Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaa keittiösuunnittelu?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Omakotitaloprojekti on aluillaan ja keittiöitäkin ollaan jo katseltu ja vähän suunniteltu Ikean suunnitteluohjelmalla :-) Tietääkö joku paljonko maksaa keittiösuunnitelman teettäminen (esim. Topi, Puustelli, Parma...) ? Olisi kiva teettää suunnitelma ammattilaisella, koska itse ei aina ihan kaikkea osaa ottaa huomioon.

Kommentit (6)

Vierailija

Hei!

No, ei se oikeastaan mitään maksa jos et halua erikseen teettää suunnitelmia ja sitten niiden kanssa kiertää eri myyjiä.

Eli menet keittiöfirmaan ja suunnittelet heidän kanssaan teille keittiön ja he tekevät tarjouksen. Kirjaat itsellesi muistiin mitä kaikkea olet suunnilleen sopinut ensimmäisen myyjän kanssa, menet seuraavaan kauppaan ja toistat kierrosta muutaman kanssa.

Eli jos haluat useamman tarjouksen niin joudut suunnittelemaan sen jokaisen kanssa erikseen. Piirustukset saa mukaansa vasta kun teette kaupat. Suunnittelutyö on heille myyntityötä ja siitä itsestään ei veloiteta, vaikka kauppoja ei syntyisikään.

Niin ja kannattaa tosiaan käydä muutaman kanssa juttelemassa. Heiltä saa tosi hyviä ideoita keittiön toteutukseen, etenkin kun kerään useamman suunnittelijan parhaat ideat yhteen.

Joiltakin kauppiailta saa jonkin tasoisen mittapiirroksen mukaansa (esim. ylhäältä katsoen kalusteiden kokonaisleveydet). Onhan sitä vähän vaikea katsoa istuuko keittiö uuteen taloon, jos ei yhtään mitään saa mukaansa.

Terveisin

Paljon aikaa keittiökaupoissa käyttänyt

Vierailija

Vielä viime vuonna sunnitelmat sai mukaan lähes kaikista keittiöfirmoista. Teetimme suunnitelman kaikkine yksityiskohtineen ja tilasimme keittiön puutyöfirmasta 30 % keittiöfirmoja halvemmalla.

Mutta kunhan 2-3 suunnitelmaa olet teettänyt, tiedät jo aika tarkkaan itsekin, mitä haluat ja mistä pidät. Sitten voit poimia parhaat palat eri vaihtoehdoista ja käydä teettämässä vielä korjatut suunnitelmat. Tässä vaiheessa ainakin minulla oli jo melko hyvin muistissa, miltä keittiö näyttää, joten esim. naamakuvat piirsin itse ruutupaperille puuseppää varten.

Vierailija

että kuvaa ei saa mukaansa. Olisihan se liian helppoa teettää kuva yhdessä paikassa ja sen perusteella pyytää tarjoukset muilta ;-)

Vierailija

saa täydelliset suunnitelmat, Keittiömaailmasta yhden kuvan per tila. Puustellilta ei mitään.. keittiötukussa olisivat suunnitelleet ruutupaperille. Muita ei kokeiltukaan. Ja ilmaista toki on.

sanna

Vierailija

ikeasta saa kaikki piirustukset ja kuvat ilmaiseksi, ja niiden avulla voi vapaasti ostaa kaappinsa ja muut jutut ihan mistä vaan. loistava systeemi! useammat kuitenkin tod.näk päätyvät ikean kaappeihin.

Vierailija

En usko, että suunnitelma maksaa mitään. Ei ainakaan meillä maksanut. Suunnitelmaa tai siis sitä kuvaa ei kyllä saa mukaan ennen kuin kaupat on tehty. Mutta itse suunnitelma kuuluu kyllä jo hintaan. Minäkin suunnittelin ensin Ikean ohjelmalla ja keittiöfirmassa suunnitelma oli melkein prikulleen samanlainen :D

Uusimmat

Suosituimmat