Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomasin kastettuja-ilmoituksessa kolmoset, joilla oli toinen nimi sama jokaisella.

Vierailija

Onko sallittua (ilmeisesti siis on) antaa sisaruksille sama nimi?

En sillä, että arvostelisin (oli kivat nimet kyllä!) mutta yllätti.

Lieköhän miten yleistä...

Kommentit (12)

Vierailija

oli sellainen SYNTYNEET ilmoitus jossa oli

(nimet muutettu) Jaana Kellonen ja Matti Eriksson 29.9 tyttö

ja Jonna Eriksson ja Jaakko Kellonen 30.9 tyttö

Siis ihan hassua! :)

Vierailija

Mulla kävi töissä itseasiassa kans samaan sarjaan kuuluva hassu juttu...

Soitti asiakas, joka oli rekisterissä sanotaan vaikka nimellä Maija Liisa Meikäläinen. Otin tiedot esiin ja kysyin syntymäaikaa koska siellä oli Maija Liisa Meikäläisiä 2 kappaletta (eikä mikään ihan tavallinen vaikkei ihan erikoinenkaan nimi). No asiakas kertoi syntymäajan, että sain oikeat tiedot esiin ja selitti samalla syyn kahdelle samannimiselle: ovat veljesten kanssa naimisissa eli veljekset oli valinneet tismalleen samannimiset tytöt! Musta jo aika jännä yhteensattuma!

Vierailija

syntyny noi lapset pienellä erolla. Eikös kaksosille käy aina näitä juttuja? Toiset on sit kai tavalliset sisarukset.

Mun mummoni veli oli muuten mun pappani siskon kanssa naimisissa. Vähän sama kuvio kans.

Vierailija:

Lainaus:

oli sellainen SYNTYNEET ilmoitus jossa oli

(nimet muutettu) Jaana Kellonen ja Matti Eriksson 29.9 tyttö

ja Jonna Eriksson ja Jaakko Kellonen 30.9 tyttö

Siis ihan hassua! :)

Vierailija

Jos meidän poika saa joskus pikkuveljen, kyllä pikkuveli saa saman toisen nimen kuin veljelläänkin (ja isällään ja isoisällään ja isoisoisällään) Nimi siis kulkee suvussa ja olisi jotenkin hassua jos esikoinen " saisi" sen mutta muut poikalapset eivät.

Uusimmat

Suosituimmat