Papa-koe ja raskaus

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Multa otettiin siis papa-näyte ja hiivakoe tms rv 24+6 tulehduksien poissulkemiseksi ja haluaisin nyt tietää, että kuinka yleistä on verinen vuoto sen jälkeen?

Lääkäri sanoi, että todella yleistä, mutta kuinka kauan yleensä vuotaa?

Ja onko normaalia, että nyt illalla on pyyhkiessä paperiin tullut ruskeaa vuotoa, kun näyte otettiin päivällä?

Ja jos jotain pahaa tapahtuisi johtuen näytteen otosta, kuinka nopeasti se mahtaa tulla?

Kiitos, jos joku vastailee...

Kommentit (6)

Vierailija

Heips.Ajattelin omasta kokemuksesta kertoa että kävin tossa noin kuukaus sitten otattamassa koepalan kohdunsuulta joka tietääkseni on erilainen operaatio kuin papa itse ja lääkäri sanoi ettei siitä ole lapselle mitään haittaa ja sen jälkeen vuotoa oli jonkin verran ja siitäkin sanoi että kuuluu asiaan ja se ei johdu lapsesta ja tammikuussa onkin taas sitten papan vuoro koska löysivät solumuutosta ja tekevät sen raskaudesta huolimatta ja sanoivat että siitä ei ole haittaa sikiölle koska ovat ammattilaisia ja ovat tehneet sitä ennenkin,joten ei syytä huoleen:)Itsellänikin raskaus on edistynyt todella hienosti kaiken sen jälkeen.Ja viikkoja onkin jo 14+2.Älä huolestu suotta-

Vierailija

varsinkin raskauden aikana kun niitä verisuonia on kohdunkaulalla vielä reippaasti normaalitilanteeseen nähden. Itse vuodan verta papa-kokeen jälkeen muutenkin aina, mutta nyt muutama viikko sitten otetun kokeen jälkeen ruskeaa vuotoa tuli vielä seuraavanakin päivänä. Eli ei varmastikaan syytä huoleen!

-Aranja rv 16+2-

Vierailija

Multa ois nyt tän raskauden aikana kuitenkin lääkäri sen ottanut, mutta minä en antanut!

Kaippa ne lääkärit aina miettii, kumpi on isompi riski, näytteenotto vai mahdollinen tulehdus tai muu..

Mielestäni hyvä merkki kuitenkin on, että vuotosi on jo ruskeaa, sehän on vanhaa verta. Eli vuoto on varmaan loppumaan päin..

Vierailija

mutta ei olteta rutiinisti. Se otetaan hellästi sipaisunäytteenä kohdunsuulta, eikä siihen oikein otettuna liity oleellista keskenmenoriskiä. On kuitenkin oleellista tietää - ja näin huomioida raskaus juuri tuon verekkyyden ja sitä kautta vuotoherkkyyden vuoksi. Ihan alkuviikoilla toiset eivät halua papaa ottaa, mutta tilanne punnitaan aina tapauskohtaisesti. Joku jo totesikin, että ruskea veri on ns. " vanhaa" , joten vuoto lienee lopumaan päin.

Malttia siis vielä vähän :-)

BOTW + Kerttu-ilmari 20 + 2 (Papa otettu Kättärillä vko 12 + 2)

Vierailija

Minulta otettiin papakoe rv:llä 11+2, koska aikaisemmin ollut solumuutoksia! Sitten kun tässä raskauden aikaisessa kokeessa solumuutokset olivat muuttuneet luokkaan 3, otettiin minulta koepalat rv:llä 19+4. Se oli ikävä kokemus ja lääkärit miettivät pitkään että ottavatko vai ei, mutta syövän esiasteen vuoksi ottivat ja ei ainakaan minun kohdallani toimenpiteet ole aiheuttaneet mitään muuta kuin verenvuotoa päivän verran koepalojen oton jäleen!

Heidyliini rv 28+5

Vierailija

keskenmenon vaara, en tiedä sitten, mutta mulle ei tehty, vasta raskauden jälkeen. Jos veren tulo jatkuu, ota yhteyttä lääkäriisi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat