¤¤¤MARRASMASSUJEN PERJANTAI¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minä uneton täällä..Kaikki asiat pyörii päässä NIIN hurjaa vauhtia. Ei kellään ois pään tyhjennys pulveria? Sais ajatukset nollatua!:o)

Masuun ei ihmeempää. Siinähän tuo.

RAPU ÄITEE!!!!!!Odotin sun poli kuulumisia eilen? Ottivatkohan sisälle, kun susta ei kuulunut?

Odotellaan viikonloppua ja nautitaan siitä? Joohan? Mulla on joku hormoonimyrsky menossa, mietin kauheesti kaikkia asioita ja sit alkaa ahdistaa..Ei kiva.

Nyt yritän nukkumaan, palaillaan aamulla!!

Hormoonihirivö ja himpula rv 34 (uusi viikko ja uudet kujeet)

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Neuvolassa olin aamulla ja kaikki kunnossa. Yläpainé oli matalampi kuin rapuäitin alapaine eli 101/62. No viimeks ei ollu sitäkään. Eipä ihme kun seisoessa huippaa. Mutta parempi nuo matalat kuin korkeat. Ihana oli taas kuulla pienen sydämen jumputtavan :) Painoakin oli tullut peräti 200 g ;)

Ja tsemppiä rapuäitille ja lepoa!

Eilen illalla vauva potki niin kovaa, että veden loiske kuului vatsanpeitteiden läpi. En ole kyllä koskaan moista nähnyt/kuullut. Ja napsui ja paukkui. aattelin, että johan siinä kohta kalvot pamahtaa, mutta kestivät sentään ;) Hurja oli meno.

Ja sitten raahauduin vielä Hulluille päiville yksien gore tex kenkien takia eikä siellä ollut enää mun kokoa :( No tytön huoneeseen ostin Immosen taulun ja sit tytölle pentikin nallelautasen ja jotain pientä. Ja olin ihan poikki ja suppas kun pääsin kotiin. Huh huijaa. Ja joogaan pitäs vielä mennä tai olla jo menossa ja täällä vaan kökin.

Mutta hyvät viikonloput kaikille :)

Masu rv 37+1

Vierailija

Laskin tuoosa että laskettuun olis tasan 20 päivää...huiiih....

No eilen illalla tuli taas kuukautiskipuja, (varmaankin niitä supisteluja) pitivät hereill' ä ihan. Kolmas raskaus eikä muista miltä tuntuu supistelut..jotenkin hämärästi muistaa et mulla supistelut tuntu enemmän selässä. Niin kuin nytte on tuntunut. Hitto ajatukset jotenkin harhailee sori.

Eilen kävin labrassa. paastosokeri?? kuiteski 12h tuntia syömättä. Ihmeen hyvin pystyin, ei alkanu heikottamaan. Niin arvo oli 4,2 tai 4,8 eli ei mitään hätää.

Tänään seikkailtiin Kuopiossa. Oltiin mieheni kanssa kahdestaan, oli mukavaa. Vaikkaki askel oli hidasta....Kävin tiimarissa, ah, minun taivas. Kaikkee kivaa piti ostaa. Tykkään askarrella kaikkia juttua. Tehä kortteja, kransseja jne, jne. Niin ja ostin kengät, voih, minullahan niitä ei ole ennestään ;).

Kaikki olis valmiina vauvan tuloon. En ole ostanu tuttia enkä tuttipulloja valmiiksi. Ostan sitte jos käy niin et maitoo ei tule tai ei rauhoitu ilman tuttia.

Seuraava neuvola olis vasta 25. 10. Täällä vie yhen viikon ne influenssa rokotukset. Toivotaan että lintuinfluenssa ei tule suomeen. En tiiä onko sitä turvassa täälläkään, savossa.

Nyt mie lopettelen että kaikille marrasmasuille hyvää viikonloppua!!

Eija ja eemeli 37+1

Vierailija

Heips!

empä ole kolmeen viikkoon käynytkään pinoilemassa, kun olen ollut reissussa ja nyt alkuviikosta palasin takaisin Hesaan. Tuntuu, että marrasmassuja on tullut vain lisää ja lisää, mikä hauskaa. Kuumeisesti tässä odotellaan, että kenenkä synnytyskertomukset alkavat pian näkyä :) Itselläni ei muuta uutta kuin lisää vain supistuksia, jotka toisinaan kipeitä. Paikat kuitenkin ok, mutta sellainen tunne on, että masuasukas olisi tulossa aiemminkin kuin laskettuna aikana. Vielä olisi hyvä muutama viikko pysyä sisällä. Esikoinen syntyi 37+5 ja oli 2700g ja syönnin ja koon puolesta alkuvaihe oli aika rankkaa mulle, joten sinne asti ainakin toivon pysyvän yhdessä kasassa.

tuppis ja mörriäinen 34+2

Vierailija

Rapuäiti, kiitos kun kerroit tuossa aikaisemmassa pinossa miksi kannattaa mennä ambulanssilla sairaalaan jos vedet menee ja sikiö on perä-tai poikkitilassa tai pää ei ole kiinnittynyt! Nyt asia selvisi!

Hyviä vointeja Sinulle, mukavaa kuulla että pääsit kotiin sairaalasta!

Noema, mukavaa kun tulit kertomaan poliuutisia! Aika mielenkiintoista että siellä yritettiin markkinoida sitä perätilasynnytystä sinulle ensi-synnyttäjänä! Ymmärrän hyvin että et sitä toivo, minähän en ole myöskään yhtään kiinnostunut siitä, vaikka paikat ovatkin ns. kerran auenneet (no, se synnytys kuitenkin päätyi sektioon), tukea siihen olen kyllä saanut sekä neuvolan terveydenhoitajalta että myös sairaalan kätilöiltä(viimeistään tällä viikolla kun kävin tekemässä synnytyssunnitelman). Neuvoisin sinua kuitenkin ottamaan kumppanisi mukaan kääntöyritykseen tai sitten joku muu tukihenkilö ihan siltä varalta että synnytys saattaisi käynnistyä(harvinaista mutta mahdollista). On varmasti todella ikävää olla " yksin" sairaalassa jos näin käy. Täytyy kyllä myöntää, että kun luin tämän päivän kertomaasi, niin olen nyt entistä vakuuttuneempi, että en tahdo käännösyritystä, mikäli tämäkin vauveli on vielä poikittain tai perätilassa rv 37.

Mukavaa viikonloppua kaikille marrasmammoille!

t. kasperina

(rv34+2)

Vierailija

Onpas tänne moni tosiaan jo kerennyt heti aamupäivän aikana! Mukavaa vain. Saa lueskella miten teillä muilla sujuu.

Varis71, kyllä sai hymyilemään toi sun unitarinas. =)

xtreme, onnittelut äippäloman alkamisesta!! Ja muille kans joilla on hiljattain äitiysloma alkanut. Eiks ookkin ihanaa?

Rapuäitin kuulumisia kans odotellaan, toivottavasti vielä kotiin laskevat. ettei tarvi loppuaikaa sairaalassa olla. mun yks kaveri joutui 2 kk ennen laskettua aikaa sairaalaan, kun alkoi lapsivettä tulla. pitkäksi aika käy, kun se ei saa nousta makuulta kuin vessaan ja suihkussa käydä. :/

Manna25, mä kans yhtäkkiä huolestuin siitä lintuinfluenssasta eilen kun lueskelin uutisia. siellä sanottiin että muuttolintujen mukana saattaisi keväällä virusta tulla suomeenkin. ei siitä oo kuin pari viikkoa kun täälläkin kirjoitin et mua ei ainakaan moinen pelota yhtään =) noh, ei kai tässä auta panikoida etukäteen, kun ei vielä oo mitään suomessa sattunut. jotenkin on kai niin herkällä tuulellakin, että tekee sit kärpäsistä härkäsiä ja itkuherkkyyttä löytyy täältäkin...

tein miehelle isyyspakkauksen. eilen ostelin siihen juttuja ja tänään pakkasin. vien siskon luo säilöön, että pysyy salassa ja piilossa. ajattelin antaa sit joko isänpäivänä, tai kun vauva syntyy, riippuen kumpi nyt sit tulee aikaisemmin.

oma olo on ollut vähän väsy, ja nyt alkanut tulla suppareita enemmän. koko eilispäivän ja jo edellisillan ja yön supisteli aika tiuhaan, ei kovin kipeästi, mut sillei et tuntui. pitäis kai koittaa levätä vähän enemmän, mut kun alkuviikosta pitäisi muuttaa ja vielä on tavaraa pakkaamatta. nii ei vaan voi pelkästään pötkötellä. hirrrrveesti on hommaa.

no nyt tulee jo romaani, joten lopettelen tältä erää. Hyvää viikonloppua kaikille!!

gerda 35+2

Vierailija

pikaisesti Jorvin osastolta. Eli sisäänhän sinne sitten jouduttiin toksemiaepäilyn takia. Keskiviikosta saakka olen siellä köllinyt ja nyt eka kotiloma. Taitaa olla tarkkailua sitten edessä loppuaika, ellein oireet pahene, toivotaan ettei. Saan kuitenkin vastaisuudessakin (toivottavasti) olla yöt kotona.

Kyllä tuntuu jo aika moni olevan lähtökuopissaan! Saa nähdä kuinka monta lokavauvaa tulee...

Mukavia odotteluhetkiä kaikille!

Sankku ja asukitx2 34+5

Vierailija

Itselläni taas levoton yö.Vessassa rampaamista ja tuntuu aina kun kääntää kylkeä joutuu aina ensin istumaan ja taas pitää etsiä hyvä asento.Heräsin 5 aikaan..oli tosi huono olo mut en onneks joutunut halaamaan wc pönttöä,nytkin vähän etoo ja pitäisi jaksaa lähteä tytön kanssa mummolaan.Tullaan sitten sunnuntaina takaisin.Masuun ei mitään ihmeempää tällä kertaa.Eilen mua tuikki ja vihlo ihan hirveesti tonne alapäähän...auuts:(ja sit vielä rupes se kipu säteilee tohon toiseen reiteen.

juu mustakin tuntuu et itku on ollut tosi herkässä.Tulee pahamieli pienistäkin asioista.Eilenkin pillitin kun mikäkin pieni lapsi:(tuntuu että itsekki miettii ihan liikaa..joskus välillä tosi ahdistavia asioita.Ei ole kyl kivaa mut kaipa tää tästä:)Pelottaa vaan kuinka sekaisin ne hormoonit on synnytyksen jälkeen kun esikon kanssa oli muutama viikko sitä masennusta ja oli muuten ihan hirveetä.Ihan kauhee olo oli mutta onneksi meni sitten ohi.Mut on hyvä tietää et jos tulisi tosi pahana ja ei kestäisi niitä oloja niin aina saa apua:)

ainii ja vielä uusille tervetuloa:)

nyt täytyy lopetella..pitää mennä laittaa kimpsut ja kampsut kasaan:)

neeta&papu rv 37+2

Vierailija

Moi kanssasisaret.

Tunnustan jo kuukausia olleeni koukussa marrasmammojen kuulumisiin. Itse olen vain heikko suoltamaan tuota tekstiä. Nyt oli pakko, koska ihmetyttää MIHIN ON HÄVINNYT PYLLERÖINEN???

Pylleröisen totaalinen hiljaisuus on tällä viikolla ihmetyttänyt. Toivottavasti kaikki ok?

Tämä on kyllä jännittävää aikaa. Kateellisena luen muiden supisteluista (itselläni niitä ei ole) ym. lähenevästä. Itselläni on laskettu aika 8.11, mutta yli menee kuiteski :( Ja voi varjele kyllä minäkin olin täällä aamutuimaan etsiskelemässä rapuäidin kuulumisia.

Jos hiukan kertoisin itsestäni, niin olen 32 v Etelä-Suomessa asusteleva tuiki tavallinen vaimo ja 4,5 v tyttären äiti. Kakkosta yritettiin pitkään, ja yksi kohdun ulkoinen tässä takana, joka oli mulle tosi rankka juttu. Nyt odottelemme pikkusiskoa kuumeisesti saapuvaksi. Tänään oli neuvola, verenpaine vähän koholla, turvotusta kovasti ja pissassa valkuaista. Nyt ensi maanantaina antamaan bakteeripissanäyte ja tiistaina äippäpolille. Sf-mitta oli 32 cm ja vauva vihdoin kääntynyt, mutta ei laskeutunut eikä kiinnittynyt. Iskohkoa, noin 4 kg vauvelia odotellaan, ensi tiistaina asia selvinnee tarkemmin.

Painon kanssa olen ollut tarkkana (lue: juonut 2-3 litraa vettä/pvä, mutta kyllä herkutellut:)) kun tuo BMI kauniisti sanottuna äärimmäisen korkea. Nyt sitä on tullut 3,8 kg alusta asti. No epäilemättä tässä on neljä rankkaa viikkoa vielä edessä, ja nyt tahti oli jo 550 g/viikko.

Hyviä viikonloppuja kaikille, menossa mukana kaiken aikaa. Hieman taustaillen kuitenkin :)

Tiitu ja Maatuska rv 36 + 3

Vierailija

Laitampa viestiä, vaikka eipä tässä ihmeitä ole tapahtunut. Yö oli taas levollinen, kun nappasin illalla nukahtamislääkkeen, pari yötä taaksepäin en sitten nukkunutkaan kun supisteli tiuhaan ja kivuliaasti, tuo lääke näköjään poistaa supparit tai sitten niitä ei tunne, mutta välillä on pakko nukkuakin.

Ei olisi enään montaa päivää, olen heittänyt jo aamukamman kehiib, vielä 18 pv sektioon, toivottavasti pysyy sisällä siihen asti ja kaikki menee rauhallisesti ja hyvin. Edellinen kun oli sitä hässäkkää, joka päätyi kiireelliseen sektioon lopulta, niin nyt ei toivoisi samaa. Kotona saisi rauhassa aamulla suihkussa käydä ja sitten pakata kassin ja lähteä sairaalaan.

Päivät menee omia aikojaan, en saa liikkua missään, joten alkaa kohta nämä seinät kaatua päälle, olen yrittänyt ulkona istuksia, että saan raitista ilmaa ja kirjoja olen lukenut varmaan vuosien edestä, mutta kun ei oikein jaksa eikä pysty tehdä mitään.

Mä olen kanssa nähnyt unia vauvasta, viime yönä mä sitten ekaa kertaa imetin sitä, ja vauva tokas et " hyi minkä makusta!" mä siihen yritin, että ota vaan lisää niin totut makuun ja meni vähän aikaa ja vauva taas tokas " no eipä hullumpaa" . Mua nauratti kun mä heräsin, et johan, nyt nää vauvat on sit alkaneet jutella jo heti synnyttyään, mielenkiintoista.

Hyvää viikonloppua kaikille!

36+4

Vierailija

Neuvolassa sanottiin tänään, että painoarvio tehdään vaan jos sf-mitta menee käyrien ylä- tai alapuolelle. Meikäläisellä se keikkuu kivasti ihan siinä keskiarvokäyrällä, joten ketään ei kiinnosta paljonko vauva painaa. Muutenkin on vähän orpo olo kun ei mitään synnytystapa-arviota tms olla tehty eikä tulla tekemäänkään. Eräällä tutulla oli liian kapea lantio ja synnytti sektiolla. Mistähän pirusta saisin selville millainen lantio minulla on kun kukaan ei tutki? Ei no, täytyishän sitä luottaa ammattilaisiin, eli terkkaan ja lääkäriin, mutta kun ilkeästi vaan tuntuu, että meidän neuvolalla ei oikein ole resursseja mihinkään, tilatkin ovat niin ahtaat ja ankeat.

Neitoperhonen, millaisia vaikutelmia sinulla on meidän neuvolasta? Taidettiin olla eilen samassa valmennuksessa :), minä olin se, jonka mies räpläsi kännykkää koko ajan. Ehkä tapaamme MLL:n perhekahvilassa torstaisin? Olin siellä eilen, ihan mukavaa porukkaa tuntui olevan. Olin ainoa isomahainen, kaikilla muilla oli vauvat jo.

Verenpaine on kohollaan ja koko ajan hengästynyt olo. Täytyypä mennä lepäilemään. Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Olan ja masunasu 35+6

Vierailija

Supisteluja supisteluja, menin illalla kympiltä nukkuun, yhden aikaan tuumailin, josko pitäs lähteä äippäpolille. Supisteli niin etten tienny miten päin olisin nukkunu. No menin kuumaan suihkuun vartiks ja sieltä tulles kattelin kellost tunnin verran kun supistukset tuli 7 min välein ja kesti 20-30 sekkaa. Jossain vaihees puol kolmen kieppeil helpotti, kun sain nukahdettua. Aamul soitin neuvolaan ja sain onneks lääkärinajan yhdeksi. Mies jäi pois töistä ja mä olen pötkötelly.l Nyt oli pakko nousta ylös kun tuntuu että vaakatasokaan ei jatkuvasti tee hyvää. Että tässä odottelen lääkäriä. Toivottavast ei paikat auennu, kun vauva vois viel kasvaa jonkinaikaa...

rv 34 + 2

Vierailija

Meiän perhe pakkautuu tänään autoon ja suunnataan anoppilaan 200km päähän viikonlopun viettoon. Vielä kerran ehtii sielläkin käydä.

Tulin kaupungilta, piti käydä Stockan hulluilla päivillä. Hullua se meno kyllä on, ihmiset ostaa hullunkiilto silmissä tavaraa vaikka todellisuudessa ne ei ees oo mitään superalennuksia. Monessa tuotteessa jotain 50 senttiä - 3 euroa. Ite kattelin vauvaosastoa, ja esim. Emman flleece-huopa oli superalennuksessa 6.50e ja just eilen katoin Lastentarvikkeessa samaa huopaa hintaan 6e, että se niistä alennuksista. Hullut päivät voipi olla ihan sopiva nimitys kyseiselle tapahtumalle ;) Ite kävin henkkamaukalla, niitten lastenvaateosasto on jotenkin niin mun makuun. Aina pakko ostaa jotain, nytkin jäi samettinen 62cm keltainen ankkakuvioitu setti mukaan.

(.):ssa ei ihmeempiä. Hiljaisemmaksi tuntuu kaveri käyvän, joskin sitten kun liikkuu niin liikkeet alkaa tuntua melkoisen ikäviltä. On voimaa millä punkaa takapuolta ja raajoja eri suuntiin, tuntuu että poksahtaa maha halki. Supistuksista ei vielä tietoakaan. Ens viikolla neuvola taas, sitäpä ootellessa.

Kitty rv 35+1

Vierailija

Onpa kyllä aikaa, kun olen viimeksi pinoutunut, vaikka muiden kuulumiset tulee luettua tarkkaan. Yleensä vielä aina nukunkin tähän aikaan, mut tänä aamuna kiirehdin labraan heti aamusta. Jotenkin sellanen tunne, et ois tulehdusta, nii parashan sen on tarkistaa.

Mä en varsinaisesti ole ollu itkuherkkä, tai en siis itke. Mut lähellä on, ihan pienet jutut saa melkein kyynelehtiin. Mut mua ennemminkin ärsyttää monet asiat, ja suutun asioista, joilla ei ole mitään merkitystä mulle, tai vaikka joku toinen tarkoittas pelkkää hyvää. Yks ilta meni pilalle, kun telkkarissa joku kuori perunoita väärin (mun mielestä väärin)...

(.) kaikki yhä melko jees. Mut yöt on melkoista valvomista ja vessassajuoksua. Ja vihloo, oletan niiden olevan liitoskipuja. Välillä ei voi seistä/kävellä. Mut supistuksia ei ole oikein ollut *koputtaa puuta*.

Hyvää viikonloppua kaikille ja jospa se rapuäiti ilmaantuisi kertomaan kuulumisiaan =)

rv 33+3

Vierailija

Rapuäitee, huhuuu!!!! heti tahtoo kuulla voinnista, tulehan kertomaan.

Mulla on tänään klo 13 se äitiyspoli käynti perätilan vuoksi. Jännittää! Toivottavasti lääkäri ei ole mikään natsi, joka pakottaa synnyttämään perätilassa. Tämä on minun ensimmäinen raskaus ja aiemmin kärsin synnytyspelosta. Olen siitä päässyt eroon raskausaikana, mutta perätilasynnytys kuulostaa aika hardcorelta. Ei kai ne mua voi pakottaa. Siinä kun on kaiken maailman riskejä vauvallekin.. Onhan niitä riskejä toki sektiossakin, mutta siinä ne kohdistuu lähinnä minuun. No, tänään moni asia selviää!

Yö meni mukavasti, jo toinen hyvä yö putkeen. Tässä on jokin koira haudattuna...

Sumuista ja syksyistä (ainakin Hki) päivää toivottavat

Noema ja Onni 35+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat