###SYYS04perrrjantai####

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

en voinut pitää näppejä näppikseltä kun illalla niin hehkuttelitte joukkomme erinomaisuutta:))

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Kiitos taapero!Se vaan kun on opetettu että hampaanpesun jälkeen ei syödä ni lähes jokailta tulee mieleen että tätä ei pitäs tehä.Ja kun ei se hammaslääkäri ole mikään lempipaikka ni minä en huolehdi lapseni hampaista!Ne pullot ei niinkää huoleta,kyllä se poikaki ne aikanaan jätti..samoin tutin!

Aavis:Kiva että löysitte vihdoin ymmärtäjän ja toivoa avusta on.

Bertta:Niinhän se on että ne mietinnät kai uuvuttaa eniten ja vie voimia ku kokoajan mieltä painaa..Ja ei tuo teidän ratkasu varmasti huono ole :-) Onnea päätöksen toteutumiseen

Mulla on huono olo :-( Jalkoja ja päätä särkee.Toivottavast ei ole typyn räkis mulle tulossa,miehelläki kurkku kipee.Mä oon niin huomenna itiksee lähössä ku koko viikon oon kotona kökkiny ja nyt ois hyvää seuraa ja ei lapsia!!pakko päästä!

Kerpulle piti laittaa et toiv. saadaa uudet reffit sovittuu..

Iltatoimet alkaa..

jatu

Vierailija

Täällä ollaan, nyt ei vaan oikeen ole mitään asiaa...

Priva-viestiä vois syysäippien allergia-postituslistalle halukkaat laittaa tulemaan

kerppu-72@luukku.com

Siis ei tuollaista vielä ole mut jos tehdään?

Kerppu, sipsipussia tyhjentämässä...

ai joo, mulla itellä vti. onneksi kaveri-lääkäri kirjoitti lääkkeet. olis tullu muuten p...a viikonloppu. huomenna duuniporukan kanssa ravintolaan, teatteriravintola kaksi kanaa...tosi kiva et pyydettiin vaik hoitovapaalla oonkin... tietäiskö muuten esim. tea että mites nitrofur-c mallaa alkoholin kanssa?? mulla ei näytä oleen selostetta tallessa...

Vierailija

Tulisko joku mun kaa itikseen huomenna??? :) Voisin sanoa miehelle, että jää lasten kanssa kotiin ja minä voisinkin lähteä hakemaan pikkurinsessan kuvia ja shoppailemaan...

T: Ynis

Vierailija

Monelta sulle sopis? Voi olla, että oisin tulossa sinne teidän suuntaan illaksi, mutta en ole siitä puhunut miehen kanssa ollenkaan:) Eli jos tulisin sun naapurustoon illalla, niin iltapäivä ois paras aika, mutta kyllä mulle muukin käy!

Kohta alkaa tukiviittomakurssi, joten palaan myöhemmin taas...

T: Ynis

Ps Jatu onko sulla vielä mun numero? Laita viestiä, jos on, tai laita sähköpostia...

Vierailija

Kaipaan vauvaa silloin kun Typy touhuaa :-) Oikeasti on ihanaa, että Typy viihtyy jo jonkin aikaa itsekseen ja hänen kanssaan voi kommunikoida ja hän osaa vaikka mitä. Mutta omaa aikaa on entistä vähemmän.

Ensimmäiset kaksi viikkoa vauvan kanssa kotona olivat väsyttäviä. Typy nukkui yöt suhteellisen hyvin, mutta päikkäreiden kanssa oli heikkoa ja hän tarvitsi koko ajan seuraa, taisi olla sellaista yleistä elämänpelkoa ja turvattomuutta. Uskon, että hän on saanut tarpeeksi syliä ja turvaasen verran luottavainen ja aurinkoinen tyyppi meillä on.

Miehestä aloin eilen kirjoittaa hyviä puolia. Meillä taitaa olla viha-rakkaus-suhde, sillä huomasin, että monet arvostamani hyvät piirteet saavat välillä myös ärsyyntymistä aikaan.

Tänään muuten ensimmäinen perjantai ilman Ottopoikaa. Arvaatte, ettei ole ikävä. Poika palasi kotiinsa vasta viime lauantai-iltana ja sehän sai aikaan sellaisen härdellin, että oksat pois, alunperin hän oli sanonut lähtevänsä heti torstaina eikä tietenkään kertonut meille suunnitelmiensa muuttuneen. Meillähän oli vieraita perjantaina ja isompi porukka oli tulossa sunnuntaina, joten paniikkisiivous ja ruuanlaitto siitä oli seurauksena.

Taitaa Typy tehdä päiväunta. Koitan saada kitisijän uneen...

Keilin & Typy

Vierailija

vauvagallup: En, en, en kaipaa. Toisaalta se tekee surulliseksi, kun en kaipaa. Siis, kun oli niin raskasta. Molempien koliikki ja todella rikkonaiset yöt. Taisin silloin itkeä enemmän kuin hymyillä, saati nauraa. Aina riittämätön olo, koska kun toisen otti syliin, niin toinen odotti jo vuoroaan.

Nyt on niin helppoa ja ihanaa verrattuna siihen, mitä oli vielä muutama kuukausi sitten. Vauhtia piisaa, mutta sehän on vain mukavaa!

sanna-leena

Vierailija

Oli pakko sen verran ehtiä kirjoittaa, kun luin noi teidän huolet. Elkää antako niiden maitojen nyt murentaa mieltä.Kyllä ne aikanaan jää pois, eikä saa kuunnella muita. Jos se on niin suuri nautinto pienelle ihmiselle, niin hampaista ja muista viis. Meillä aikuisillakin on erilaisia nautintoja ja täytyyhän pienillekin niitä suoda. Kyllä sinne suuhun varmasti jotain lopulta jää. Oon itekin meijän tissimaidon tissuttelusta ollut vähän huolissani (varsinkin eilisen masentavat hampihoitajalla käynnin jälkeen), mutta eikö toi psyykkinen puoli mene hampien ohi.

Hip hei, huoli pois ! Pullot lähteköön, kun tahtoo!

Vierailija

Mulla onneks omat sekä miehen vanhemmat on sitä mieltä et ei typyä hoitoon.Pieni on ja koti paras :-) Kiva kun ei sitä tarvitse mitenkään perustella ja äiti myös luvannu auttaa jos tulee tiukkoja paikkoja rahan kans esim.lääkärijuttuja.

Nyt kyllä taas iskee se omarivarikaipuu,mutta en kyllä asnunnon takia töihin lähtis, kun meillä on ihan kiva koti ja tilaakin tarpeeks 4h+k+s,mutta mutta kerrostalosta tahtos pois!!

jatu

Vierailija

tuo kesäkurpitsan paistaminen oli ainakin uusi juttu mulle, samoin että voi todella pienesti antaa jotain ihan uutta kokeilematonta jos haluaa. tsemppiä teille!!!! mä tiedä mitä se on kun lapsi potkii syöttötuolia ja viskoo ruuat pitkin keittiötä. silloin kun meillä oli loppukesästä totaalikieltäymys, pistettiin syöttötuoli kokonaan pois käytöstä. alettiin lusikkaruokia syömään uudestaan lattialla leikin ohessa. (sotkua tuli, joo) ja sitten totuteltiin syöttötuoliin uudelleen pikkuhiljaa, ihan niin ettei tarjottu edes ruokaa tai sitten jotain sellasta jyrsittävää, esim. kurkkua. ja viereen istuun kun itse syödään vaikkei söisi mitään. poju on niin vilkas että on kiipeämässä koko ajan pöydälle, joten valitettavasti oheistoimintaa on edelleen. joskus innostuu syömään lusikkaruokaa oikein hyvin, sitten on päiviä kun ei mene. joskus menee sormiruoka, joskus heittelee maissimakaronit pitkin seiniä. oon jo oppinut mitä tää on,keväällä itkeä tihrustin itse ja kiristelin hampaita kun mies tuli neljän maissa kotiin kun ei ollut syönyt mitään koko päivänä. nyt tarjotaan, jollei kelpaa niin pois tuolista.

Mulla on hyviä rieskanohjeita ynnä muita, jos kiinostaa, voin kertoa. riippuen mitä teillä on tietty käytössä voi soveltaa ja jokatapauksessa tulevaisuudessahan ruokavalio sen kun laajenee!

tiivii

Vierailija

on ollut mielessä viime päivinä, kun en ole ehtinyt kirjoittamaan, mutta muistankohan enää mitään.

Työkeskustelua olen yrittänyt seurailla. Toivottavasti en ainakaan lisännyt kenenkään ahdistusta ottamalla asian esille. Se nyt vaan on asia joka omassa mielessä pyörii ihan päivittäin, siis työ/hoito/raha-palapeli. Meillä kun ei ole ikinä ollut yhteisiä rahoja, eikä se siltä tunnu oikein nytkään, ei mun eikä miehen mielestä. Musta kyllä tuntuu lähinnä siltä, että kaikki mun " oma kiva" mikä maksaa enemmän kuin pari euroa siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Eli tuskin ostan itselleni vaatteita tms. jollei ihan pakko ole (tai kirpparilta korkeintaan) ja kampaajat sun muut jää ihan minimiin. Hierojalle kyllä aion mennä sit kun siltä tuntuu, se on niin tärkee.

Kyllä tää tilanne ahistaa, kun on tottunut ja opetettu itsenäiseksi ja miehestä riippumattomaksi (äidin tärkeimpiä opetuksia). Eikä mieskään tosiaan mitenkään iloinen tästä tilanteesta ole, ehkä johtuen siitäkin ettei hänen kotonaan ole rahaa jaettavaksi asti ollut. Mutta suostuu kuitenkin, kun mun mielestä on niin tärkeetä pitää typy vielä kotona.

Kieltämättä tuntuu siltäkin, ettei mun kotonaoloa paljon tueta. Siis eipä tuu ketään mieleen, joka ois sanonut, että hienoa kun vielä olet ja toivottavasti vielä voit jonkin aikaa olla. Voi olla että on sanonut, mutta en muista. Kyllä mun ympäristö enemmänkin kyselee töistä, eli oletko hakenut töitä, milloin aiot hakea... Siis kaverit (lapsettomat!), varsinkin saman alan ihmiset, varmaan hiukan ihmettelee että olen VIELÄ kotona vaikka lapsi on jo yli vuoden! Myös jotkut sukulaiset. Että kyllä tässä saa kirkkaana pitää mielessä oman kannan asiaan, kun ympäristön paineet on mitä on.

Se helpottaa omaa päätöstä, ettei ole työtä odottamassa, vaan entinen määräaikainen loppui aikanaan enkä ole myöskään kysellyt entisestä paikasta jatkoja... Muuten kahdesta muusta työpaikasta olen saanut tiedon tänne kotiin, joten olen aika luottavainen että kyllä sitä jotain sitten aina löytää, jotain pätkää varmaan mutta hyvä sekin. Tiedän muuten että moni ihmettelee sitäkin etten noita työpaikkoja hakenut, mistä mulle kerrottiin, olen aika monta kertaa saanut vastailla kysymyksiin noista! Onneksi mammakaverit tukee ainakin hiljaisesti :-)

Taidan laittaa pisteen ainakin hetkeksi tähän...

- marionette -

Vierailija

VauvaG: kaipaan. Silloin sai olla koneellapiiiitkään. Vauvan kannalta? En. Minä olen kommunikaattori. On ihanaa saada yhteys jota ymmärtää. Ai niin, imetystä kaipaan.

Ensi viikolla satasen aidat eli työpyräys. Meille tulee MLL hoitaja, hui. Ekaa kertaa on pakko tilata.

Joku väitti, että meidän pitäis pian muuttaa. hui.

Pikkujoulut JOOOO!!!

>Kukkuu ja Kukk<333s

Vierailija

Hommaa olisi vaikka muille jakaa, kiireellisimpänä nyt tuo huomisen juhlan ohjelman saattaminen esityskuntoon. Olen ollut viime aikoina laiska pinoutuja, mutta se johtuu vain ja ainoastaan näistä kiireistä ja kun elämä taas tasaantuu niin skarppaan. Kunniasanalla! Minustakin Syys04mammat ovat ainutlaatuinen sakki!

VauvaGee: Kaipaan ja kybällä! *Niisk*

Viime yön vietin Lillin kanssa sohvalla, Lilli nukkui huonosti päiväunia eilen ja sammui yöunille jo seitsemän aikaan. Sitten hän heräsi puoliltaöin yskimään eikä saanut enää unta. Mies on nyt Lilliä hoitanut pääasiassa yöt joten katsoin että nyt on minun vuoroni ja silittelin Lilliä siis alakerran sohvalla koko yön. Meillä on 3+2 istuttavat sohvat ja laitin ne vastakkain niin meillä oli siinä Lillin kanssa mukava parisänky.

Käytiin eilen katsomassa meitin uutta kotia mittanauhan kanssa, keittiö pitäisi pikapuoliin tilata... No, käynnillä selvisi että edellinen asukas on löytänyt itselleen vuokrakämpän ja on ulkona jo 28.10! Eli alle kahden viikon päästä! Tuo Levin reissu siirtyy meitin kannalta huonompaan ja huonompaan ajankohtaan päivä päivältä... No, saapahan mies tehdä remppaa rauhassa. Ja anoppi lupasi tulla avuksi ja esikoisen seuraksi vaikka koko viikoksi jos on tarvis joten kyllä se varmaan sujuu. Täytyy vaan yrittää ajoittaa se muutto niin että olisin kotona. ;-)

Ynis, menkat alkoi kolme ja puoli viikkoa myöhässä viime sunnuntaina. Ja jatkuu vieläkin. Luulen että yhdet jäi vaan välistä pois. Minulla on aina ollut tosi säännöllinen kierto 26 päivää, harvoin on edes yhtä päivää erehtynyt joten ihmettelin kyllä aika paljon.

Pyykkikone napsahti, täytyy mennä. Ihanaa viikonloppua kaikille! Tuskin kerkeän palstalle ennen maanantaita.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija

Kovasti on muka kiirettä pitänyt, kun en oo ehtinyt kirjoittelemaan. Oon yrittäny käydä pinoja lukemassa, mutten niitäkään oo kunolla ehtinyt. Joten toivottavasti en jorise ihan omiani.

Alkuviikosta olin jotenkin tosi väsynyt ja tympääntynyt. Tuntui, ettei oo mitään annettavaa kenellekään.Liekö johtunut kuukautisista muuten vaan, vai olinko sittenkin vauva-ajatuksissani turhankin pitkällä? Valmistelin myös miehen synttärit ihan pakko-tämäkin-on-tehdä -meininigillä. Ti-iltana oli pussitettavana ja pakastettavana nelisenkymmentä kiloa hirvenlihoja. Pääasiassa vasaa.Puoleenyöhön vierähti. Ja aamulla sokerirasitustestiin. Se määrättiin jo vuosi sitten, kun P oli niin iso, mutta silloin en mennyt ja nyt rupes vaivaamaan. Ihan ok oli kuitenkin. Ja sainpa kolmisen tuntia omaa aikaa :)

Eilen oltiin Kokkolassa mun vanhempien kanssa. Äiti sai " puhtaat paperit" ihoasiassa eikä enää tarvi kontrolloida niin usein. Samoin pallolaajennuksesta tuli 3kk ja nyt on tosi hyvät ennusteet eteenpäin, koska mitään hämminkiä ei oo ilmenny. Joten maksoivat meille ruuat, kahvit ja ostokset. En kylläkä mitään ihmeellistä ostellut enkä itelleni mitään löytänyt, mutta ihan kiva silti.

Tavallaan kaipaan vauva-aikaa, tavallaan ei. Mun mielestä kaikkia ajat on omalla tavallaan niin ihania. Mutta kaikkien vauva-ajoista on ihania muistoja, vaikka välillä oon väsyksissä ollutkin. Erityisesti esikoiselta. Jospa vielä...

Tiivii ja muut, jotka ei saa kannustusta kotona olemiseen. Kovasti jaksamisia! Tosi harmi tuollainen. Itse tiedätte kuitenkin, mikä teidän perheelle on parasta!

Mulla on siitä ihana tilanne, että olen saanut tosi paljon kannustusta kotiäitiyteen. Tosin ekan ja tokan jälkeenhän olin töissä eikä siitäkään kukaan huomautellut. Mutta nyt siis mies arvostaa, samoin molempien vanhemmat. Myös ympäristöstä oon saanut hyväksyntää ratkaisullemme. Jopa työnanatajanani toiminut henkilö, joka nytkin ois oikeastaan tarvinnu mua sijaisuuteen, ymmärtää ja arvostaa sitä, että oon kotosalla.Kun työelämään kyllä vielä ehtii.

Mutta kaikki kunnioitus myös teille, jotka jaksatte käydä myös töissä!

Lila. Mä oon saanu myös aina kommentteja mahani kanssa, varsinkin kun oon muuten niin lyhyt. " Ootko varma, ettei siellä oo kaksoset?" jne.

Ayap. Taidat olla jo viemiset valinnu. Vinkkaan silti vielä, että pyyhkeitä tai lakanoita saa ehkä sujautettua johonkin väliin. Eli esim. keittiöpyyhkeitä tai leivinliina tai käsipyyhkeitä. Tai aluslakana +tyynyliinat. Kovasti oon kauhistellu noita herkkukori -ideoita ihan vain hinnan ja hankkimisen vaivan takia. Me on nykyään otettu yleensä ite reissulakanat mukaan ja viety esim. hirvenlihaa tai puolukkahyytelöä. No, eihän nekään mitään ilmaisia oo. Onhan niihin menny rahaa ja vaivaa.

Keilin. Onnensi olkoon! Jokos ootte juhlineet? Nauttikaa nyt kunnolla!

Levin reissusta oon miettiny, et täytyy teillä lähtijöillä kyllä miehet tienata tosi hyvin. Meillä rahat riittä just ja just lainoihin, ruokaan ja tarpeellisiin hankintoihin. Muuta ei kannata ees miettiä.

Vai että hullut päivät. No, onhan tuossa hesarissa mainoksia näkyny. Mä tulisin hulluksi vähemmästäkin. Mä lakkaan tarvitsemasta mitään heti, jos on enemmän kuin kolme vaihtoehtoa.

Niin, mulle ois ollu tarjolla 2vko sijaisuus marraskuun alussa. Hetken ajatus kiehtoi ja tuli jopa huono omatunto, kun niin kiinnostuin. Sitte rupesin miettimään käytännön järjestelyjä; mistä hoitopaikka, miten lapset suhtautuis, miten kävis kotihoidontuen, entä hoitomaksut, eli jäisikö ees mitään käteen... en viittiny ees rueta soittelemaan ja selvittämään vaan aattelin, että ihanaa, kun saan olla kotona.

Tuttipulloa eikä tuttia oo meillä ollu kellään. Meidän hammaslääkäri oli tosi tiukkana tuttiasioissa ja huomautteli siitä äideille. Kunnes n. 50v iässä tuli ite isäksi. Johan muuttui ääni kellossa. Molemmille pojilleen on tutti ollu tosi tärkeä ja 4v synttärien kunniaks on saatu viimeiset imuttelut tuttipullosta. Että älkää ihmiset turhaa stressatko! Toki siitä on hyvä pyrkiä eroon ja jos ateriakertoja on enemmän kuin 5/vrk, niin periaatteessa se on haitaks hampaille, mutta jokainen tekee niin, kuin parhaaksi näkee. Koittaa vaikka harjailla sitten.

Aavis. Ihanaa, että sait tukea ja neuvoja! Harmi, ettei vanhempasi pääse tulemaan. Pystytkö pakastaa herkkuja?

Saapa nähdä, milloin P kunnolla lähtee kävelemään. Edistystä tapahtuu koko ajan, mutta kovin varovainen poika on, vaikka tanakasti ilman tukea seisookin.Uusin innostus on ollu isosikson nukenrattaiden lykkiminen. Tosin niihinkin ois melkein kivempi kiivetä ite kyytiin. Mun vanhemmat oli eilen kaupassa kuullu vauvanitkua ja sanonu isommille: " Onkohan tuo P?" Isommat oli vastannu: " Ei, tuo on pienen vauvai itkua. P HUUTAA."

Kivaa viikonloppua kaikille! Pinoilu jatkukoon. Tarvittaessa esim ma-to, pe-su tai viikkopinoina.

T@hti

Vierailija

Ja kyllä oli tarpeen!!Hirviän sotkun saavat nuo lapset aikaan..

Naapurivakooja:Kyllä se mies eilen poikuletta vei :-)

Inhottavan harmaa päivä.Typyllä räkis jatkuu ja täällä kökitää,toivottavast ei nouse kuume tai muuten pahane et huomen pääsisin vähä täältä pois!!

Ramika eilen tuttipulloista kyseli..Meillä käytössä täysin.Typyllä pyörii vesipullo lattialla ja siitä pitkin päiviä hörppii,ni nyt ostin taikamukin ja siitä osas juoda ni vaihetaa vesipullo siihen.tänää ennen päikkejä annoin maidon nokkiksesta,mut ei suostunu nukkuu enneku sai vähä pulloo.Pitäs ehkä ne päivämaidot saada nokkiksee,mutaamuvelli ja iltamaito säilyy.

Iltamaidosta..Typy syö puuron,sit pesulle ja iltamaito makkaris-ei hyvä!!Pojan kans tehtii nii jo unikoulus,ikä 7½kk et puuro+tissit ja sit hampaanpesulle ja nukkumaa,mut typy juo sen maidon hampaanpesun jälkee.Tämä pitäs muuttaa mut ei jaksas!!Tämä maito häiritsee mua nyt eniten..

Kukkuu:MLL kokemukset sitten jakoon..

Ei taida nyt asiaakaan olla..Ruokaa pitäs laitella..

Ynis:laitoin viestin et jos ei tullu perille kerro.

jatu

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat