Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤Se on perjantai helmisimpukat¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (12)

Vierailija

Täällä vielä mukana ollaan vaikka kukaan tuskin on kaipaillut!

Käväisin viimeksi lukemassa pinoa juuri silloin kun saatiin taas suruviestejä pinoon. Vaivuin muistoihin ja mies passitti lääkäriin etten sekoa täysin. Itkin vaan ja aloin miettimään että mitä jos taas meidänkin lapsi kuolee,nyt kun tiedetään että vauva on täysin terve!! Mutta se niistä pahoista mietteistä nyt taas!! Niinkuin sitruuna otsikossa totesi niin se on perjantai ja meille se tärkoittaa aina yhden lisäviikon täyttymistä. Aika kulkee vaan tuhotoman hitaasti että välillä mietin ettei se helmikuu tule varmaan taas ikinä!! Ensin on nyt tähtäimessä joulu...

Meidän masuun ei ihmeitä kuulu. Potkuja satelee välillä runsaasti ja sitten on niitä hiljaisia päiviä jolloin pelko aina hiipii olkapäälle. Mutta toistaiseksi kaikki hyvin. Ensi viikolla olis neuvola ja saa nähdä joko se paino on lähtenyt nousuun. En ole kyllä sen enempää syönyt kuin muutenkaan. Välillä iskee himo makeaan ja sitten voi mennä vaikka kokonainen suklaalevy tai litran jäätelö. Ja irtareita pitää saada edes pari päivässä. Mutta kun kompensoi niitä vihanneksilla, hedelmillä ja ns kunnon ruualla niin ei kai se vaarallista ole! : )

Meidän viikonloppu kuluu mökillä rentoutuessa. Vaellan metsässä koiran kanssa jospa parit sienet löytyisi. Ollut niin vaikea viikko että nyt vaan olen. Kipuja ja supistuksia riittää kun töissä rehkii!

Täytyy lähteä nyt kyllä tiskaamaan ja sitten koiran kanssa ulos niin saan jotain aikaiseksi tänään. Tähän asti olen vaan löhönnyt!!

Kaunista viikonloppua helmenkantajat!!

DEVIL&TOIVO 22 tasan

Vierailija

tarkoitus oli lähteä hulluille päiville, mut ei toimi puh.linjat ei voi sopia tapaamista kaverin kanssa...voi damn...

mun yöt on kanssa pyöriskelyä, kun särkee selkää ja niskoja.aamulla on sitten pää ihan kamalan kipee.

mun paino oli viime viikolla neuvolassa mitattuna laskenut,ei tee mitään mieli,syön koska on pakko.siis mulla ei ole ikinä nälkä eikä tee mitään mieli, ei suolaista ei makeaa,mutta en syö mitään makeaa...vaika normaalisti olen karkin ja jäden suurkuluttaja.

sf mitta oli 22, kuukausi sitten 16,tais sillon terkka mitata vähän väärin..mut mulla maha on sellanen pallo tossa edessä,ehkä takamukseen ja reisiin on tullut hiukka lisuketta.vaikkakin paino oli laskenut vähän, mutta monet sanoo ettei näy todellakaan takki päällä mahaa...

ja ukkokin tuli illalla duunista kotiin ihan niinkuin ei mitään olis tapahtunut,ota niistä nyt sitten selvää....

eikä me tiedetä kumpi on tulossa,vaikka kovasti yritettiin sillon rakenneultrassa tiirata,mut nkl ei suostu sanomaan eikä hirveesti näytellyt haaroväliä. tämä raskaus on tod erilainen kun tyttöä odottaessa, olis kiva kun poika tulis mutta aina ei saa mitä tahtoo.no sykkeet on olleet 140-150 koko ajan ja katoin tytön nlakortista ja samat lukemat oli sielläkin...joten ei taida meille poikaa tulla...

kuumetta tasan 24

Vierailija

Ai että mulla on ihana mies! Eilen illalla oli pikkusen riitaa (uskokaa tai älkää, aiheena se, missä pojan pyjamaa kuuluu pitää), just äsken se toi mulle töihin suklaata ja vissyä(?), antoipa vielä pusunkin pomon nenän edessä! On noi miehet ihan jees kuitenkin!

Mulla on kyllä välillä vähän samanlaiset mietteet kuin Marjulla, töistä kun tulen niin kaikki illat menee taaperon kanssa touhutessa ja kotitöitä tehdessä, enpä tuota oikein " omaksi ajaksi" laskisi. Tosin eipä sitä omaa aikaa ole miehelläkään, töitä paiskii kaiken aikaa. Kahdestaan ollaan oltu viimeksi vuosi sitten pari päivää Tallinnassa... Täytys kyllä joku kahdenkeskinen viikonloppu viettää ennen vauvan syntymää, on sitten taas ihan turha toive vähään aikaan.

Masussa kaikki jees, eilen illalla tuli oikein napakoita potkuja, oikein ihmettelin kun ei vatsan päälle näkyneet. Kai sitä on sen verran rasvaa tuohon väliin kertynyt...mulla onkin synnytyksen jälkeen iso urakka kun on raskauden myötä kertyneiden kilojen lisäksi hävitettävä 20 edellisestä raskaudesta ja sen jälkeen kertynyttä...No, se on sen ajan murhe.

Viikonloppusuunnitelmista sen verran, että mies on todennäköisesti töissä (vaihteeksi=), itse ajattelin josko jaksaisi lähteä vaikka vähän kirpputoreja kiertelemään ja samalla reissulla ostaa taaperolle uusi turvaistuin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Manna ja eekuli 21 tasan

Vierailija

Tääläkin kurkku kipeä ja ääni ei tuu, eilinen mega työpäivä taitaa verottaa hiukan kun vasta pääsin sängystä ylös ...

Eilen oli neuvola, hb edelleen 103 ja verenkuvaan mennään ilmeisesti ens viikko ja paineet oli 100/56 , Turvotusta oli taas tullu , kiloja jo yht. 4kg ( musta aika vähän) Mut se kun on melkein pelkkää nestettä niin ei kuulemma hyvä. Fundus mitta huikeat 18 ( esikolta paljon pienempi ) no meen ylimääräiseen neuvolaan käymään ens viikolla ja lääkäriin marraskuu yms.. Pitäisi osata nyt huilata mut ei voi :(

en eilisen pinoa jaksanu käydä lueskelemassa edes että kyllä hiukan väsyttää...

Sitruunan viikonloppu kyselyyn senverran että esikoinen menee mummolaan ja mies on huomenna koko päivän jossain kissanristiäisissä eli joatin futis juttuja ( kokous muka mut päätarkoitus on päästä ottaa " pari" ) Joo mä teen pakolliset työt noin. 5 h ja muuten makaan koko päivän ja samoin sunnuntaina teen pakolliset työt ja makaan loppupäivän -neuvolatäti käski lepäämään...

Hyvää viikonloppua helmet, ehdin varmasti käymään viikonloppuna koneella useinkin.

minkki ja oskari 21+2

Vierailija

Fannylle.

Niinhän se kuuluisi olla mutta kun tuntuu että tuon meidän isännän päähän ei aina sovi ajatuksia että myös minä voin olla väsynyt. Puhuu ja lupaa kyllä aina kauniisti että jos tarvii niin hän nousee aikaisin aamulla ym. mutta sitten kun on tosi paikka ja väsyttää niin unihan tuo voiton vie. Kyllä äiti hoitaa.... *ei aina ymmärrä mie[stään]hiä*

Devilille iso halitus ja paljon tsemppiä!!! Eipä se huoli lopu varmasti ikinä. Jaksamista ja rentouttavaa viikonloppua!!!

Vierailija

Meillä myös meidän pikkuinen[10kk] flunssastaa vielä :( :( tosi avutonta katsoa vierestä kun toinen ihan nuhainen ym :( ei noin pieniä saisi kiusata!!! Tänään on lääkärille aika puoli kahdeksi, saas nähdä lykkääkö antibiootit.

Itsellekin tullut tuota flunssaa ja voi että kun nukuttaisi... Ja nukuttaisi... Ehkä sitä sitten 18 vuoden päästä saa levätä.. :D Välillä kyllä mietityttää että miten ihmeessä ensi vuosi menee kun kaksi vaippakansalaista. Suurella rakkaudella!!

Meirän viikonloppu.. Miehellä on sunnuntaina piiiitkästä aikaa vapaapäivä. Ja lauantaina se lähtee töiden jälkeen duuniporukan kanssa viihteelle. Lupasi kyllä tulla ajoissa että jaksaa sunnuntaina olla [meidän] poitsun kanssa mutta saas nytten nähdä.

Siis ihan ymmärrettäväähän on että haluaa töiden jälkeen levätä ja rauhassa lukea kirjaa, katsoo töllöä, syödä, ym. Ja nytkään kun ei ole piiiitkiin aikoihin käynyt viihteellä.

Mutta tuntuu vaan et kaikille on itsestäänselviö että " tottakai sun pitää miestä ymmärtää ja johan sillä pää hajoo jos ei ikinä käy missään tai saa levätä" ENTÄS MINÄ???? [ei mitenkään itsekkäästi omaa napaa <:)] Eikö mun tartte käydä missään tai saada ikinä omaa aikaa tai levätä.... Huh huh näitä hormooneja.... Ehkä te ymmärrätte... :)

Käytiin eilen pelkopolilla. Viime synnytys oli tosiaan sen verran paha paikka. Nyt kätilö oli tosi asiallinen ja mukava ja ihan kivasti saatiin juteltua mitä meni " pieleen" ja miten pitäisi seuraavalla kerralla suunnilleen mennä. Nyt on edessä lääkäri käynti, psykologin käynti ja viikolla 36 synnytytstapa arvio. Tarpeen mukaan lisää. Ihan mukava että nämä tulivat näin hyvissä ajoin niin ehtii rauhassa sulatella ja pohtia....

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Flunssainen Marju ja Minni 23+1

Vierailija

Kävin eilen lääkärissä supistelujen vuoksi, mutta onneksi kaikki oli ihan kunnossa. No, tulipa tarkistettua!

Marju, eikös sitä omaa aikaa ja lepoa tarvi molemmat tasapuolisesti?

MinnaMii, mihin päin Kangasalaa muutatte? Me asutaan tässä Liuksialassa.

Ja takaisin töiden pariin... : )

Vierailija

Heip kaikille! Olen taustaillut täällä jo jonkin aikaa, mutta tuli pakottava tarve kysäistä luomupuolella kantoliinoista ja vaunuista niin aattelin nyt kertoa samalla olemassaolostani täälläkin.

Meidän laskettu aika on ystävänpäivänä ja kaikki on sujunut hienosti tähän asti. Muksis on potkinut jo 16 viikolta.

Kiitos muuten vinkistä syödä rautatabletti aamulla pari tuntia ennen ylösnousemista mehulasillisen kera, eipä ole hb-arvot enää tippuneet!!

nemma&muksis 22+

Vierailija

MARJU meillä ollut sama edessä eli pelkopolin vierailut. Kävin ekan kerran vko:lla 9 juttelemassa kätilön kanssa. Sitten oli viikolla 12 lääkäri joka tekee synnytystapa-arvion vielä vko 36 jossa katsotaan lantio yms.. muut kuviot. Mä haluan synnyttää mut toisaalta taas en ! katsotaan kun tämä asia tulee lähemmäs kui tässä käy.

Ymmärrän sun ajatukset miehesi menoista ;) Huokaa itse joskus niin syvään että... Itse olen tieni tosin valinnut ( olen yrittäjä ja hommaa riittä ) Ja kotihommat seisoo joskus niin että iahn hävettää kun kaikki on täyttä kaaosta !!! Mut mut mennään me sitten kun sen aika tulee...

Juu tyttö huutaa tuolla että äiti sulle on ruoka pöydässä :) mies kerrankin kotona tekemässä jotain...

minkki 21+2

Vierailija

Huh. tänään herätty jo puoli seitsemän. Esikoinen jatkaa sairastamista. Mies tuli aamulla viideltä töistä ja sanoi ettei aio nukkua ennen iltaa. Saas nähdä jaksaako valvoa. Mä en siihin pystyis.

Mulla on jo tiskari tyhjennetty ja toinen koneellinen pyykkiä rulaamassa.

Mun maha on oikeesti valtava. Ens tiistaina on neuvola ja odotan innolla sf:än mittaamista. Esikoisetakin meni hiukan norm. käyrän yläpuolella. Mulla on tullut painoa varmaan 5kg sitten viime neuvolan [APUA!] joka oli 6 vko sitten. Tosin edellisessä raskaudessa oli samanverran tullut painoa näihin viikkoihin nähden. Uskon ja luotan että saan nääkin kilot pois. Ihan niinkuin sain esikoisenkin syntymän jälkeen..

Onkos teillä jo tarkat viikendi suunnitelmat?

On se niin ihanaa kun on viikonloppu!

-sitruuna ja möhköfantti 22+1-

Vierailija

Tervetuloa nemma joukkoon!

Vihdoinkin perjantai, on ollut tosi raskas viikko. Onneks ens viikko lomaa, jeeeesss! Mies oli hakenut itkuhälyttimet postista, ei malttanut odottaa että yhdessä haetaan ne... Nyt sitten testailtu niitä. Lisäksi oli suuri ylläri kun tulin kotiin: äitiyspakkaus jökötti olohuoneen lattialla, wau! Sen sisältöä sitten tutkittiin ja mä tykkäsin ainakin sisällöstä. Ei kauaa ainakaan täällä Kelalla mennyt, hakemus sisällä 4.10 ja tänään tuli toi paketti ja sit viel päätös vanhempainetuuksista.

Huomenna Tampereelle sukuloimaan. Mennään mun veljen perheen luona käymään. Heillä on aivan suloinen vuoden ikäinen poika ja hän on varmasti taas kasvanut ihan hurjasti heinäkuun jälkeen. Lisäksi käymme moikkaamassa serkkuani ja hänen vaimoaan joka on yhtä pitkällä raskaana kuin minä...aika hassua, olemme tunteneet vuosikaudet, mutta eipä koskaan tullut mieleen, että olisimme raskaana yhtäaikaa ja vielä yhtä pitkällä :)

Mies tiskaa, syötiin juuri. On se sellainen kullanmuru, että ei voi uskoakaan miten ihana se on!!! Onko muuten muilla miehet alkaneet suojeleviksi??? Esim. että: älä sitten nosta sitä kun se on niin raskas tai sitten kuten mun mies aamulla kun olin lähdössä duuniin: eikö sun kannattais olla meikkaamatta, kun niissä on niin kauheesti kemikaaleja..? Ihanaa huolehtimista joka tapauksessa...

Ensi viikolla sitten anoppilassa käymään, anoppi siellä odottelee ihan hermona mun mahan näkemistä, ei olla nähty pariin kuukauteen...

Jees, nyt viikonlopun viettoon! Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Sasuliini ja hajuherne 24 tasan!

Vierailija

Tosin heräsin tuossa pari tuntia sitten... Ihanaa vapaapäivä ja ansaittu sellainen...

Täällä kaikki ihan ok. Huoli vaan vauvasta, kun kaatusin sillon tiistaina alamäessä... Taisi selkä ainakin tärähtää, mutta mahaan ei sattunut, paitsi sitten illalla, tosin en ollut kauhean huolissani, koska tunsin liikkeet hyvin...

Viikonloppusuunnitelmia löytyy, viedään koirat hoitoon ja lähdetään yhden kaveriparin kanssa risteilylle, ihanaaaa... Ollaan huominen päivä kävelemässä Tukholmassa, saa nähdä mitä jalat tykkää... Mutta yritän sitten sunnuntaina tulla lueskelemaan teidän kuulumisianne.

Hauskaa viikonloppua kaikille Helmenkantajille!

Napero ja masukki 23+1

Uusimmat

Suosituimmat