TAMMENTERHOJEN PERJANTAI ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta koko sakki!

Joko on fiilikset korkealla, kun päästään lepäämään viikonlopuksi?

Täällä oli jo aamulla havaittavissa aikamoisia vaikeuksia herätä!

Ihanaa, huomen aamulla ei sitten nousta ennen puolta päivää.

Heräsin toissayönä kamaliin aaltomaisiin supistuksiin. ne veti mahaa pinkeelle napaan asti ja tuntuivat jopa peräaukons eudulla. -Ne oli sitten ensimmäiset supistukset minulla ja pelotti herätä sellaiseen tunteeseen! Onneksi sitten tasoittuivat ja jatkoin unia.

Kävin eilen varmuuden vuoksi pissakokeessa, joka oli puhdas. ottivat vielä tulehdusnäytteet, tänään alustavat tiedot tulevatkin...

Ultralla katsottiin Itiötä ja siellähän se oli vaihtanut asentoa, ja potkutteli pää itään päin! huh, huh... että itään...

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE! hUILATKEE!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Olin tuossa pari kuukautta ilman nettiä ja meinasipa unohtua palstailutkin. Uuteen, mutta keskeneräiseen taloon päästiin muuttamaan elokuun viimesenä viikonloppuna ja siitä lähtien tilaa on ollu enempi, mutta sosiaalinen elämä on kutistunu olemattomiin.

Muutimme kaupungista maaseudulle ja tuttuja ei juurikaan täällä päin ole. Serkku asuu parin kilsan päässä, mutta sillä omat kiireet ja supistusten takia en uskaltaudu lähtemään kovin usein ratasajelulle kilometriä pidemmälle.

Maha-asukki osoittautui pojaksi eli esikoinen odottelee kovasti pikkuveljeä. Masu onkin hurjan suuri ylimmällä käyrällä kuljetaan ja itse en kovin isokokoinen ole niin varmaan ulkopuoliset luulee et synnytän hetkenä minä hyvänsä. Sokerirasitukseen jouduin kuten esikoistakin odottaessa, mutta ei siinä mitään normaalista poikkeavaa ollut. Proteiinia erittyy jonkin verran virtsaan, mutta terkan mielestä asia ei ole vakava kun testitikku ei ole vihreänä. Supisteluja tulee säännöllisen epäsäänöllisesti. Eritoten rasituksessa nippailut on koviakin.

Suunnittelin tuossa kaksostenvaunujen ostoa esikoista ja poikaa varten, mutta niin reippaana tuo vajaa parivuotias kävelee etten taida niitä uusia rattaita ostaa. Pitää ajoittaa pidemmät rataslenkit illaksi niin mieskin on sitten apuna jos tarttee kannella.

Ensi viikolla lääkärineuvolassa saa sitten tietää onko supistelut alottanut jo kohdunkaulan lyhenemisen ja kohdunsuun avautumisen kun esikoisen kohdalla olin jo sormelle auki rv 34. Tytär syntyi kuitenkin täysiaikaisena ja synnytys piti käynnistää kun aukeaminen jumahti viiteen senttiin viimeisen viikon aikana.

Hyvät viikonloput kaikille ja jakselkaa. Palailen palstalle kunhan taas kerkeän.

Vierailija

Minäkin kerrankin ajoissa liikkeellä...

Eilen oli lääkärineuvola, mitättömämpi kun odotin, mut tosi mukava lääkäri kylläkin... Kaikki oli kunnossa ja vauva potkutteli pää alaspäin masussa, paikat kiinni ja hemoglobiini pysyny tosi hyvänä... Sf-mitta 26, joten ihan yläkäyrältä oltiin pudottu vähäsen alaspäin=)

Kysyin lääkäriltä D-vitamiineista. Lääkäri oli sitä mieltä, että jos juo maitoo, ni ei sitä enää tartte ruveta syömään. Jos kuitenkin jotain pillereitä haluu napsia, ni sit vaikka jotain monivitamiinia, jossa on D:täkin... Mites muilla?

Mä en tiiä siitä viikonlopun relaamisesta. Meil on huomenna hautajaiset muutaman sadan kilsan päässä. Eiköhän siin koko päivä vierähdä... Ja mitenkähän autossa istuminenkin onnistuu, pissataukoja saadaan varmaan pitää yhtenään... Ja sit mä raskauden herkistämänä vollotan tietenkin kun joku Niagara...

Jeps, ei kai tän ihmeempiä. Mukavia syyspäiviä kaikille.

Millamalla 27+0

Vierailija

Heippa,

töissä ruokatunnilla salaattia syön ja ajattelin samalla tarkastaa tammimasujen kuulumisia..

Sol Angel: mun käsittääkseni ne on liitoskipuja.. mullakin meinaa on kipee.. ja kun kävin neuvolalääkärissä niin lääkäri kysy että onko siitä kipee että ne on liitoskipuja.. jotenkin lantio valmistuu synnytystä varten??!! että ihan normaalia pitäisi olla..

Eilen hain stokkalta vauvalle yhdistelmävaunut! Tuntu vähän hassulta työntää niitä autoon ;) mutta pakkokait se on alkaa pikkuhiljaa jo hankkimaan jotain tavaraa pikkuiselle tulokkaalle.. <3

mäkin popsin kalkkia, rautaa, ja d-vitamiinia.. vielä pitäis käydä ostamassa sitä omega kolmosta, että tulisi älykäs lapsi! ;)

no mutta minä jatkan salaatin syömistä..

mukavaa viikonloppua!! :) :)

Vierailija

Hyvää perjantaita kaikille. Heräsin juuri,oli pakko ottaa päikkärit, kun viimeyö meni ketuilleen. Eilen olin työkavereiden kanssa syömässä, lääkefirma tarjosi. Pöytä notkuin erilaisia herkkuja(seisova päytä) ja niitä tuli sitten ahmittua liikaa. Tämäpä kostautui sillä, että vatsan täyteliäisyys ja ahdistava olo pitivät hereillä. Nukahdin vasta kolmen jälkeen ja herätä täytyi sitten 6.35, avittamaan poika kouluun. Mitä tästä opimme??Ahneella on...joten en kyllä enää ahmi vaikka kuinka olisi herkkuja tarjolla. No nyt kuitenkin olo ihan mukava. Tänään lahdemme mummulaan hemmoteltavaksi, ei ruuanlaittoa,ei siivoamista vaan mukavaa seurustelua. Mieskin tulee huomena kotiin ja sepä vasta mukavalta tuntuukin.

rv.27+2

Vierailija

en tiedä vielä virallista äitiysloman alkamispäivää (eli päätöksiä rahoista, avustuksesta ja vapaista ei vielä ole tullut...), mutta sen 20.12. minäkin sain Kelan nettisivujen laskurista alkamispäiväksi. Meillä taitaa siis olla prikulleen sama laskettu aika, 26.1.? Jännää!

Mukavaa viikonloppua ja parasta odotusaikaa,

:) SolAngel

Vierailija

Tuntuu tulevan mulle tavaksi nämä aikaiset lauantaiaamut. Yleensä saankin nukkua melkein yhdeksään kun meidän neidillä on nyt niin ihana rytmi!

Joku kyseli D-vitamiineista. Meilä terkka suositteli jo ekalla neuvolakäynnillä, vaikka silloin oli vielä auronkoistakin ja käytän paljon maitotuotteita. Sitähän ei voi saada liikaa, joten sikäli ei ole ainakaan haittaa vaikka popsisikin. Koitan muistaa maitohappobakteereja ottaa kanssa, jos vaikka pysyis flunssat loitolla ja säästyttäis sitten vauvan synnyttyä edes muutamilta masuitkuilta.

Keskiviikkona oli tytön jalasta kontrolligöntgen, mikä näytti ihan hyvältä. Mutta haava oli alkanut märkimään ja side oli jäänyt siihen pahasti kiinni. Kauheat huudot kun lääkäri repi sitä irti... Laittoi jotain ihme " läskiä" haavan päälle ja eilen olikin sitten lähtenyt tosi hyvin paranemaan ja hoitaja lupaili että viikon päästä ei tarvitse enää sidettä. Huokasin helpotuksesta! Kolme viikkoa vielä kipsissä. Ei voi kuin ihastella lasten sopeutumiskykyä, kipsi ei tunnu juurikaan haittaavan menoa, eikä tyttö koskaan sano että otetaan se pois.

Masumeno on samanlaista, alkuviikko oli pelkkää supistelua kun kannoin tyttöä liikaa. Nyt olis aika tarkkaan 3 kk laskettuun aikaan!

Kivaa, tänään tulee kavereita yökylään! Ihana istua, jutella ja syödä hyvin. Meinaan nauttia pihvin ja lasillisen punaviiniä!!!

Maaria 27+1

Vierailija

Nyt sitten ovat alkaneet ne yölliset suonenvedot. Magneesiumiako sitä täytyi syödä niiden välttämiseksi? Hb on pysynyt nyt raudansyönnillä 110:ssä, mutta mahtaakohan magneesiumin syöminen vaikuttaa sitten raudan imeytymiseen?

Huominen päivä esikoisen kanssa kotosalla ja sunnuntaina taas hirvijahtiin virkistäytymään. Joten ei tule myöhäisiä aamu-unia tällekkään viikonlopulle.

Elisa LA 26.1

Vierailija

Eilen oltiin neuvolassa. Kaikki oli hyvin sf mittakin oli alkanut tippua käyrille päin mutta yli käyrien ollaan viekin, rv 25+6 sf mitta 26,5 cm!

Ei kuulemma mitään hätää, seurataan tilannetta ja lähempänä sitten TAYS:iin jollei koko pienene. Sokeriarvoja seurasin viime viikon ja ne oli ihan hyviä eli en joudu/pääse TAYS:iin enää kun loppuvaiheessa. Seuraan vielä itse myöhemmin tilannetta. Ruokavaliolla olen ja en ole mitenkään kellotarkka, jää joitakin aterioitakin pois ja silti voidaan hyvin. Niin ja kerran viikossa voi pitää herkuttelupäivän, meillä se yleensä on perjantai mutta joskus lipsuu jo keskiviikolle kuten tällä viikolla oli. Tekee makeaa niin paljon mieli.

Tänään mennään mun kotiin yökylään. Tarttee opettaa esikoista ( 1v.4 kk) talvea varten olemaan yötä muualla. Asutaan niin lähellä, että sinnehän se joutuu jos yöllä tulee lähtö ja ei olla oltu yökylässä kun matkaa on tosiaan vain vajaat 7 kilometriä. Saa nähdä mitä tuleman pitää, ei oikein tykkää olla muualla yötä. (ollaan oltu anoppilassa muutama yö)

Eipä tässä muuta hyvin on tosiaan voitu. Kohta lähdetään esikoisen kanssa muskariin ja sitten alkaa viikonloppu.

RV 25+6

Vierailija

Heikunkeikun kaikille!

Pääsin jo töistä ja aattelin ajan kanssa piipahtaa täälläki, ku oon viikolla tehny niin pitkiä päiviä muka...

Lukemassa kyllä oon käyny muitten kuulumiset mut ei oo piisannu virtaa kertoo omistaan. Eipä niissä ny sen kummempia kertomisia ookkaan...

Maha kasvaa ja se kai kuuluu taudin kuvaan ;)

Vähän enemmän pyörryttää, ku aikasemmin, johtusko matalasta hb:sta tai verenpaineesta. Mä kyllä yritän ottaa joka päivä kaks Retaferia, mut ei tunnu tehoovan toivotulla lailla. Mutta se on kiva juttu, että mun työkaverit on niin kivoja, ettei mun oo tarvinnu kiipeillä kovin korkeella, muuten ku pakolliset tulot ja menot, en sen puoleen enää mahtuskaa telineitten välistä kovin ketterästi, mutta siis isot pisteet pojille!

Vauva on isojen lasten toimesta ristitty Mukuliksi, isi kutsuu sitä edelleen Kaveriksi. Tuntuu pikkunen voivan hyvin, ainaki aktiivisuudesta päätellen! jonkulainen rytmi on myös muodostunu, en tiedä sitten päteekö sama rytmi synnytyksen jälkeen, joskus nimittäin tuntuu siltä, ettei Mukuli nuku koskaan! No ei se öisin ainakaa niin kovasti melskaa, ettenkö sais nukuttua, mutta aamulla herää ensimmäiseen kellonsoittoon ja alottaa jumpan! Päivän aikana se on enemmän vai vähemmän aktiivinen, mut on siis selviä lepo- ja touhuaikoja. Illalla on sitte virtaa pienellä, eilen paistoin lättyjä puuhellan ääressä, niin tuntu kovasti olevan mielissään, ehkä tuoksusta tai sitte se kammos sitä lämpöö..

Täytyy alottaa tuo iltavuoro, jos tänään sais kotana jotain tehtyä, ku sohva on ollu paljo parempi vaihtoehto muuten tällä viikolla!

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

T: Hemppa ja Mukuli viikolla 25+3

Vierailija

Ihanaa kun on vkonloppu! Nukuin pitkästä aikaa kunnon yöunet vain yhden vessareissun kera, joten olo on aika pirteä!

Kävin torstaina neuvolassa tarkastuksessa, kun huimasi oikeen kunnolla ja oli niin vetämätön olo. Johtunee siitä, kun en viikkkoon ollut nukkunut kunnolla. Verenpaineet oli koholla, joten kirjoitti sitten to-pe saikkua. Ihanaa oli eilen nukkuakin kunnolla, heräsin pojan laittamaan kouluun 8 maissa ja kävin sen jälkeen takaisin uinumaan. Heräsin vasta 12 aikaan päivällä, kun avokki herätti....mutta on kyllä niin erilainen olo nyt!! Lepo tuli tarpeeseen.

Tänään menen tyttöjen saunailtaan jo iltapäivällä. Ihanaa päästä saunomaan ja syömään ihan rauhassa, ja sitten ehkä vähän ulos jammailemaan - jos vaan jaksaa. Eilen kävin hierojalla, joka kyseli että josko kohta vauva syntyy... Minä siinä sitten hieman nolona,että ei nyt vielä - tammikuussa vasta. Ihmetteli kovasti ja sanoi,että oletkos varma ettei ole kaksoset..Omasta mielestä maha ei ole mikään kauhean iso ja SF mittojen mukaankin mennään kultaisella keskikäyrällä. Mutta kun se on tommonen pinkeä pallo tossa edessä, niin ehkä siksi näyttänee hassulta.

Vauveli liikkuu kovasti, potkut tuntuu mulla ainakin asennosta riippuen jo tossa hyvän matkaa navan yläpuolella. Mukavaa :-))

Nyt taidan lähteä sämpylätaikinan tekoon.

Mukavaa lauantaita kaikille tammimasuille!!

Mami 27+3

Vierailija

Sumuista perjantaita kaikille.Masuvaltakunnassa kaikki ennallaan.Supistelee säännöllisen,epäsäännöllisesti.En to lääkäri,tehdään taas tilanne katsaus.Vaavi tykkää päivät olla pystyasennossa pää kylkiluiden korkeudella ja potkii alamasua,illalla kääntyy taas poikittain..ja nukkuu sivuttain.Liitoskivut vaivaa ja iskias...valivali..oon aika positiivisella tuulella ;) Aattelin tänään vähän leipoa jotain..Miehelläkin on tänään saunailta joten , tytön kans kattellaan tellua ja herkutellaan..Harmi vaan kun on nykyisin niin täysolo ettei mahu paljon kun on het maha täynnä ,mut pitää väkisin survoa jotain herkkua kun on karkkipäivä..

Leppoista viikonloppua..

Lettis73 tasan 28!

Vierailija

Laitetaas tänne tämänkin sitten.

Eeviliina:

Täällähän minä,en ole mihkään kadonnu,on vain ollu aika kiireistä elämää meillä.Ja joku kumma laiskuus iskeny kirjottamiseen,jokapäivä teidän kuulumisia kumminkin olen lueskellut. Ihanaa ku joku kaipaa:)

Syysväsymys meinaa painaa ja neitin uhmis vie loputkin mehut tästä odottavasta:( Lisäks ku tuohon laitetaan vielä aikaajoin surun ja pelon tuomat masennus päivät niin ei hyvin voi sanoa henkisesti voivansa.Onneks vielä hyviäkin päiviä on!

Mies on kaikenpäälle iltahommissa tienaamassa ylimääräistä rahaa ja meinaa ottaa koville koko perheelle.Ensin on oma kolmivuorotyö ja sitten lähtee vielä iltatöihin.Meinaa olla aika raskasta taas pyörittää isoa kotia isolla mahalla ja uhmakkaan kanssa.Huoh..no onneks kohta rauhoittuu ja sitten saa vetovastuun jakaa aina välillä ja pääsee itekki johonkin ilman tyttöä.

Ens viikolla on neuvola ja sitä seuraavalla sitten lääkäri taas.Muuta uutta ei tänne kuulukkaan.

Liitoskivut vaivaa kokoajan enenevässä määrin:(

Maha kasvaa kovasti,kuten muillakin ja vauva touhuaa kovasti masussa.Samanlainen äheltäjä on kuin siskonsakkin:)

Välillä on ihan poikittain masussa ja kinnaa ittensä aivan tohon mahan päälle.Selvästi näkee missä on pää,selkä ja pylly sekä jalat.Sillon on puolet mahasta aivan tyhjänä,vinkeen tuntusta ja näköstä;)

Onkos muut kokenu samaa?

D-vitamiinista on ollu puhetta,minä olen popsinu monivitamiini tabletteja ihan alusta asti.Muuta en meinaa ottaakkaan.Eiköhän se riitä..

D-vitamiinia voi muuten syödä liikaa!

Aiheuttaa ihan myrkytyksen,millasen sitä en tiedä..mutta syökää ihan kohtuudella kumminkin.

Raikasta ja kovin tuulista viikonloppua kaikille:)

Terveisin:Vell@ rv 24+4

Vierailija

Kotosalla oleskellaan äitiyslomaan saakka, joten sinällään ei väliä onko viikonloppu vai ei. Ennen viikonloppu tiesi herkuttelua, mutta kun kärysin siinä sokerirasituksessa niin saa senkin huvin sitten unohtaa...

:( Joten eipä väliä mikä viikonpäivä on kyseessä. Mutta täytyy ajatella tämäkin asia positiivisesti; jos tästä oppis terveelliset elämän tavat niin jos se laihduttaminenkin sitten aikanaan (kun siihen luvan saa) onnistuu :) Mut kieltämättä tympii toi kellon ja syömisen kans kilpaileminen ja tietenkin välillä se pistely, mut aikaansa kutakin...

Masuasukki on ainakin liikkuvainen, mikä on pääasia :) Yöllä joudun heräämään vessaan useamminkin ja siinä samalla yleensä myös masuasukki ilmottelee itsestään. Ajattelee varmaan et eikö täällä saa nukkua ollenkaan ;) Olen nyt tämän viikon ajan pystynyt tekeen pitkähköjäkin lenkkejä ettei oo supistellu pahemmin, mut se vessahätä on tympee kun se kesken kaiken yllättää! (vielä ei ole onneksi kuitenkaan tarvinnu kyykkiä tienvarsille) Kai se vauva painaa sitä virtsarakkoo aina välistä kun tuntuu et tulee yhtäkkiä hirvee vessahätä vaikka olis vasta käyny. Päivisin vaikka ois takkipäällä niin saattaa masuasukki alkaa potkiskeleen niin et takin läpikin huomaa et siellä jotain tapahtuu :) ja maha kasvaa hitaasti mutta varmasti. Tänään yks kaveri sano et nyt susta on vasta alkanut huomaamaan että sä pyöristyt! No, nyt ollaan jo siinä tilanteessa et vaikka ois löysät vaatteet niin sen huomaa. Kotona kun pidän vartalonmyötäisiä paitoja niin mieskin vaan totes et se ei paljo tuosta voi enää kasvaa!! Ja nythän se on vasta alkanut kasvamaan ;) et sää nähä millanen jumbo sitä tulee vielä olemaan.

Ja mikä ihanaa niin äitiyspakkaus olis postissa odottamassa! :) Soitinkin miehelle et millon tulee kotiin et pääsee sen hakemaan ja penkomaan sen sisältöä :) Aika nopeesti se tuli, noin viikossa!!! Oletin et ois tullu korkeintaan ens viikolla, mut hyvä näin :) Vielä kun tulis se päiväraha päätöskin. Työpaikalta faksasivat ne tarvittavat lappuset sinne kelaan suoraan ja nyt pelottaa et jos ne on laittanut väärän numeron tai jotain ja se koko lappu ei ole mennytkään kelaan. Täytyy varmaan varmistaa asia ens viikon aikana, jos ei sitä ennen kerkiä kuulua mitään.

Ens viikolla täytys tulla myös aika sinne lääkärineuvolaan, niiden sokereiden takia joudun käymään tarkemmissa tutkimuksissa niin en sit ole menossa lääkäriin tänne omaan neuvolaan vaan toiselle paikkakunnalle. Mut ompahan siellä sit ainakin asiantunteva lääkäri, joten ihan hyvillä mielin olen sinne menossa. Varsinkin jos nuo sokeriarvot pysyttelee oikeissa uomissa.

Mut HYVÄT VIIKONLOPUT KAIKILLE TAMMIMAMMOILLE!! Ja viettäkää rentouttavaa viikonloppua ja herkutelkaa minunkin puolestani!

milla_s rv tasan 28

Vierailija

Mulla on jäänyt tää palstailu taas taka-alalle, ei vai jotenkin ole tullut notkuttua koneella entiseen malliin.. :)

Mahalle kuuluu hyvää kai, liikkeitä on ollut viime päivinä hurjasti, mutta supistelut vaivaa edelleen. Harmittaa niin vietävästi kun ei voi lenkkeillä kun heti alkaa supistamaan. Lääkärineuvolassa ei paljon supistukset kiinostaneet ja paikatkin taisi olla kiinni. Meillä on aika epämääräinen lääkäri, ei se paljoa juttele/kerro. SF-mitastakin sai pienemmän kuin terkka 3 viikkoa aikaisemmin..

Sokerirasituksessa paastoarvo oli 5,0 kun raja on 4,8, mutta muut arvot olikin paljon rajojen alla. Terkka meinas että ei tarvi panikoida kun niitä rajoja on laskettu koko ajan. Seurataan tota verensokeria vaan neuvolassa. Ruokavaliolle mun ei siis ainakaan vielä tarvinnut siirtyä.

Meillä on esikoisen kanssa mummulaviikonloppu edessä ku isi lähtee pelireissulle. Tylsää vaan kun ei nyt sitten lähdetty mukaan, oltais voitu käydä hyvien kavereiden luona kylässä siellä pk-seudulla. Eipä sitä vaan oikeen viitsi lähteä 2-vuotiaan kanssa niin pitkälle bussimatkalle. (me siis asutaan Keski-Pohjanmaalla)

Meillä on nyt vähän hankala vaihe esikoisen kanssa. Kukaan muu ei kepaa kin äiti.. Toivottavasti se nyt menee ohi ennen tammikuuta! Muutenkin uhmaa on aika vahvasti ilmassa.. Toisaalta taas tyttö on niin hellyyttävä ja ihana että! :) Just yks aamukin antoi oman pupunsa ja käski mun laittaa se paidan alle että pikkuVELI vois leikkiä sillä! :))) On muuten vaan veljestä puhunut koko ajan. Saas nähdä osuiko oikeeseen!

Jeps, mutta nyt muihin puuhiin! Mukavaa viikonloppua kaikille!!

-Unusual & Möhkö

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat