Terhin ja Minnan riita tässä:

Vierailija

¿Mitä mä oon tehnyt sulle?!¿

12.10.2005 11:16

Minna suuttui tosissaan.

Terhi ja Minna ajautuivat kunnolla törmäyskurssille syksyisen aamuyllätyksen seurauksena.

Riita alkoi siitä, kun Terhi, Tiina ja Kathy menivät jo innoissaan poimimaan pihalta syksyistä satoa, kun muut odottivat sisällä, että kaikki ehtisivät mukaan pihatalkoisiin.

Sisällä olevia alkoi harmittaa kolmikon " varaslähtö" omenoiden ja sienien poimimiseen. Kun kolmikolle huomautettiin siitä, että muitakin pitäisi odottaa, syntyi pientä ajatustenvaihtoa ja riidan ainekset olivat valmiit.

Terhi siirtyi sisälle ja eniten asiasta äänessä olleet Minna ja Hanna ulos.

- Koska minä olin se, joka puhui, niin nyt minä olen ihan paska. Toi yks sauhuaa huivi päässä tuolla ulkona, Terhi avautui sisällä Minnasta.

- Mut mitä tuolla ulkona nyt tapahtuu, eiks kaikkia pitänyt odottaa? aamupalalle siirtynyt Kathy hämmästeli, kun Minna ja Hanna olivat alkaneet työn touhuun pihamaalla.

- Nyt voi aloittaa, koska nyt on ne henkilöt on paikalla, jolloin voi aloittaa, Terhi jatkoi valittamista. - V-tu v-tuttaa tollanen seuraaja! hän jatkoi.

Hetken kuluttua asian puimista jatkettiin ulkona.

- Mä en oo Hannalle yhtään vihainen, oon enemmän sulle, kun toi keskustelu oli ihan tuhoon tuomittu, Terhi kommentoi Minnalle asiasta käytyä keskustelua.

- Ja must on tyhmää, että jos asiaa puitiin tossa, niin siitä ei voitu tulla sanomaan, hän jatkoi.

- En mä halua olla mikään vahtija täällä, joka kattoo, että tuolla kerätään omenoita, kun sä just sanoit, ettet kerää. Itsehän sä aina sanot, että tehdään ryhmänä ja nyt sä itse tuut tänne täysillä, Minna vaahtosi.

- Mut sit mä innostuin tästä asiasta niin, että mä unohdin, että olin sanonut, Terhi selitteli.

Terhin rauhallinen riitelytyyli.

Terhiä ja Hannaa alkoi jo naurattaakin välillä, mutta sanaharkka roihahti ilmiliekkeihin uudestaan, kun Terhi yritti sovinnon merkiksi mennä halaamaan Minnaa.

- Oikeasti ihan naurettava juttu, että oot vihainen mulle. Te innostuitte lehdistä, siis oikeasti oliko teillä harava tai oliko teillä harja kädessä? Te vaan etsitte kaikki yllätykset, Minna jatkoi vuodatustaan.

- Ei etsitty, Terhi puolustautui.

- Kyllä ne kaikki ainakin löytyi. Musta se nyt on vaan ihan naurettavaa tehdä tuollainen iso numero ja alkaa vaahtoon tuolla pihalla. En mä ymmärrä, että aikuisille ihmisille pitää mennä sanomaan sellaisista asioista, että voitteko oottaa, että muutkin tulee, Minnan närkästynyt selostus jatkui.

- Mun mielestä haukut väärää puuta, koska löysin tästä seitsemän omenaa, Terhi selitti väliin.

- No itsehän sä haukuit mua, että oot mulle vihainen. Menipä tästäkin nyt maku, Minna totesi haravoidessaan.

- Mä oon pahoillani, koska se ei ollut tarkoitus, Terhi yritti sovitella.

- No ei tietenkään, nää jutut vaan aina lähtee siitä, kun sun mielestä mikään ei oo rakentavaa keskustelua, kun se ei mee siten, kun sä haluaisit, Minna antoi tulla täydeltä laidalta.

- Mun mielestä tää keskustelu loppui siihen, että sä sanoit, että tässä keskustelussa ei oo mitään järkeä ja lähdit pihalle¿ mikä on raivostuttavaa, Terhinkin viilipyttymäinen olemus repesi hieman.

- Sä sanoit, että oot mulle vihainen ja sen jälkeen mua ei enää kiinnosta. Mitä mä oon tehnyt sulle? Minna kyseli.

- Mua vaan nappaa korvaan aina pienet asiat, kun sä aina sanot, että tästä ois voinut keskustella, niin sä itse heität aina hiljaa sellaisia kommentteja, että asianomainen ei kuule ja hyvin marttyyrina, että minähän tämän keksin. Ne jutut on sellaisia pieniä riidansiemeniä. Sä ajattelet, että sä osaat riidellä fiksusti, äipän vuodatus jatkui.

- En ajattele, Terhi väitti vastaan.

- Ajattelet, se näkyy niin, Minna ei antanut periksi.

Riita keskeytyi lopulta, kun Terhi poistui hiljakseen paikalta.

- Tästä piti olla iloa, mutta ei olisi ikinä uskonut, että tässä tulee tällainen riita, Antti A. kommentoi sisällä Mikalle katsellessaan ulkona kinaavia naisia.

Kommentit (5)

Vierailija

Minnan mielestä oli sitten näemmä ok kuitenkin aloittaa hommat kun hän oli itse päässyt pihalle. :D

Vaikka toi on aika suora kopio keskustelusta sain silti vähän eri kuvan TV:stä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat