¤¤¤PUOLUKOIDEN PIRTEÄ PERJANTAI¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

[color=purple] Mulla on aina alkanut jonkin sortin vauvakuume viimeistään kun lapsi on vuoden. Kakkonen sai alkunsa juhannusviikolla saunassa kun olin kaksi päivää ajanlaskusta jäljessä, eli ovulaatio olikin vain parin päivän päässä. Ja tyttö tuli! Kolmas sai alkunsa en tiedä miten, kun lasketun ajan perusteella olis alkanut niin että menkat oli tuskin loppu, kun normaalisti ovis on kp18 paikkeilla ja silloin käytettiin kumia. Joko kumi on pettänyt tai sitten raskauduin kp6... Panen syyksi hormonit, kun niin kovasti toivoin vauvaa!!! Ikäeroa ekan ja tokan välissä on 1v11kk ja tokan ja kolmannen 2v3kk. Tuo jälkimmäinen varsinkin on tosi hyvä ikäero. Nyt pitäisi kolmen kuukauden sisään taas " hormonitoiminnan" tehdä tepposet niin että " vahinko" sattuisi! Kerroin miehelle valvoneeni netissä taas puoli kahteentoista ja mies kyseli eikö hän keskustele tarpeeksi, kun pitää siellä roikkua. Sanoin, että et halua keskustella vauvoista. Vastasi, että se on kyllä totta, ettei nyt hankittavista vauvoista halua puhuakaan, mutta viiden vuoden päästä hankittavista sen sijaan voisi. Nyt se on siis jo viisi vuotta!!! Ajattelin että oli kaavaillut meidän kolmoselle ja neloselle neljän vuoden ikäeroa, mutta että vasta nyt viiden vuoden päästä ruvetaan edes keskustelemaan, niin sittenhän kolmonen on jo seitsemän, kun nelonen syntyis!!!!! Ei siinä vielä katastrofi, mutta sitten ainakin pitäis parin vuoden sisään hankkia pikkuviitonen sille neloselle kaveriksi :) No se sopis kyllä mulle :) Voi, Hannele, kun teille kävis vahinko ja meille myös... Söitkö sinä pillereitä? Eikö ne vois joskus unohtua ;)

dorinda ja 00 02 04 jne

Vierailija

[color=green]Huomenta!

Vihdoinkin perjantai, kumpa sais viikonloppuna nukkua... Tänäänhän [b]Miitsun[/b] mies tulee kotiin? Mikäs mieli siellä?

Galluppiin: 2,5-3,5 vuoden välein kolme lasta. Eilen jo kinasteltiin tästä montako lasta. Mua ahistaa jo nyt ajatus että mies haluais vaan kaks, eli sen toisen jälkeen alkaa varmaan vielä kovempi taistelu kuin nyt... [b]Mikä v**** nuita miehiä vaivaa kun niitten pitäs saaha päättää kaikesta?![/b] Lopen uupunut...

Näin koko yön vauvaunia, sellaisia joissa muilla oli vauvat paitsi minulla =o(

Hei mutta jotakin positiivista: pitäs menkat alkaa tässä lähipäivinä niin mies kysyi että mitä jos ei ne alakkaan? Tietenkään ei käyttänyt sanaa " raskaana" tmv. (sille ne taitaa olla enemmänkin kirosanoja). *voih, mies vapaaehtosesti alko puhua aiheesta*

Minä sanoin että " ei semmonen ole mahollista."

Mies: " miten niin, entä jos niistä touhutipoista?"

Minä: " No tuskin kun ei sinulta sellasia tule."

Mies: " no kyllä minä sen tiiän, mutta kun sinä oot väittänyt tulevas niistä paksuksi"

Täällä on aina mukava lukea nuista vahinkolapsista, on tullut ehkäsystä huolimatta tai on saanut alkunsa keskeytetystä yhdynnästä, niistä saa toivoa omaan tilanteeseensa, ja ne tuntuu olevan yllättävän yleisiä... Mutta todellakin, en usko että meillä niin käy. Olis se mukava jos ehkäsy pettäs jos tarpeeksi kovasti haluais vauvaa! (Eikös [b]Dorindalla[/b] ollut näin?!?)

[color=lime][b]Mukavaa perjantaita![/b]

Vierailija

Lähdetään reissuun pariksi päivää huomenna illalla ja sitä ennen pitäisi pakata ja mieluusti myös siivota koti, että olisi kivempi palata sinne. Mutta ihanaa siis päästä hetkeksi töistä eroon.

Meillä on selkeesti nyt havaittavissa tommosta vauvapäätöksen aiheuttamaa stressiä ilmassa. Onhan se pakko myöntää, että itseäkin jännittää ja ajatukset pyörii vain vauvoissa ja siitä sitten aiheutuu suorituspaineita niin itselle kuin miehellekin. Pitäisi vaan osata nyt rentoutua ja antaa vaavin tulla jos on tullakseen ilman että sitä " tekemistä" liikaa miettii. Menee muuten pipariksi koko homma. Sikälikin tuo loma on kyllä hyvään aikaan. Jos siellä stressit hälvenisi ja petipuolella taas vilkastuisi niin ensi viikko olisi sitä otollista aikaa... No joo, tämä tästä aiheesta.

G: Mä haluaisin ne lapset parin vuoden ikäerolla. Kolme vuotta maksimissaan. Eniten tollasessa pienehkössä ikäerossa mietityttää tulot suhteessa asuntolainaan. Kun sitä kuitenkin haluais olla kotona semmosen pari vuotta kummankin lapsen kanssa ja meidän talous on aika riippuvainen mun tuloista ja pankki tuskin ilomielin antaa neljää vuotta lyhennysvapaata. Mutta asioillahan on tapana järjestyä ja kai sitä taloudellisesti selviää, jos niin vaan päättää.

Moni on valitellut kilojen kertymistä. Mullakin suhteen alussa tuli jokunen lisäkilo, mutta nyt tän kuluneen vuoden aikana on vaa' an viisari tullut jo seitsemän kiloa alaspäin. Mä olen aika raskasta tekoa, eli ei toi vielä mikään huima pudotus ole, mutta jos painoindeksin saisi lähelle normaalitasoa, niin kiva olisi. Pari yksikköä sekin on jo alas tullut. Lievää ylipainoa silti edelleen. Mutta suunta on oikea :-) Nyt sitä jo melkein tietää paljonko se vauvamassu painaa...

Nyt hetkeksi töiden pariin. Toivottavasti se luvattu sade odottaa iltaan, unohtui sateenvarjo nimittäin kotiin...

Vierailija

Perjantaita!

Täällä ollaan kun joku kyseli! Parhaillaan menkkakramppien kourissa tosin¿ Viimeinen satsi nyt syöty teroluteista ja nyt pääsee katseleen tuleeko luomukierrosta ns normaali vai taas joku 70 päivää. Nopeasti meni kyllä nuo kolme kuukautta.

Varsinaisesta vauvakuumeesta sen verran, että nyt on meneillään aika hyvä vaihe. Odottelen kesää ja näitten kiertojen tasoittumista. Onneks sitten saa suoraan troppeja kesällä jos ei kierrot ole tasaantuneet. Menen sitten heti hakemaan jos ei ole. Musta oli tosi kiva kun nyt tietää, että saa saman tien apua eikä vasta sitten kun on vuoden yrittäny. Huomaatte varmaan hieman pessimistisen asenteen liittyen tohon raskautumiseen, mutta se tuntuu mukavammalta ajattelulta kuin, että eiköhän se meillä pian tärppää sitten.

Joku puhui Diane novista. Mä söin niitä vuosia. Piti tosi hyvin näpyt pois naamalta. Oli aivan persikkaposki niitä syödessä. Nyt on ajoittain karmeet patit otsassa¿ Mutta enääkään en syö ennen kuin lapset on saatu!

Onnea vielä Miitsulle!!!!! Järjetöntä tsäkää!!! *kunpa itselläkin sitten *

Luin vasta vanhempia pinoja!!!

Jospa alkais valmistautmaan illan BB jaksoon. :D

Vierailija

[color=green][b]hyvät viikonloput kaikille![/b] Maanantaina palaillaan...

Jääkää nyt joku pitämään pinoa pystyssä viikonlopun ajan! =o)

Vierailija

[color=slateblue]Parin tunnin päästä on vuoro hoidettu, pian nämä yöt sujuu. Mutta silti kiva että saa rytmin taas oikaistua, on se kuitenkin luonnollisempaa nukkua pimeällä ja valvoa valoisalla. Hyvää aamun jatkoa Puolukat:)!

-L

Vierailija

Tulin sittenkin käväisemään, vaikka fiksumpaa olis tietty tehdä, niitä hommia jotka pitää tässä vielä tehdä ja joita en laiskuuttani ole saanut tehnyt ennen kotiinlähtöä.

Ikäerosta: n.2 vuotta, kyllä mä haluaisin vauvalle antaa ainakin sen ekan vuoden huomiota ja keskittyä häneen kokonaan. Ja jos se lapsiluku meillä jää siihen kahteen niin sitten halua keskittyä myös siihen kakkoseen ja silloin toivottavasti esikoinen on jo hiukan isompi.

Mies oli sitä mieltä että 9kk:n kuluttua ekasta vois syntyä toinen....

JUups, ei sentään ihan.... :) *hih*

Myös meillä mies on sitä mieltä että se keskivertolukumäärä kaksi riittää, mä haluaisin useampia..

Mutta mä olen päättänyt olla murehtimatta vielä tuota lukumäärää, sen selvinnee aikanaan.

Nostin tässä vielä tuon mun viimeisen viestin, Lumiona oli ehtinyt tehdä uuden pinon meille sillä aikaa, kun tätä raapustelin.

Hauskaa Viikonloppua kaikille!

Merineito

merineito - 14.10. 00:32 (33/33)

Laittelen vielä tän viestin tähän torstaipinoon.

Lumiina: Todenäköisesti pidetään varsin pienet häät, mies kun ei ole innostunut suurista kirkkohäistä, pikemminkin haluaisi maistraattiin pikaisesti. Tällä hetkellä kaavailussa on vanhemmat mun sisarukset perheineen meidän kummit ja meidän kummilapset. Tai jotain sen suuntaisata. Kovin isoja ei pidetä kun maksetaan itse ja ei ole kovin halpaa lystiä.

Ja tuosta kierukasta vielä: Mulla ensimmäinen kierukka oli yli puolet ajastaan pois paikaltaan ts. puolittain kohdunkaulakanavassa ja tietenkin ei tehokas, mutta silti ei tullut raskautta ja sitten vaihdettiin uusi kun tuo huomattiin ja siitä vuodenpäästä tuli tuo yllätysraskaus vaikka kierukka oli kohdussa. Mulla taisi kyllä olla se raskauttava tekijä miehen kaverin vauva jota sen kierron aikana käytiin katsomassa. Koska siinä kierrossa ei edes erityisen paljoa harrastettu makuuhuoneessakaan muuta kuin nukkumista.

Juu olen jopa kuullut että naiselle on kasvanut suunnilleen uusi munatorvi (ajalla jolloin niistä torvista leikattiin sterilisaatiossa kunnon palat pois). Nykyäänhän ne eivät lupaa edes strilisaatiolle 100%:sta raskaussuojaa.

Toivottelen tässä kaikille hyvää yötä ja kauniita unia!

Samalla toivottelen jo hyvää viikonloppua, silla todennäköisesti en taaskaan ehdi viikonloppuna pinoutua.

Merineito

Vierailija

Huomenta ja hei kaikille!!

Itselläni on lapset 6v. ja 11kk. Kaikin puolin on ollut ihanaa kun on saanut antaa esikoiselle jakamattoman huomionsa pitkään ja kun pikku kakkonen synty niin esikoinen oli kovasti mukana hoitamassa ja oli jopa mahdollista käydä esim. suihkussa sen aikaa että lapset oli keskenään!! Pienen pieni vastuu oli kunnia asia esikoiselle. Nyt pikkunen ihannoi kaikkea mitä isompi tekee ja ottaa oppia??!! Nurja puoli on se että niillä ei ole hirveesti leikkikaveria toisistaan..senpä tähden himottais vielä se kolmonen... ;-)

Vierailija

[color=magenta]Jee kivaa, nyt on vklopuksi kerrankin ohjelmaa, mennään miehen veljen vaimon synttäreitä viettelemään lauantaina. Joku lahja pitäisi keksiä vielä.. Unohtuu vähän tämä pahin ahdistus kun pääsee vähän rentoutumaan! Ko. ihminen myös vauvakuumeilee, ei ole pikkuisia heilläkään. Mitäs muut, onko viikonvaihteelle suunnitelmia?

Laitetaanpas taas galluppia, eli millaisella ikäerolla haluasit lapsesi?

Tällä hetkellä tuntuu että kaksi ensimmäistä parin kolmen vuoden ikäerolla, ja kolmas voisi sitten olla pitemmällä tauolla.

Taas ruuan teon pariin, palataan aamulla Puolukat! Nukkukaa hyvin:)

Vierailija

töissä oli kyllä tosi täpinät... ja huomenna heti aamuun,blääh!

JJ: BB ma-la 22-23 ja sunnuntaisin 21-22.30, ajat tulee ku kaupan hyllyltä, kun niin koukussa oon. eilenkin kun oltiin siellä stand up klubilla, niin piti nauhoittaa hyi mua.

parin kaljan jälkeen oli sit eilen kun tulin kotiin ässää. no alku tietty ilman kortsua niinku aina, sit mies rupes ettimään taas niitä...yllättäin... no se ei löytänytkään niitä sit tosta laatikosta...siis kuvitelkaa mihin sellainen jättikokoinen sultan boxi on voinut kadota kuorineen päivineen???? sille meinas tulla ihan hätä kun ne oli kadonnut, outoo kerrassaan. oli sit keskeytetty yhdyntä. kylläpä täällä tulee vapautuneesti kerrottua sänkytouhuista, hih.

sanoin sit sille suoraan ett luulet varmasti ett oon hävittänyt ne ja sit se vaan sano, ett jos sanot, ettet oo niin kyllä hän mua uskoo...ei varmaan uskonut. Nyt oon sit itekin alkanut epäilee ett entä jos oon vaikka joskus tosi kovassa humalassa linkassut ne roskikseen. ei oo kyllä mitään muistikuvaa ett niin ois tapahtunut??? mut eihän ne oo voinut kadota sieltä mihinkään. ihan kuin asia mua sillai haittais...=) mut onhan tää omituista, kadonneet kumit =)

mitenköhän Miitsun ja miehen tapaaminen on mennyt??

hannele: kyllä se sun miehes taitaa myös pohtia noita vauvajuttuja kun tuollai juttelee. Tuntuu ettei se sit kuitenkaan ois hirvee katastrofi jos touhutipoista tärppäis. Koska jos hän oikeesti ois täysin sitä vauvaa vastaan, niin pujottais kumin kyllä jo hyvissä ajoin ennen h-hetkeä...

Nyt taidan minäkin mennä lepäilee tonne sohvan pohjalle.

[color=blue]öitä puolukat!

Golda

Vierailija

[color=maroon] G: Seurustelu ei oo varsinaisesti lisänny munkiloja, vaan vuodet. Oon hieman painavempi nyt kuin seurustelun alussa n. 6-7 vuotta sitten. Mutta ihmekös tuo, koska elintaso on noussu huimasti noista vuosista.

G: Lapsien eikäerosta. Musta on vähän hankalaa ja jotenkin outoa miettiä millä ikäerolla lapsensa haluais tehä. Tämänkin raskauden vieminen näihin viikkoihin on ollut työn takana, joten ei hirveästi tee mieli hehkuttaa, että teenpä sitten 6 lasta vuoden välein. Asia kun valitettavasti ei mene niin. Kivahan se ois jos ite sais päättää tollaset asiat. Katsotaan sitten myöhemmin miten asiat suttaantuu :)

Nukuin tuossa päikkärit ja silti olo on vähän sumuinen. Pitänee mennä kohta saunaan ja sitten vaikka kutoa taas. Aloitin jo toisellekin veljelle villasukkien teon, yhdelle veljelle, äitille ja itselle sain jo tehtyä :) Monelta se BB tulekaan näin perjantaisin? Sen voisi tänään kattoa, jos vaikka eivät tällä kertaa nytkyttäsi peiton alla ;)

JJ rv 23+3

Vierailija

[color=purple] Ja kiloja on täälläkin liikaa. Painan nyt saman verran kuin viimeisilläni odottaessani esikoista, joten 10 - 15 kg sais lähteä pois. Hullua kuitenkin että olen toisaalta ulkonäkööni tyytyväisempi kuin koskaan. Ehkä sitä ajattelee, että kroppa on tehnyt hienon työn kun on kantanut ja synnyttänyt kolme kullanmurua... Just tuli tarhakuvat ja kyllä mun lapset on superkauniita! Isän piiiiitkät silmäripset on kaikilla :)

Vierailija

Pillerit lopetin 2 kk sitten. Mies tätä ehdotti, koska olin niin masentunut, tosin näin jälkikäteen ajateltuna ehkä pillerit ei aiheuttanut masennusta vaan vauvakuume... Meillä käytetään pääasiallisena ehkäsykeinona keskeytystä, tai vaikka kumia käytettäiskin niin se laitetaan vasta loppuvaiheessa. Että periaatteessa kyllä vahingon mahollisuus on olemassa, mutta en jaksa uskoa, mieheni kun ei eritä juuri mitään ennen siemensyöksyä *höh, masentavaa* Kyllähän se kuitenkin toivoa antaa, jaksaa paremmin tätä jatkuvaa vauvakuumetta. On sentään olemassa se pienen pieni mahdollisuus.

Vierailija

Äskettäin vasta heräilin, ja niin unen sekainen olo vielä, mutta pakko oli tulla koneelle heti :)

Leijona-80: kirjoita ihmeessä meiliä kun kerkeät. Vaihdan mieluusti ajatuksia kanssasi :) Niin samanlaisia asioita käyn mielessäni läpi, liittyen noihin puheviivästyksiin, ja vauvoihinkin ;)

Kp:tä joku kyseli (en muista kuka): 23/26-28.

Mielikuvituksen tuotosta vai mitä, mutta etovaa oloa on ollut muutamana aamuna/päivänä, lämmöt korkealla (36,9-37,2 c) ja alamahaa on juilinut välillä pahastikin ;O

Uskoakseni missasimme edellisen oviksen, sillä jätimme kumit pois vasta oviksen ohitettuamme, sikäli kun se on ajallaan ollut ;O

Seuraakin tyhmääkin tyhmempi kysymys (kolmen lapsen äidiltä :) ) että: kuinkas nuo lämmöt ylipäänsä menevät kiertojen aikana?

Siis ihan ilman, että edes yrittää raskautta, saati sitten raskauduttua? ;O *nolona*

Meillä kaksi nuorinta ovat syntyneet suunnitelluilla sektioilla, ja JOS meitä vielä lykästää, ja vauvan saamme, tulee hänkin syntymään sektiolla. Olemme puhuneet, että tuon toimenpiteen yhteydessä tehtäisiin samalla sterilisaatio, ja lapsilukumme olisi siis täysi.

Ikäeroista: Meidän esikoisella ja keskimmäisellä on ikäeroa huimat 12 v (ei mun tahdostani, vaan siitä syystä, että esikoinen on ex-suhteestani, ja nykyinen mies ei halunnut moneen vuoteen lasta)

Keskimmäisellä ja kuopuksella on taas melkoisen pieni ikäero: 1 v 7 kk. Tätä pidän kuitenkin hyvänä ikäerona (ainakin meille :) ) ja nyt toivon, että ikäeroa uuteen vauvaan tulisi vähän :) Kuopus on nyt 1 v 8 kk, joten pakosta vähintään n. 2½ vuotta tulee.

Asuntolainaa (ja remonttilainaa) meilläkin on, ja olen ollut nyt keväästä -02 asti kotona, mutta toimeen ollaan tultu. Mies käy töissä, ja elättää meidän 5-henkistä poppoota, toivottavasti pian 6-h :)

Viikonloppua lähdemme viettämään kylpylän merkeissä, 1 vrk lillutaan ja rentoudutaan, sikäli kun se noiden riiviöiden kanssa onnistuu ;)

Rentouttavaa viikonloppua! :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat