Vaivoja Terolutista, kokemuksia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kyselen tässä, onko teille muille Terolutien syöjille tullut jotain vaivoja ko lääkkeestä? Lääkeohjeessa kerrotaan vain mahdollisista tuhruvuodoista, mutta onko kokemusta aiheuttaako muita vaivoja? Mulla on alkanut vatsa olla tosi kipeä ja turvonnut aina kiertojen loppupuolella Terolut-kuurien aikana, tuntuu että munasarjat " räjähtää" ja vatsa pullottaa niin kuin olis jalkapallo sisuksissani. Unettomuutta on myöskin ollut Terolut-kuurien viimeisinä päivinä. Niin että onko tämä jotain harvinaista vai ihan yleistä vaivaa liittyen lääkkeeseen?

Kommentit (3)

Vierailija

Minulla on ollut terolutit kahteen kertaan 3 ja 4 kk kuurina. Ekalla kerralla ei mitään erikoisia oireita, ei oikein edes menkkaoireita. Tokalla kerralla alussa kesti 10 päivää vikasta pilleristä menkkojen alkuun ja koko sen ajan oli rinnat aivan tajuttoman kipeät (niin ettei ikinä) ja maha aivan jalkapallo. Ehdin jopa käymään lääkärissä, mutta seuraavana päivänä alkoi, ja sitä myöten helpotti. Viimeiksi oli vaan ihan niukat menkat vikan pillerin jälkeen, mutta sitten kp 12 alkoi oikea tulva!

Vierailija

Koskaan ei tullut mitään sivuoireita. Terolut on keltarauhas-johdannainen, eli lähellä sitä samaa hormonia, mitä elimistössä pitäisi kierron loppupuolella normaalistikin olla. Siksi on aika epätodennäköistä, että siitä tulisi suurempia sivuoireita. Lugesteron, joka on aitoa keltarauhashormonia, voi taas aiheuttaa enemmän oireita (rintojen turpoaminen jne..). Tosin esim. minulla, jolla keltarauhastaso on luonnostaan ok, on joka loppukierrosta samoja tuntemuksia, kuin mitä monet saavat Lugesta. Ovat siis ihan normaaleja, elimistön omasta hormonitoiminnasta johtuvia.

Vierailija

Kiitos vastauksesta, Viuhti. Meitä Terolutien käyttäjiä on täällä palstoilla tosi paljon, joten olkaa kiltit ja kertokaa kokemuksianne. Jos olette käyttäneet myös Lugesteronia niin kumpi on ollut parempi/sopivampi juuri sinulle? En tiedä olisiko minulle apua Terolutin vaihdosta Lugesteroniin vai joutuisiko siinä vain ns ojasta allikkoon. Joskus aikoinaan olen kyllä lugeakin käyttänyt, mutta en nyt muista siitä mitään erikoista, muuta kuin sen iloisen asian että tulin raskaaksi niitä käyttäessäni (sitä ennen oli pitkään terolut käytössä ilman että olisi saatu raskautta aikaiseksi). Terolut on ollut minulla nyt jo alkuvuodesta asti käytössä ja vaivoja on alkanut olla sen jälkeen kun lopetin imetyksen. Voi kunpa tulisin jälleen raskaaksi ja saisi unohtaa nämä himputin lääkkeet kymmeneksi kuukaudeksi. Minulla on lievä PCO ja kohdun limakalvon liikakasvu-sairaus, joten hormonilääkitystä on valitettavasti käytettävä jatkossakin että pysyy kierrot jonkinlaisessa kohtuudessa eikä kehity limakalvolle pahanlaatuisia muutoksia. Näistä lähtökohdista ei ole helppoa tulla raskaaksi, mutta onneksi toivoa vielä on ja sen varassa tässä jaksaa kitkutella eteenpäin valtavan vauvakuumeen kourissa. Plussaonnea kaikille palstailijoille ja tsemppiä meille " hormonien popsijoille" .

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat