hoitopöydältä, mutta auttakaa mitä teen nyt!

Vierailija

Eli kävi siin niin, miten ei pitänyt käydä eli 9kk vauva tippui jalat edellä hoitopöydältä kaakelilattialle ja löi vielä naamansa lattiaan. Suusta tuli vähän verta, mutta hampaita ei sentään irronnut. Lapsi itki jonkin aikaa, rauhoittui, joi maitoa ja alkoi nukkumaan. Nyt sitten alkoi epäilyttämään, että pitäisikö laspi herättää ja viedä lääkäriin jos tulikin aivoverenvuoto tms. sisäinen vamma. Lapsi kuitenkin konttaili ja nousi seisomaan kohta putoamisen jälkeen eli ei toivon mukaan tullut murtumia. Kyllä on morkkis eikä uni tule itselle:(

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Harvoin tuommoisista putoamisista mitään seuraamuksia tulee, mahdollistahan se on, mutta HARVINAISTA. Lapset on onneksi sellaisia " joustopäitä" , niinkuin joku eräässä aiemmassa ketjussa ilmaisi.

Vierailija

Huomaahan sen sitten jos alkaa oksentaa tms.

Mun mielestä kannattaa välttää turhia lääkärireissuja, varsinkin jotain päivystyspaikkoja. Itse olin " turhaan" 1-vuotiaani kanssa päivystyksen aulassa tarkkailtava pari tuntia. Lääkäri kävi sinä aikana kaksi kertaa vilkaisemassa ja kysymässä oksentaako. Olisin voinut olla kotona ihan yhtä hyvin. Mitään ei ollut, mutta saatiin sieltä sellainen mahatauti, että lapsi oksensi 1,5 viikkoa kaiken ja melkein joutui tiputukseen.

Ymmärrän kyllä, että oman mielenrauhan takia haluaisi mennä, mutta suosittelen soittamaan ensin ja kysymään mitä ovat mieltä. Harvoin ihan normaalisti käyttäytyvä ja liikkuva lapsi ihan yhtäkkiä huomaamatta menee niin huonoon kuntoon ettei sairaalaan ehtisi.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mä ihmettelen, miksi 1v10kk tarttee vaippoja? Kakkavaippoja?

Ihan ihmettelet?! Mä ihmettelen miten sä olet noin helvetin tyhmä?!

Vierailija

pudotesssaan = alkoi itkeä heti parin sekunnin hengenvetotauon jälkeen, ei ole tarvetta lähteä saman tien lääkäriin. Pään osumakohtaa voi _varovasti painella_, jos ' pohjalla' ei tunnu kova pääkallon luu vaan on täysin hyytelömäinen, voi olla kyse murtumasta kandee mennä tarkistamaan asia.

Jos molemmat em. jutut on kunnossa eikä lapsi ala oksennella tai ole poikkeuksellisen uninen tai tokkurainen, voi tarkailla kotona. Yöllä kannattaa herättää ainakin 1-2 kertaa niin, että lapsi herää ihan kunnolla ja saat häneen kontaktin, esim. katsomaan silmiin niin, että huomaa lapsen olevan kunnolla tajuissaan.

Meidän 1v8kk poika on muutaman kerran kolhaissut päätään vähän isommin ja yöllä herätettäessä on alkanut niin jumalattoman huudon, että tajunnan tasoa ei ole tarvinnut epäillä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat