MAALISten PERJANTAI

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ou jee. Se on taas perjantai.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

kehtaa kohta sanoa kun meillä ikinä ei oo ollut vaikeuksia nukkumisen suhteen muuten kun päiväunien kanssa. päivä unia 2x2 n. 2 tuntia tai kolmesti noin tunnin tai puolen tunnin unet päivästä riippuen. oli sit omas sängys tai vaunuissa. meillä keittiö remppa valmistui viikko sitte ja siitä lähtien oon viksaillut kämppää kuntoon. emilia menee yö unileen yleensä siin puol yhdeksän korvilla ja herää sii kahdeksan tai puol yhdeksän korvilla.

joululahjaks jos jotain ostan niin en ainakaan vaatetta kun vaatekaappi pursuaa. villen tätin tyttö on samana päivänä syntynyt kuin emilia mut vuotta aikaisemmin ja mun siskon tyttö toukokuussa 04 joten sieltä suunnasta vaatetta tullut.

meillä syötiin tänään 8kk tarkoitettua ruokaa muusasin sitä kyl haarukalla ja hyvin meni alas. onko kukaan muu vielä antanut. meillä kiinteitten syöminen aloitettiin jo 3 kk iässä. ja mitään vaivaa ei oo ollu. kalaa en en oo vielä antanut. kun emilial iho oireita ollut kyl jo ennemmin kiinteitten aloitamista. kun lopetin huuhteluaineen käytöän (minirisk9 loppui pahempi oireilu mut korvantaukset menevät rikki ja käytän niihin silloin sibicorttia pari kertaa ja se auttaa onko muilla samanlaista ongelmaa.

Vierailija

Enpä ole aikoihin käynyt pinoa lukemassa saati kirjoittanut jotain. Meillä menee yöt yhdellä tai kahdella heräämisellä. Yleensä kuitenkin vain yhdellä, joka on klo: 4-5 välissä. Sitten poika syö rintaa ja nukahtaa meidän sänkyyn ja nukkuu n. klo: 7 asti.

Meillä on nyt n. kuukauden verran maisteltu kiinteitä. Aloitin ne viikkoa ennen kuin Sampo täytti 6 kk. Neuvolasta saatujen ohjeiden mukaan olemme aika nopeesti lisänneet uusia makuja, joten lihaakin (kanaa) on jo maisteltu. Aloitettiin perunalla, sitten lisättiin porkkana ja melkein heti kukkakaali. Myös omenaa, päärynää ja ruusunmarjaa on poika saanut. Mitään vaivoja mistään ruoka-aineista ei ole tullut. Puuroja ei olla vielä aloitettu. Tällä hetkellä poika saa lounaan n. klo: 11, välipalan klo: 13-14, ja päivällisen n. klo:17. Nämä ovat pieniä määriä soseita eli n. 2-4 tl. Lisäksi poika saa rintaa aina kun haluaa. Vielä mietin, että milloin aloittaisin puuron antamisen aamuisin ja iltaisin, mutta yöt menevät niin hyvin, eikä pojalla ole nälkä, joten sen puolesta ei tarvitsisi vielä aloittaa. Mutta katsellaan.

Viikonlopuksi meillä ei ole ihmeempiä suunnitelmia. Ikkunat ja auto pitäisi pestä...jee ;).

Joululahjaa emme ole vielä miettineet. Pojan serkkupojalla on sellainen kiva Weebles town (en tiedä kirjoitinko oikein) ja siihen ukkeleita. Se olisi kiva saada meidän pojalle myös.

Hauskaa viikon loppua kaikille. Nyt meillä kitistään tuossa lattialla, joten täytyy mennä.

Vierailija

paljon teillä menee päivässä maitoa?mä en saa kuin 300-500ml ja sekin menee osa kamalalla tappelulla. olenko mä vaaan tyhmä kun sitä väkisin yritän-pitäiskö antaa olla sit ilman sillon ku ei kelpaa? menee ihan oikeasti hermo touhuun ku toinen suupielestään purskauttaa kaikki pihalle ja raivoaa...

hanna ja akseli 2.3

Vierailija

Kyselin itse sitä JOULULAHJAJUTTUA, mutten itse ehtinyt kertoa, mitä olen ajatellut. Jokinlainen pehmostettu keinuhevonen voisi olla kiva. Itselläni oli pinenä sellainen istuimella varustettu keinuaasi ja rakastin sitä tosi paljon. Mies ostaa Veetille aivan salettiin autoradan tai kauko-ohjattavan. On odottanut sitä hetkeä niin pitkää, että tuskin jaksaa odottaa hetkeä, että Veetikin diggaisi jutusta. (Mies harrastaa autoja. Nykin suunnittelee etupuskurin vaihtamista ja isompia vanteita autoon. =))

VIIKONLOPPUSUUNNITELMISTA:

Minä menen huomenna päivällä Veetin kanssakaverin luokse kyläilemään sillä aikaa kun mies on salilla. Illalla taasen mies hoitaa Veetiä ja minä menen viettämään saunailtaa tyttöporukassa ja yöksi suuntaamme johonkin yökerhoon. Sunnuntaina podetaan. :)

ÄITIYSLOMAN JÄLKEISESTÄ AJASTA:

Minä taidan olla kotona niin pitkään kuin mahdollista. Ajattelin samalla vääntää gradun kasaan. Uskon, että Veetin temperamentti vaikuttaa siihen, milloin vien hänet hoitoon. Jos hän on ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen, niin voi olla hyvinkin, että vien hänet hoitoon 2 ja puoli vuotiaana. Muuten odotan, että poika täyttää sen kolme. Tosin laitan oman mielenterveyden etusijalle, eli jos kotonaoleminen alkaa tuskastuttamaan, niin en sitten väkisin yritä sitä. Ei silloin lapsellakaan ole hyvä olla. En ole myöskään sulkenut pois mahdollisuutta ryhtyä muutamiksi vuosiksi perhepäivähoitajaksi.

- Ränkkä

Vierailija

Nyt on siis valtio-opin gradu jätetty sisään. Vielä olis graduseminaari ensi viikolla tuolla etelä Ruotsissa ja sitten voin valmistua maisteriksi. Tsemppiä Ränkkä. Se on mahdollista pientenkin lasten kanssa, jos mies tukee!

Toista gradua alankin sitten vääntämään joulun jälkeen. Kannattipa jättää gradut näin viime tinkaan :( No joka tapauksessa valmistuminen lähenee myös markkinoinnissa. Enpä taida sen jälkeen paljoa yliopistoa kaivata. Pää on niin täynnä näitä opintoja, että en ole paljon ehtinyt S:n kehitystä miettiä. Hän ei vielä osaa kontata, mutta nousee usein tukea vasten seisomaan. Ja äänteitäkin alkaa tulla tatatata, tätätätä

Viikonlopun vietän markkinoinnin ryhmätyön parissa ja kahden opponoitavan työn parissa. Haluaisin tosiaan normaalin viikonlopun, niitä kun ei vaan ole viime aikoina siunaantunut. Sori tää valitus, oon vaan aika täynnä näitä opintoja.

Nyt täytyy mennä leipomaan pipareita, sillä mun tytär ei meinaa pysyä rahkeissaan. Äiti tehdäänkö piparkakkua, huokaus. täytyy mennä

Voimia

Vierailija

Meillä eka herätys oli taas tutuksi tulleen kaavan mukaan vähän jälkeen kuuden, jolloin juotiin aamumaidot ja jatkettiin unia. Mies joutui herätä jo seitsemältä, kun hänellä oli hammaslääkäriin aika 8.10, enkä kyllä itsekään toden puhuakseni saanut nukuttua sen ekan herätyksen jälkeen, vaan torkuin siihen kahdeksaan asti, kun Helmi sitten päätti heräillä oikein kunnolla.

Aamupuuron syönti oli taas kuin tervan juontia. Luulen, että tytöllä ei ole tarpeeksi nälkä, kun on kaksi tuntia puuroa ennen saanut n. 120 ml maitoa. Pitäisi siis ilmeisesti odotella kyhdeksään, puoli kymmeneen ennenkuin tarjoaisi puuroa, mutta kokemukseni mukaan silloin aletaan olla jo niin väsyneitä, että syöminen on yhtä huutoa. Ja sitten lounas vastaavasti siirtyisi myöhemmäksi, ja sitä myöten muutkin päivän ateriat. meillähän herättiin jokin aika sitten melkein joka aamu silloin kuudelta uuteen aamuun ja silloin syötiin ihan ekana puuro. No, se maistui ehkä hieman paremmin, kuin nyt, mutta ongelmana oli sitten, että maitoa ei mennyt tippaakaan. Kun herätys on klo. 6, menee päivän muut ateriat mukavasti aikataululla 11 lounas, 14 välipala, 17 päivällinen ja 20 iltavelli. Mutta nyt muutaman päivän ajan, kun aamu on alkanut virallisesti vasta klo. 8, on myös nuo ruokailuajat hieman heitelleet. Lounaan ja päivällisen tyttö kyllä normaalisti syö ihan ok, jos vain on tarpeeksi nälkä. Eli silloin, jos nälkä ei ole, on ihan turha ruokaakaan tarjota, ei mene sose ei maito. Ihan hyvä sinäänsä, että tyttö osaa syödä vain silloin, kun on nälkä, ettei ole tällainen kuin äitinsä, että suu käy kokoajan, oli nälkä tahi ei. Mutta nuihin säännöllisiin ruokailuaikoihin tuo tytön " ruokahaluttomuus" kyllä hieman vaikuttaa. Tosin niinhän se voi olla, kuten KUA sanoit, että aamupäivällä olis vähän pitemmät välit ja ilta kohden kiihtyis.

G: Äippäloma loppuu tasan vuodenvaihteessa ja sitten jään hoitovapaalle koulujen kesäloman alkuun asti, jolloin palaan töihin, vaikka virallisestihan työt alkavat vasta syksyllä. Sijainen varmaan hyppii riemusta...(raivosta)

G: Joululahjaksi ostamme varmaankin matkarattaat. Noh, eihän se Helmi niistä mitään ymmärrä, mutta onhan ne vähän niinkuin hänelleekin...Eiks vaa? No jaa, kyllähän me varmaan jotain muutakin ostamme. En ole kyllä vielä asiaa juurikaan miettinyt. Tiedän kuitenkin että hän tulee saamaan sukulaisilta ihan tarpeeksi lahjoja. Hulluilla Päivillä olisi ihanat lasten leikkiyhdistelmävaunut, mutta ne on ihan liikaa Helmin ikäiselle vielä. Sitten ehkä joskus isompana.

G: Viikonlopuksi ei ole sen kummempia suunnitelmia. Voisin kyllä soitella tädilleni, josko hänellä ei olisi huomenna mitään suunnitteilla, jotta haluaisiko hän treffata Leppävaaran Sellossa. Hän nimittäin asuu itse Leppävaarassa, joten matka ei olisi hänelle pitkä. Mä taas en ole nyt Sellon virallisten avajaisten jälkeen siellä vielä käynytkään, joten olisi varmaan ihan kiva kierrellä ja käydä syömässä ym. Täti myöskin haluaisi varmasti nähdä Helmiä. On aina ihan innoissaan, kun kuulee tapaavansa. Helmi on vienyt hänen sydämensä. No, mikä ettei olisi?

Mies on huomenna töissä. Tänään, sunnuntaina ja maanantaina kuitenkin on vp, joten jotain kivaa voisi kehitellä. Tai sitten se menee kuitenkin siihen, että kotona möllötetään ja hän pelaa tietsikalla ja mä katon telsua...Toivottavasti ei kuitenkaan!

Noh. Nyt pitää lopettaa ja laittaa itseensä " edstuskuntoon" . Meen tapaamaan yhtä mammakaveria ja sitten lähetään käymään Varistossa.

lehtovi & Helmi 28.3

Vierailija

KOIVUPUU: Meillä ei ole aloitettu lisämaitoja, tissimaidolla mennään vaikka kiinteät aloitettiin n. 3viikkoa sitten. Imetän aina ensin ja sitten jonkin ajan kuluttua kiinteät, tosin meillä syödään kiinteitä vain kerran päivässä. Esikoisen kohdalla tein samoin, ensin tissi ja sitten soseet ja hyvin toimi, korviketta käytin hänen ollessa n.10-11kk riisi-ja mannapuurossa ( tein niitä myös veteen ) eli vähän tarvi kantaa kaupasta lisämaitoa.

JOULULAHJOISTA: Ostamme varmaan Mitä Missä Milloin-kirjan, mihin on koottu tän vuoden tapahtumia eli syntymävuoden kohokohtia luettavaksi sitten isona tyttönä. Esikoisneidillä on myös sama kirja hänen syntymävuotensa tapahtumilla eli tasapuolisuuden nimissä nuoremman täytyy saada moinen opus. Uskoisin, että vanhempana tuntuu tytöistä mukavalta lukea, mitä kaikkea sinä vuonna tapahtui, kun he olivat ihan vauvoja. Mies varmaan haluaa ostaa jotain leluja..

Aika menee kuin siivillä, meidän vauva on jo tosi iso, konttaa, nousee tukea vasten, on noussut itse istumaan jo elokuun lopusta. Vauva-aika on kyllä tosi lyhyt, vaikka onhan hän vielä vauva..:) Mut isosiskon perään on niin mahdoton kiire, et ei jouda paikoillaan makaamaan. Tuntuu et nautin nyt enemmän vauva-ajasta kuin esikoisen aikana, päivien aikana ei ehdi mökkihöperöityä, kun esikoisestakin on seuraa ja hänen uhmaikä pitää huolen siitä, että ennalta arvaamattomia tilanteita tulee eteen..;) Todennäköisesti en ihan heti tulevaisuudessa ole raskaana ( tytöillä ikäeroa 1v9kk ), jos koskaan enään, niin sen vuoksi haluan imeä kaiken ilon ihanasta pikku pallerostamme irti, josta kyllä iloa ja hymyä irtoaa! Haikealta tämä myös tuntuu, et jos meidän lapset onkin tässä, niin mä en enää koskaan koe vauva-aikaa.. Nuoremman kehityksen haluais tavallaan pysäyttää, vaikka tiedän et muuttuu koko ajan ihanemmaksi ( vaikka on ollut koko ajan ihana ).. " Hei, älä koskaan ikinä muutu.." Yöt on ollut vaikeampia, herää useasti, en enää tule kelloa katsoneeksi, kun monesti kuitenkin herään.. Nyt on ehkä ollut jokunen yö helpompaa, kun opetin ettei nukahda tissille tai syliin, silittelen sänkyyn. Neiti on sen verran väsynyt jo silloin, et ihan kivasti on sujunut, eka iltana itki tosin kauhean paljon, vaadittin paljon lujuutta pysyä päätöksessä.

No joo, mukavaa viikonloppua kaikille!:)

Vierailija

Jälleen rikkonainen yö takana, saa nähdä milloin iskee mulle migreenikohtaus, kun kunnon yöunia ei ole saannut taas nukkua aikoihin...

Mulla loppuu äippäloma kuukauden päästä ja jään hoitovapaalle ens vuoden elokuuhun asti, vähän kyllä hirvittää, kun tulot tippuu aika lailla.. Aijon kyllä selvittää et, jospa vois vaikka keikkatöitä tehdä silloin tällöin.

SUOHOMPPELI meidän poitsu on syntynyt samana päivänä, kun teidän Juuso:))

Joululahjoista: varmaan ostetaan pojalle yks paketti, kun tiedän jo, että tulee samaan isovanhemmiltaan ja kummeilta kasan paketteja..

Alkaa olla taas aikamoista menoa pojilla, joten aika lähteä ulos tuulettumaan... Oikein mukavaa syysviikonloppua kaikille!

melrose

Vierailija

Nyt on kotia remontoitu oikein antaumuksella kohta kaksi viikkoa, valmista on Iidan huone, keittiö ja meidän makuuhuone. Vielä olis kolmesta huoneesta lattiat laittamatta. Viikonloppu pidetään taukoa, mieheni vanhemmat tulevat kylään. Isäni oli täällä remontoimassa liki kaksi viikkoa ja tänään onkin ensimmäinen päivä pitkään aikaan kun olemme kahdestaan Iidan kanssa ja päivä on tuntutunut todella pitkältä.

Töistä oli kysymys: mä menen töihin 6.3.06, aloitan tosin työharjoittelun 1.2 ja samalla aloittaa Iida hoidon. Vähänhän tuo hirvittää neiti hoitoon laittaa, kun ei ole vielä ollut päivääkään muiden hoidossa kuin kotona. Isäni oli neidin kanssa yhden puoli päivää ja hyvin niillä oli mennyt, mutta kuitenkin hirvittää.

Joululahjoja en ole edes vielä ajatellut.

Aikalailli teidän muiden lapset liikkuu, meillä pyöritään edelleen navan ympäri ja aikaajoin kieritään muutamia metrejä. Kovasti minä odottelen liikkeelle lähtöä, sillä välillä tuntuu neiti tuskastuvan siihen ettei pääse. Syöttötuolia ollaan kokeiltu jo melko paljon ja istumínen siinä sujuu kohtuudella.

Nyt alkaa kuulua Iidan huoneesa kova mämmäämmmäää joten tarttee varmaankin mennä pelastamaan lapsi sängystä...

Päivän jatkoja!

-Tiina ja Iida 3.4.05-

Vierailija

Harvinaista, että jo tähän aikaan kirjottelemaan pääsee.Meillä on yöt toistaiseksi rauhoittuneet niin että nukutaan klo21-5.30 välinen aika ihan rauhassa, kerran tuttia suuhun.Mutta,mutta sempä jälkeen ei sitten enää nukutakkaan vaikka kuinka yritän saada nukkumaan.Annan aamumaidon tuolloin 5.30 ja sitten piehtaroidaan ja päristään seitsemään jolloin on pakko luovuttaa ja nousta ylös.Nyt ukkeli on sitten ekoilla päikkäreillä.Ei sinänsä haittaa et herää noin aikaisin,koska itekin saanut nyt nukkua ni jaksaa mut vois kyl jatkaa uniaan.Liekkö nyt sitten haittaa kun Juusossa pienehkö nuhan poikanen,rohisee ja tuhisee niin vissiin vaikee nukkua.Mutta positiivista siis että yöt rauhoittuneet! :) Eikös KUA:lla ollut kans ongelmia yöheräilyjen kanssa,oliko nyt jo helpottaneet???

Juuso hoksasi viime viikonloppuna kierimisen salat ja nyt sitten mennään milloin minnekin,eikä haittaa vaikka pöydän jalka olis vastassa,kovasti yrittää siitäkin vain edetä.Myös ryömimään on pikkuhiljaa pääsemässä ja etenee jo aikas hienosti mutta kierimällä pääsee nopeemmin.

G:Empä ole hirveesti vielä miettinyt,mitä J:lle joululahjaksi...ainakin pulkka ostetaan.

G:minä jään äippäloman jälkeen kesään asti vielä kotiin ja sitten töihin taas.Alotan kyl vuoden vaihteessa kurssin töihin liittyen,mutta se kerran viikossa pari tuntia.

Jaahas,tänään ois ohjemassa ekaks hieronta,sitten pyykinpesua ja sitten ystävä tulee katsomaan ja ostamaan Juuson pieneksi jääneitä vaatteita kun heille syntyy helmikuussa vauveli.

Viikonloppuja kaikille!

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Vierailija

Eli Marju ja Pippandii: mä luen kans kirjoja aina kun ehdin. Koua käydessä ei niin kauheasti jaksa tenttikirjojen lisäksi muuta lukea mut viikonloppuisin ja kesällä kirjat maistuu ja tietty nyt äitiyslomalla. Mä luen Lehtolaista, Mary Higgins Clarkia, Grishameita ja Enni mustosen kirjoja. Noita pääasiassa mutta muitakin tulee luettua. Usein ostan kirjaj omaksi kirjakerhon kautta ja joskus hyviä kirjoja löytyy kirpparilta : )

Vierailija

Soittelin tänään neuvolaan, koska tytölle tuli toissaviikolla näppyläinen ihottuma leuan alle. Luulen, että se johtuu siitä, että syödessä ruokaa menee leuan alle ja ärsyttää ihoa. Ruokana tytöllä on ollut vasta perunaa, porkkanaa, kaura-ja riisipuuroa sekä ruusunmarjaa ja luumua. Terkkari kuitenkin kehotti olemaan aloittamatta mitään uusia ruokia ennen kuin näppylä laskee.

Tyttö siis syö lounaaksi muutaman lusikallisen pottua tai riisiä ja illalla puolisen desiä puuroa. Tissistä ottaa huikkaa joko ennen tai jälkeen syömisen. Päivällä hänelle ei paljon uppoa, mutta illalla jopa heti kunnon hömpsyjen jälkeen menee puuro. Enempiä aterioita ei tässä vaiheessa aloitella. Olisin kyllä halunnut kokeilla jotain purkkiruokaa, koska olemme menossa mummolaan muutamaksi päiväksi ja olisi ollut niin helppo ottaa matkaeväs purkista, mutta kai sitten otan siellä aamupuurosta likalle sivuun iltapalaa...

Ainakaan tuo pieni puuronokko ei ole vaikuttanut yöuniin rauhoittavasti. Edelleen siis syötän yhden ja neljän tietämillä, Joinakin öinä heräillään tiheämpään, ja välillä jää kello yhden syönti välistä. Kiinteät ovat olleet kuvioissa mukana joitakin viikkoja.

Joululahjoja ei ole tullut mietittyä, aikuisten lahjoissa olen " syötävää tai maatuvaa" - linjalla = kukkia tai herkkuja ja lapsillekin annan jotain inhottavan käytännöllistä. Muut sukulaiset ovat tässä asiassa huomattavasti mielikuvitusrikkaampia.

Töihin on tarkoitus palata ensi syksynä, mutta saatan käydä tekemässä tarvittaessa päivän tai pari ihan myös omaksi vaihteluksi.

Nyt ei tule mieleen, mistä muusta täällä oli puhetta.

Viikonloppuja!

T:Korvikset

Vierailija

No niin, huomenta vaan kaikille!

Meillä viime yö meni vähän paremmin kuin edellinen, jolloin Emil nukkui korkeintaan tunnin yhtämittaa. Nyt eka herätys oli klo 2.30, siitä tosin oltiin sitten tunti pirteenä hereillä. Sit aamulla puoli kuuden aikaan, nenä olikin jo taas ihan tukossa ja itkeskeltiin. Laitettiin Nasolinia ja se helpotti. Kuitenkin aamu oli hankala, Emil ei ollut oma iloinen itsensä, vaan kitisevä ja itkevä pikkainen. Ei leikkinyt itsekseen, eikä puurokaan oikein maittanut. Laitoin pikkumiehen jo tunnin hereilläolon jälkeen ulos nukkumaan ja nyt on nukuttu jo tunti. Voi kun menisi tukkoisuus pois. Liekö sitten hampaita tulossa lisää (edelliset 6 hammasta ei tuottaneet mitään ongelmia) vaiko flunssa iski. Kuumetta ei kuitenkaan ole.

G: Joululahjoja ollaan jo hamstrattu aina jotain kivaa nähdessämme, esim. baby-legoja

G:Äippävapaa loppuisi joulukuussa, mutta olen hoitovapaalla maaliskuun loppuun ja siitä vielä vuoden (ainakin) osittaisella hoitovapaalla, eli teen 6 tuntia päivässä.

G: Viikonloppusuunnitelmissa lähteä Emilin kummien luokse. Saa nähä, tullaanko jo huomenna kotiin, jos olo ei kohene.

Vierailija

Levoton yö takana. Kaisa ei jaksanut syödä puuroa yhtään eilen illalla, kun oli niin hurjan väsynyt. Vaikka yöt ovat olleet viime yötä lukuunottamatta hyviä viime aikoina, niin päikkäreissä ei parannusta ole tapahtunut. Hyvä kun 2 tuntia nukutaan päivän mittaan. Useimmiten vielä kolmessa pätkässä.

Eilen unet meni ihan sekaisin, ja Kaisa nukahti vasta matkalla vauvauintiin 15 minuutiksi. Uimassa jaksettiin vielä hyvin, mutta siitä eteenpäin ilta olikin sitten tosi takkuinen. Ja yö siis myöskin.

Joku kyselikin öiden sujumisesta. Yösyöttöjen lopettaminen paransi (viime yötä lukuunottamatta) yöunien laatua huomattavasti. Toivottavasti viime yöstä ei aiheudu mitään takapakkia, kun imetin jo ennen viittä normaalin kuuden sijaan. Kaisa olisi kovasti halunnut nousta jo seitsemältä, mutta sain kuin sainkin venytettyä aamua kahdeksaan asti. Mun teoria aamupuuron kelpaamisesta tosin vesittyi, kun tällä kertaa aamumaidon ja puuron välillä aikaa kului likimain 4 tuntia ja taaskaan ei puuro maistunut. Missä vika lienee??

G: joululahjaa en ole Kaisalle vielä ajatellut. Toisaalta voisi ostaa jonkun lelun, kun niitä ei tule itse osteltua. Meillä lähes kaikki lelut on kummipojan vanhoja tai saatu lahjaksi. Toisaalta saattaa myös käydä niin, että ei osteta mitään. Saahan tuo noita lahjoja kuitenkin vaikka kuinka paljon. Ja kun muutenkin olen ostellut kaikkea tarpeellista aina tilanteen mukaan. Voishan niistä tietty jonkun kääriä pakettiin..

G: viikonloppusuunnitelmia. Tänään mennään Selloon päivällä ja mies tulee sinne sitten työpäivän jälkeen. Illalla saunotaan. Huomenna siivoillaan yms. puuhaillaan kotihommia ja sunnuntaina käydään kirppiksellä. Muuten touhutaan suunnittelematta.

Nyt kuuluu hälläristä mekkalaa. Tällä krrtaa nukuttiinkin tasan tunti!! Ja se on meille paljon. MOI!

KUA ja Kaisa 25.3

Vierailija

Viikonloppuna taas juhlitaan esikoisen synttäreitä. Isäni kulkee täältä Kainuusta töissä Turussa asti, joten on nyt viikonloppuvapaalla: siis mummit ja ukit, lasten setä ja eno sekä ystäväperhe vielä saapuvat kahvittelemaan. Olen siis leiponut pakkasen täyteen ja eilen oikein kunnolla vedin itsekin herkkuja massuun.. auts. Sunnuntaina varmaan vain ulkoillaan ja nautiskellaan rauhasta.

Keskityin niin herkuttelemaan, etten eilen edes ehtinyt pinoutua. Hihii, vitsivitsi. ;) Joulugallup: (hyvä jatkaa jouluteemaan tästä herkuttelusta..) Joulu ollaan kaikessa rauhassa oman perheen kesken kotosalla, joten lahjojen määrä kaiketi selkeästi pienempi kuin viime vuoden sukuloimisjoulussa.. Eli lapsille jotain hyödyllistä (vaatetta ehket) ja jotain pientä kivaa, uusi lelu tms. Katsotaan sitten.

Töihin menen 7.12. Mies jää kotiin kuukaudeksi, tammikuussa hoidamme vuoronperään lapsia ja käymme vuoronperään töissä. Kesällä sitten pitkä kesäloma ja minä lasten kanssa kotona. Syksy avoin: olen määräaikainen päätoiminen tuntiopettaja... Lähestyy siis tuo töihinpaluu. Mutta mies pyörittää hienosti tätä kototaloutta ja lasten kanssa ei ongelmia. Tosin hän ei voi imettää...

Imetyksestä ja kiinteiden yhteensovittamisesta: Vaihtelee hieman, mutta annan aina ensin ruuan ja sitten siirrymme rinnalle. Joskus imee heti ja joskus vasta sen puolen tunnin kuluttua. Ennen Topi otti ruokailujen välilläkin maitoa, mutta nyt on useamman kerran puklannut isosti, joten ei taida olla enää tarvetta (vaikka on muka kovasti halulla imenyt). Tarjoan siis tissiä enää vain ruokailujen yhteydessä, illalla saattaa ottaa yhdet ylimääräiset huikat. Lisämaitoa en ole vielä antanut, potutkin ihan keitinveteen hienonnan. Mutta pian otettava ohjelmistoon, kun tuo em. työhönpaluu lähestyy. Aion jatkaa imettämistä, mutta päiväimetyksen sitten korvaa nokkiksesta nautittu maitoannos.

Syliin pääsemiseksi Topi etsii ensin katseellaan, missä syli luuraa.. konttaa vauhdilla jalkojen juureen ja sitten nostaa kättä tai komentaa käskevästi. Toimii. :)

Marju. Voidaankin täällä aina suositella hyviä kirjoja toisillemme ja muille maalisäideille! Dekkareista pidän minäkin, kotimaisista ja ruotsalaisista, mutta usein dekkariviehätys mulla ajoittuu kesään. Mutta esim. kaikki Lehtolaiset ostan itselleni (en muuten tykännyt niistä TV-versioista). Muutenkin luen kotimaista kirjallisuutta, toki väliin jotain ulkomaistakin. Jonkin verran myös runoja. Hieman jostain syystä ollut vähempänä tämä lukeminen, mutta nyt kokenut uuden heräämisen. Eilen luin Kreeta Onkelin novellikokoelman, josta en nyt älynä digannut, mutta haluaisin lukea sen Beigen, joten tuo toimi jonkinlaisena lämmittelynä. Kirjastosta löytyi alkuviikosta Tervon Myyrä ja Hotakaisen Iisakin kirkko. Hotakainen varmaan seuraavaksi.

Topi ähisee, on yhä tukkoinen. Just tänään kaverin kans juteltiin pitkittyneestä nuhasta. Taidan ensi viikon lopulla käydä katsastamassa lääkärissä Topin korvat, jos tuo nuha ei alkuviikosta ole ohi. Tuntuu että räkää vain tulee ja tulee.. muuten ei ole kiukkuinen ja syö hyvin. Eipä se tulehdus aina oireile.

Mutta nyt laskuja maksamaan toiselle sivustolle. Hyvää viikonloppua kaikille!

Pippandii ja uneliaat lapsukaiset

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat