Huhtikset Viikonloppuun!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Moikka vaan kaikille!

Mulla on tänään ekan kerran äitiyshousut jalassa! Ihana pyöreä kumpuni ei enää hyväksy tavallisia farkkuja vaan nyt pitää olla tämmöiset jumbomallit. =) Tarvii käydä viikonloppuna ostamassa muutamat lisää sillä yksillä ei pitkälle pötkitä.

Ihanaa viikonloppu! On luvattu kylmenevää säätä ja syksyn lapsena mä odotan jo pakkasia ja sitä kun sataisi lunta! No lunta varmasti saan vielä odottaakin mutta kylmää ilmaa pitäisi siis tulla tänne Tampereen suunnallekin =)

Eilen oli ihme oloa vatsassa... Onko kellään ollut vastaavaa: tuolla ihan alhaalla sisällä tuntui ensin ihan pientä tikkuilua ja sitten ihan niinkuin olisi puutunut vähän. Ei mitenkään kivuliasta ja ajattelin että varmaan vain venyy paikat tai tulee jotain pieniä suppareita kun oli niin hassun tuntuista. Jos jatkuu niin ajattelin varmistaa asian vielä neuvolasta.

Oletteko muuten miettineet jo nimiä vauvalle? Meillä on valmiina molemmille nimi ja on aika kiva puhutella vauvaa jo nyt oikealla nimellä isän kanssa. Me ei olla mitenkään taikauskoisia vaan meillähän on ostettuna jo vaikka mitä vauvalle ja odotuksestakin kerrottiin jo viikolla 6. Johtunee myös siitä että tämä on meidän esikoinen ja ei osaa pelätä/odottaa pahinta. Ja tietysti tästä on niin superinnoissaan! =)

Oikein hauskaa ja iloista perjantaita ja tulevaa viikonloppua kaikille mammoille!

Annu 14+5

Kommentit (11)

Vierailija

Nyt on pääsen minäkin kertomaan niitä keskiviikoisen np ultran kuulumisia, eli niinhän siinä sitten kävi että laskettu siirtyi parilla viikolla ja onkin vasta 29.4 eikä 15. Mutta niinhän se muuttu esikoisellakin aikoinaan yhdeksällä päivällä! Pääasia kuitenkin että kaikki oli muuten hyvin, pieni sydän sielä sykki! Ei olis vauva millään halunnut näyttää niskaturvotusta, mutta saatiin sekin sitten lopulta, ja ihan normaalisti kaikki kunnossa!

Muuten oma olo on taas aivan kamala, koko ajan paha olo ja heti kun syö jotain niin saman tien kakki tulee myös ulos! Onneks sain esikoisen kiltisti nukkumaan niin saa hetken olla ihan rauhassa!

Mutta tässä taas meidän kuulumisia, hyvät voinnit kaikille!!!

Minuna ja masukki 11+6

Vierailija

Mammahousut on kaverilta ja ne on tällaset aika muodikkaat farkut paitsi että näis on vetska edes ja se ei kyl ole kamalan kätevä ja ajattelin hakea HM:stä semmoisella leveällä kaistaleella olevat vetoketjuttomat farkut. Eli HM:ssä olen törmännyt Tampereella mammavaatteisiin jotka on enempi nykypäivää.

Mymlan: kiitos sulle vastauksesta =) Se tuntuma mikä mulla on että ihan alhaalla puutuu joku, ei siis oo kivulias ja sit välillä tulee paineen tunne *excuse my french* persiisiin siis sinne sisälle... (Kyl me naiset ollaan ihania ku voidaan jutella tämmösistä asioista =))

Vierailija

viikonloppu tosiaan on jo käsillä. Musta on vaan niin ihanaa olla perheen ihan kesken. Köllötellä lattialla ja katsella telkusta hömppää.

Tänään ajateltiin illalla saunan jälkeen herkutella pizzalla, rupes vaan aivan mielettömästi jo aamusta tekeen mieli pizzaa... Mummu ja vaarikin on kutsuttu mukaan mässäilemään. No tää ja huominen päivä töitä ja sunnuntai sitten on mullakin vapaa.

Laitoin aamulla huhtiksille esittelypinkan, joten käykää kirjautumassa, en usko että olen ainoa jota kiinnostaa muut kanssasisaret.

Peppinetta 15+5

Vierailija

Minä kerrankin näin aikaisin koneella, syy sairasloma :(

Neuvolalääkäri määräsi eilen lepoon, onneksi kuitenkin kotioloissa ettei tarvitse sairaalaan mennä. Eteisistukka vuotaa ja jostakin syystä on supistellut muutaman päivän oikein kivuliaasti :( Mutta ei kai tässä nyt mitään kamalla paniikkia ole, siinä tapauksessa minut olisi varmaan otettu osastolle lepäämään. Harmittaa kyllä työn kannalta, nyt joutuvat siellä tekemään enemmän kun en ole paikalla.

Toivottavasti tämä olo tästä paranee ja rauhoittuu, ei ole mitenkään kiva ajatus että joutuisin enemmänkin lepäilemään tämän raskauden aikana, seinät kaatuu päälle kyllä!

Aamukin on täällä Pohjanmaalla harmaa, minä myös jo pakkasia ja lunta odotan, ja kevättä tietysti :) !

Vierailija

Minulla oli ekaa odottaessa vatsan ala-sivuilla ajoittain pientä pistävää kipua. Johtui terkkarin mukaan kohdun ym lihasten venymisestä. Olin alussa kamalan huolissani, mutta taitaa olla aika tavallista ja vaaratonta siis.

Vierailija

Täällä sataa tänään ihan kunnolla, todellinen harmaa syyspäivä siis tiedossa. Ei paljon huvita ulos lähteä...

Annu: Minullakin tuntui eilen sellainen jännä " puutuminen" alamasussa, kun olin pyöräilemässä. Yhtäkkiä masussa tuntui ihan pientä nipistystä, ja sitten tuntui, kuin koko alamasu olisi kovettunut tai puutunut. Kun suoristin selkäni ajoasentoa muuttamalla kova tunne katosi. Mietin sen olevan pikku harjoitussuppari, vaikken olekaan varma. Ei ole aiemmin sellaista tunnetta ollut. Ei ollut kuitenkaan kipeä, toisin kuin ilmeisesti kasvukivut, joita on tuntunut vaikka nopeasti ylös noustessa tai aivastaessa. No, ensimmäistä minäkin odotan, joten en ole ollenkaan varma, tulkitsenko tuntemuksia oikein.

Muutenpa täällä voidaan tasapaksusti, masu tuntuu koko ajan vain selvemmin ja vointi on muutenkin pirteä ja hyvinvoiva. Ainoa riesa on tuo vessassa ravaaminen, yössä noin kolme kertaa ja päivälläkin muutaman tunnin välein. Odottelen siis yhä helpotusta tähän vaivaan. :)

Taidanpa minäkin käydä hakemassa " pikku iltapalaa" varten pitsatarpeita, niin alkoi tehdä mieli, kun ainakin kaksi muutakin kertoi pitsaa aikovansa nauttia illalla. Nam.

Oikein rentouttavaa perjantaipäivää kaikille!

Kissankello rv 15+0

Vierailija

Vähän ennen töitä vielä täälläkin...

Keli meillä samanlaista, sillä taidan majailla teidän edellisten kotiseutujen puolessa välissä.. Mistäs Annu hait mamma housut? Tuntuu et oon kolunnut Tampereen nii läpi, ettei yllätyksiä enää tuu vastaan.

Masussa meno kovimmillaan, taas kun pääsen töihin, (seisomatyö) alkaa rauhottuun. Mutta ihana fiilis kun on perjantai!!!

Jakselkaa kanssasisaret, ja hyvää perjantaita!!!!

Lumo 15+4 (?)

Vierailija

Tervehdys kaikille,

tänä aamuna päätin minäkin pinoutua huhtikuisten pinoon. Aiemmin en ole viitsinyt, koska alkuraskaus on ollut epävarmaa piiiitkän historian takia ja muidenkin hoitojen. Ei niistä tällä kertaa sen enempää, koska tällä viikolla minut julistettiin " tavikseksi" sillä tapaa, että sain lopettaa sellaiset veren hyytymistekijä-hoidot ja nyt riittää tavalliset neuvolakäynnit. Saa kysyä jos kiinnostaa tarkemmin, kerron ihan mielelläni, mutta ei nyt niistä sen enempää.

Meillä on laskettu aika 10.4., ja esikoista odotellaan. Molemmilla on ikää 31. Takana on ivf-hoitoja.

Esikoisen odottajana kaikki on tosi uutta ja jännää, tosin myös huolii varmaan vähän enemmän kuin konkarit. Tällä viikolla (rv 15) on tapahtunut kaikenlaista pientä kivaa edistystä! Ensinnäkin energiataso on kohonnut huimasti, vaikka illalla väsyttääkin vielä kauheasti. Rintoja, tai oikeastaan vaan toista, on tällä viikolla " juilinut" , ihankuin se yrittäisi kasvaa nopeammin. Tänään myös nipistelee mahaa sieltä täältä, en tiedä onko suolistoperäistä vai liittyykö kohtuun vai mitä siellä tapahtuu. Helpottavaa lukea että muillakin outoja tuntemuksia mahassa. Ja mulla on myös alkanut masu kasvaa tällä viikolla, isommatkin housut alkaa puristaa ja ahdistaa, joten kai se on henkkaan ja maukkaan tai lindexille tästä suunnattava.

Kaikin puolin alkaa olla ihana olo tän raskauden kanssa. Oon maltamattomasti odotellut mahan kasvua, ja kivaa kun siinäkin alkaa jotain tapahtua.

Tällä viikolla meillä oli np-ultra, tosin vauva oli jo liian iso mittaukseen, pituutta oli 8,2 cm. Siellä se liikuskeli ja " sätki" oudon näköisesti. Tosi suloinen oli!

Ei nyt sen kummempaa, hyvää vointia kaikille! Jaipur rv 15

Vierailija

Yhäkin istun koneella, vaikka pitäisi jo pakata mummila reissua varten..

Saas nähdä huomataanko siellä nyt, että meille on vauva tulossa. oon nimittäin ajatellut pitää salaisuutena niin kauan kuin huomaavat. Mah mulla on hiukan turvonnut, varsinkin iltaisin, mutta samat vanhat farkut ja muutkin housut yhä mahtuu jalkaan. Ei kukaan ole ainakaan huomauttanut, et huomaisi. Saunassa mun äiti saattaa kylläkin huomata.

Ne vihlovat, menkkakipuja muistuttavat (paitsi paljon kovammat) kivut alavatsassa (sekä selkään säteillen) ovat muutes tosiaankin kohdun kasvu kipuja. Kohtua kiinni pitävät nivelsiteen alkavat jo heti tosi aikaisessa vaiheessa venymään, ja se aiheuttaa koviakin kipuja. Mulla oli niitä paljon ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa, mut nyt mä oon varmaan jo niin " löysä" tapaus, et ei edes kohtuun tunnu! ;)

Mä pinouduin tonne esittelypinoon, vaikka mietinkin et viitsinkö. Joskus " anonyyminä" olo tuntuu melko turvalliselta. Onko hölmösti ajateltu?

Oon kuullut, et Lindexillä olis tosi kivoja mammavaatteita, ja ajattelinkin, et loman jälkeen käyn katsomassa. Mä luulen, että muutaman viikon päästä nää farkut alkaa VIIMEISTÄÄN ottaa vastaan..! On vaan niin ärsyttävää, että niistä vaatteista revitään niin hirveesti hintaa. Viime rasakudessa mulla ei ollutkaan ollenkaan mamma-vaatteita, oli vaan sellasia lantiotrikoita, mut nyt mä haluaisin jotkut siistit housut tai farkut. Tiiättekö voiko mistään tilata farkkuhaalareita?

No mut nyt hommiin! Jatkot :)

Vierailija

Tässä tulee sitten np-ultra kuulumisia. Alkuun beibi nukkui, mutta hetken päästä alkoi sen päiväinen meno, että taitaa olla samanlainen menijä tulossa kuin esikoinenkin! Kaikki oli kunnossa, selkäranka - ja ydin oli ok, samoin vatsanpeitteet, nenäluu näkyi selvästi, mahalaukussa oli nestettä, sydän ja aivot näyttivät normaaleilta. Yksi omituisuus kuitenkin löytyi: Sikiö vastasi viikkoja 14+2, vaikka viikkoja piti olla vasta 12+6! Käsittämätöntä, koska viikoilla 7 ja 8 tehdyissä ultrissa vastasi täysin viikkoja ja ovulaatiosta olen satavarma. Kätilö yritti esittää, että hedelmöittyminen on tapahtunut 17.-18.7., mikä ei mitenkään voi olla mahdollista, koska viimeiset kuukautiset alkoi vasta 16.7. Ovulaation olen viimeisen vuoden tunnistanut sataprosenttisella varmuudella, joten en ymmärrä mistä heitto voi johtua! Kätilö väitti, että tässä vaiheessa perinnölliset kokoerot eivät voi vielä näkyä, mutta muutakaan syytä mittavirheen lisäksi en keksi. Kaivoin sitten esikoisen ultrakuvatkin ja niissä oli sama homma: np-ultrassa sikiö oli vähintään neljää päivää suurempi, kuin olisi kuulunut olla ja rakenneultrassa reilun viikon. Esikoisen ensimmäisen mahdollisen hedelmöittymispäivän tiedän ehdottoman varmasti, koska seksiä ei siinä kierrossa ollut kuin kaksi kertaa peräkkäisinä päivinä.

No, laskettua aikaa ei kuitenkaan vielä muutettu, vaan katsotaan vielä rakenneultrassa. Kätilö myönsi, että ainakin päämitta heillä saattaa olla väärin ohjelmoitu (Turun Medisonar). Outoa kuitenkin on, että kaikki vauvasta otetut mitat vastasivat tasaisesti suurempia viikkoja. Ai niin, unohtui mainita, että suuresta pääperämitasta johtuen niskaturvotusta ei enää voitu luotettavasti mitata, mutta minkäänlaista turvotusta ei kuitenkaan näkynyt.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Riax rv 13+0 (14+3)

Vierailija

Täällä on sadellut koko aamupäivän ja raikkaasta syysilmasta ei ole tietoakaan, jotain +30 ja kosteaa... Voi kun tuntuisi ihanalta vetää keuhkot täyteen kirpeää syysilmaa! Tänään on taas hyvä päivä, vaikka ennen joka toinen päivä on ollut täynnä kuvotusta. Johtuukokohan siitä, että tänään nuo maagiset 12 viikkoa ovat vihdoin täynnä. Minusta ei vielä kukaan huomaa että olen raskaana vaikka maha hieman pömpöttääkin ja rinnat kasvaneet. Naapurin rouvat olivat yllättyneitä uutisesta, vaikka näkevät minut uikkareissa lähes päivittäin. Sitä vaan olivat ihmetelleet, kun aina iltaisin ja viiikonloppuisin mies on yksin lasten kanssa ulkona eikä rouvaa mailla halmeilla. Tänään jätin lapset ensimmäistä kertaa leikkikouluun yksikseen. Itkivät molemmat ja äidin sydäntä raastoi, mutta olivat lopettaneet aika pian ja kun hiivin puolentoista tunnin päästä takaisin, olivat ihan tyytyväisiä. Pysittyttelin sitten kansliassa viimeisen tunnin ajan. Ihanaa kun saataisiin tämä arki jo vihdoin rullaamaan. Saan minäkin sitten sitä omaa aikaa opiskelulleni. Tämä täysiäiväinen kotiäitiys ei ole ihan minua varten. Ahdistaa jos ei ole yhtään aikaa omille jutuille. Parasta olisi kun voisi tehdä töitä vain puolipäivää tai 3 päivää viikossa. Harmi vaan ettei se ole minulle töissä mahdollista. Mutta nyt opiskellessa kohta on. Meillä sinänsä tylsä viikonloppu tiedossa, koska isi tulee työmatkaltaan vasta sunnuntai-iltana. Perjantai-illan kunniaksi tehdään kuitenkin poikien kanssa pizzaa. Sääli vain vastasiivottua keittiötä.....Tulipas taas lörpöteltyä; taidan kaivata aikuiskontakteja!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat